תלמידים בכיתה צילום אילוסטרציה למצולמים אין קשר לכתבה צילום ניר כפרי
תלמידים בכיתה צילום אילוסטרציה למצולמים אין קשר לכתבה צילום ניר כפרי

לא מחרימים: תלמידי רעננה ישתתפו במבחני המיצב

למרות מחאת ההורים הארצית והתנגדות פורום ה-15 למבחני המיצ"ב, הנהגת ההורים ברעננה תימנע מלהחרים מחר את המבחן. "יהיה חסר אחריות מצידנו לפעול לפני מסקנות משרד החינוך", אומר יו"ר ההנהגה

פורסם בתאריך: 4.3.19 16:48

הנהגת ההורים ברעננה הודיעה כי תאפשר מחר את קיום מבחני המיצ"ב בשפה לכיתות ה' ו-ח', ולא תפגום בתהליך באמצעות החרמת המבחנים. זאת למרות התנגדות כלל ארצית של עשרות אלפי הורים כנגד קיום מבחני המיצ"ב, ולמרות התנגדות פורום ה-15 (פורום הערים העצמאיות בו חברה גם העיר רעננה), שכבר בחודש ינואר האחרון שלח מכתב למשרד החינוך בו קרא להחרים את מבחן המיצ"ב.

ההתנגדות הארצית למבחן מיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית) החלה בחודש דצמבר האחרון, אז פסל משרד החינוך את מבחני המיצ"ב בעקבות חשד להקלות שניתנו על ידי מורים בחלק מבתי ספר. החלטת משרד החינוך הובילה למחאה כלל ארצית ולכך שהנהגות הורים בערים רבות קראו לביטול והחרמת מבחן המיצ"ב בטענה שהוא הופך את הילדים ל"שפני ניסוי" וגורם לבתי הספר להפנות את כל משאביהם להצלחת התלמידים במבחן במקום להמשיך בתכנית הלימודים.

כך מחאת המיצ"ב הארצית חילקה את המפה לשתיים: הנהגות הורים בערים כגון בת ים וחיפה קראו להחרמת מבחן המיצ"ב, ואילו בערים כמו רעננה והרצליה בחרו שלא לנקוט בצעדים כנגד המבחן.

"אין ספק שהמיצ"ב ככלי הוא קצת כגולם שקם על יוצרו, אולי הוא לא באמת משקף תוצאות באופן אידיאלי ככלי הערכה", אמר גולן בן צבי, היו"ר המשותף בהנהגת ההורים היישובית ברעננה, "אבל למרות זאת, יש בו דברים טובים. לבוא ולהחרים ולשפוך את התינוק עם המים זה יהיה חסר אחריות. אנחנו לא פדגוגים. אנחנו כרגע משאירים בידי משרד החינוך את הדרך לבחון כיצד ניתן לנטרל את הליקויים שבמבחן המיצ"ב. אנחנו מחכים להחלטת הוועדה שמשרד החינוך הקים כדי לבחון את המיצ"ב. יהיה חסר אחריות מצידנו להגיב עד שמשרד החינוך ימסור את מסקנותיו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר