גבי טבקה. קרדיט אולדיז רעננה אתר
גבי טבקה. צילום אולדיז רעננה אתר

"לשמוע אנשים משתמשים במילה 'אוטיסט' כמילת גנאי זה פוגע בי באופן אישי"

גבי טבקה בן ה-19 מרעננה, שמאובחן על הספקטרום האוטיסטי, שמע יותר מידי פעמים אנשים משתמשים במילה אוטיסט כמילת גנאי. המקרה האחרון שהרגיז אותו היה במועדון המרתף בו הוא מתנדב

פורסם בתאריך: 5.3.19 14:48

גבי טבקה בן ה-19 הוא נער מרעננה שמאובחן על הספקטרום האוטיסטי. פעמים רבות בחייו, מספר גבי, הוא שמע אנשים מסביבו משתמשים במילה "אוטיסט" כעלבון או מילת גנאי. בשבוע שעבר במועדון ה"מרתף" בו הוא מתנדב, שמע גבי חבורת נערים במהלך שיחה מגנים שחקן כדורגל תוך שימוש במילה "אוטיסט". גבי מספר שאז הרגיש כי הגיעו מים עד נפש. הוא פנה לראשונה לרשתות החברתיות שם ביקש לפרוק את תסכולו. לצומת השרון הוא מספר: "אני מתנדב כבר שנה שנייה במועדון המרתף, וכן אני שומע פה ושם הרבה פעמים אנשים קוראים לשני "אוטיסט" כמילת גנאי". זה מעצבן אותי. אבל אני לא רוצה להגיד להם את זה כי אני לא רוצה שיתעצבנו עליי.  המקרה האחרון היה לפני כשבוע כששמעתי קבוצה של נערים מדברים על איזשהו שחקן כדורגל, ואחד מהם כעלבון, כינה אותו אוטיסט. זה גרם לי לכעס שהיה בי להתפוצץ, מה שהוביל לכך שכתבתי פוסט אצלי בפרופיל ושיתפתי אותו בקבוצות החברתיות כדי להעלות את המודעות לכך שאוטיסט זה לא קללה. בתור נער על הספקטרום האוטיסטי, לשמוע אנשים משתמשים במילה הזו כעלבון פוגע בי באופן אישי. אבל חשוב לי שאנשים ידעו, שלא ישתמשו במילה הזאת, בלי להבין מה זה."

אתה זוכר מקרה בולט שממש הפריע לך לפני המקרה במועדון? 

"רק לא מזמן, חבר הכנסת דוד אמסלם כינה את המועמד לראשות הממשלה בני גנץ "אוטיסט". זה עצבן אותי. למה אתה סתם משתמש במילה הזו כעלבון? אתה יודע מה זה עושה לאנשים על הספקטרום? אני נתקל בעניין הזה לא מעט, בדרך כלל בקרב קבוצות של חבר'ה בגיל שלי".

"למה אתה סתם משתמש במילה הזו כעלבון?". ח"כ דודי אמסלם. צילום אמיל סלמן

מה היית רוצה להעביר הלאה כמסר לציבור?

"אנשים צריכים להבין מה זה אוטיזם. אנשים צריכים ללמוד מה זה. ואז אנשים יחשבו לפני שהם באים להשתמש במילה הזו כעלבון. שימוש במילה הזו בתור מילת גנאי גורם ליצירת סטיגמה שלילית בחברה שלנו ולהנצחה שלה. אם יש הורים שיודעים מה זה הספקטרום האוטיסטי, שיסבירו את זה לנערים בגילי, ואז אולי הם ישתמשו בזה פחות. אני נתקל בהמון אנשים שלא יודעים מה זה אוטיסט או מה להיות על הספקטרום האוטיסטי אומר. הייתי רוצה לראות שינוי בחברה שלנו ומודעות יותר גבוהה לאנשים על הספקטרום".

נציין שזו הפעם השנייה שגבי מתראיין לצומת השרון. לפני כשמונה חודשים, התראיין גבי ודיבר על נקודת מבטו כנער מתבגר על הספקטרום.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר