אדם גורן, אורי גרוסמן, סשה בונימוביץ ובניה ריין ז"ל. צילומים באדיבות המשפחה
אדם גורן, אורי גרוסמן, סשה בונימוביץ ובניה ריין ז"ל. צילומים באדיבות המשפחה

ערב התרמה מיוחד להקמת ספריה בבי"ס בילו לזכר ארבעה חללי צה"ל

הספריה היא יוזמה מרגשת של העירייה, הנהגת ההורים והנהלת בית הספר, להנצחת זכרם של ארבעת חיילי "כוח בניה" שנפלו במלחמת לבנון השנייה: אדם גורן, סשה בונימוביץ, בניה ריין ואורי גרוסמן ז"ל

פורסם בתאריך: 3.3.19 09:59

הערב, יום ראשון, 3.3, יתקיים יום התרמה מיוחד שכל הכנסותיו הן למען הקמת "ספריית הארבעה" בבית הספר היסודי "ביל"ו" ברעננה.

"ספריית הארבעה", היא פרויקט מרגש ביוזמתם המשותפת של העירייה, ההנהלה והנהגת ההורים של בית הספר, שמטרתו הקמת ספריה ב-"ביל"ו" לזכר ארבעת החיילים הנופלים של "כוח בניה" במלחמת לבנון השנייה: אדם גורן, סשה בונימוביץ, בניה ריין ואורי גרוסמן ז"ל, האחרון בנו של הסופר דוד גרוסמן.

ארבעת הנופלים שירתו בחטיבת השיריון 401 בזמן המלחמה, ונפגעו בזמן שניסו לחלץ לוחמי הנדסה תחת אש. הטנק, בו היו הארבעה, נפגע מטיל נ"ט וצוות הטנק נהרג במקום. לאחר המלחמה, הוענק לחיילים צל"ש אלוף על חירוף הנפש והאומץ אשר גילו.

הספריה עצמה תחולק לארבעה חלקים, כאשר כל חלק יוקדש ללוחם אחר. אישיותו של כל לוחם תובא לידי ביטוי באזור שיוקדש לזכרו. בנוסף, ילדי בית הספר למדו על החיילים הנופלים וחלקם אף נסעו לראיין את המשפחות השכולות. בניית הספריה צפויה להסתיים בקיץ הקרוב.

הדמיה של ספריית ביל"ו. קרדיט: ליאורה פליישר

הדמיה של ספריית ביל"ו. קרדיט: ליאורה פליישר

"כוח בניה הוא משהו שמאוד מסמל את האחדות", אומר אבישי ישראלי, סגן יו"ר הנהגת ההורים בביל"ו והרוח החיה מאחורי הפרויקט, "אחד החיילים היה עולה, אחד היה ממבשרת ציון למשפחה חילונית, אחד היה מתנחל והרביעי קיבוצניק. החיבור בין הארבעה שעבדו יחד במטרה לחלץ חיילים בלבנון היה משהו מאוד ייחודי. החיבור הזה מסמל את האחדות. המשפחות השכולות נשארו בקשר מאז המלחמה, והן כמובן יגיעו היום בערב"

"ארבעת הבנים בשבילנו הם מיקרו קוסמוס של החברה הישראלית. אנו מלאי התרגשות והערכה כלפי המשפחות האצילות אשר פתחו את ליבם ואת ביתם בפני תלמידינו", אומרת אודליה כהן שינדורף, יו"ר הנהגת ההורים היישובית והנהגת ההורים של בית הספר ביל"ו, "והסכימו לחלוק עימנו זכרונות והעצימו את פעולת ההנצחה ויצקו לה תוכן חוויתי ורגשי אמיתי עם התלמידים . כל המשפחות נרתמו להצלחת הארוע, כל אחת בדרכה שלה. קהילת ביל"ו מצפה בכליון עיניים לערב הנצחה זה"

ערב ההתרמה יתקיים היום בשעה 20:00 בהיכל התרבות בבית יד לבנים ברעננה. במסגרת הערב, יעביר הסופר דוד גרוסמן הרצאה בנושא "בתוך בועת סיפור הערב" – על חשיבות הקראת ספרים לילדים לפני השנה. בנוסף יתארח גם הזמר אלישע. האירוע יתקיים במעמד ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, סגניו, וראשי מערכת החינוך העירונית.

מחיר כרטיס לערב ההתרמה הוא מאה שקלים, כאשר כל ההכנסות מוקדשות להקמת "ספריית הארבעה". נשארו כרטיסים ספורים. הזמנת כרטיסים בטלפון 09-7711528

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר