נבחרת "Steampunk 1577" מתיכון אביב. קרדיט: Steampunk 1577
נבחרת "Steampunk 1577" מתיכון אביב. קרדיט: Steampunk 1577

נבחרת הרובוטיקה של תיכון אביב תייצג את ישראל באליפות העולם

זאת לאחר שהגיעה למקום השלישי באליפות הארצית, ואף זכתה בפרסים שונים, ביניהם על עזרה לנבחרות המתחרות. יהונתן ארביב, קפטן הנבחרת שזכה במלגה עקב הישגיו: "אנחנו לא רק רוצים שאנחנו נצליח, אלא שכולם יצליחו יחד איתנו"

פורסם בתאריך: 7.4.19 12:40

ביום חמישי האחרון זכתה נבחרת הרובוטיקה של תיכון אביב ברעננה, "Steampunk 1577", במקום השלישי בתחרות הרובוטיקה הארצית. בזכות ההישג, תייצג הנבחרת את ישראל לצד מספר נבחרות ישראליות נוספות בתחרות הרובוטיקה העולמית, שתתקיים ב-24 באפריל בדטרויט, מישיגן. בתחרות העולמית ישתתפו כ-400 נבחרות.

למרות שלא התברגה במקום הראשון, הנבחרת הרעננית, שמונה כ-30 תלמידים בכיתות י'-יב', זכתה במספר פרסים על הישגיה, ביניהם פרס על איכות ייצור הרובוט ופרס על סיוע ועזרה לנבחרות אחרות בתחרות, בתיקון ושיפור הרובוטים שלהם. יהונתן ארביב, בנו של חבר המועצה לשעבר אביחי ארביב, שמכהן כקפטן נבחרת הרובוטיקה, זכה מארגון הרובוטיקה העולמי במלגת לימודים לטכניון בשל הישגיו בתחרות בתחום המנהיגות והמקצועיות, ובשל הסיוע והעזרה שהעניק למתחרים אחרים.

רובוט נבחרת תיכון "אביב". קרדיט: Steampunk 1577

בתחרות הארצית השתתפו 45 נבחרות מכל רחבי ישראל. במסגרת התחרות, ניתנה כבר בחודש ינואר האחרון מטלה זהה לנבחרות השונות, ותנאים זהים לביצועה. בתחרות עצמה, שהתקיימה בשבוע שעבר, ביצעו הרובוטים השונים את המטלה – הנחת כדורים בארגזים וקיבועם בעזרת טבעות מיוחדות כדי למנוע את תזוזתם. הנבחרות זכו בניקוד משתנה על אופן ביצוע המטלה, הצלחת הביצוע ואיכות הרובוט עצמו.

"בסופו של יום אתה לא נהנה לשחק לבד", אמר יהונתן ארביב בן ה-17, "אתה לא רוצה רק שאתה תשתפר והרמה שלך תעלה אלא שהרמה של כולם תעלה, כי בסופו של דבר אתה מקדם את הרמה הטכנולוגית של התלמידים בישראל. יש קבוצות שבאות רק בשביל האני הפרטי, אנחנו באים מעבר. אנחנו לא רק רוצים שאנחנו נצליח, אלא שכולם יצליחו יחד איתנו. למעשה, אף על פי שהרובוט שלנו השנה הוא בין הרובוטים הטובים שיצאו בתחרות, עדיין לא הצלחנו להביא את הבשורה של המקום הראשון. אבל כעת אנחנו צועדים לעבר אליפות העולם עם הרבה שאיפות והרבה כוונות. אין לי ספק שנגיע רחוק ונתברג גבוה בתחרות. גם אם לא, בסופו של יום אנחנו באים ליהנות, להתפתח טכנולוגית וגם בשנים הבאות נוכל להגיע רחוק וגבוה, אנחנו משתפרים משנה לשנה, ורואים את זה גם בהווי שלנו וגם ברובוט עצמו".

יהונתן ארביב. קרדיט: Steampunk 1577

ארביב מספר כי במסגרת אהבתו לרובוטיקה, הוא מתכנן בשנה הבאה להתחיל במסלול עתודאים מיוחד בחיל האוויר, במסגרתו ילמד לתעודת הנדסאי בתחום המכטרוניקה במכללת נתניה ולתואר ראשון בהנדסת מכונות בטכניון.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר