צילום אילוסטרציה דניאל בר און
צילום אילוסטרציה דניאל בר און

למרות עמדת ההנהגה הארצית: הנהגת ההורים ברעננה החליטה לא להצטרף להחרמת המיצ"ב

ראשי הנהגת ההורים ברעננה מסכימים עם הביקורת על המיצ"ב, ועם המחאה נגד הדרת הנהגת ההורים מהוועדה המיוחדת של משרד החינוך, אך החליטו לא להצטרף להחרמת המבחן שהתקיים היום והמבחן של השבוע הבא

פורסם בתאריך: 14.5.19 13:25

הנהגת ההורים היישובית ברעננה הודיעה כי לא אינה מחרימה את מבחני המיצ"ב, שמתקיימים היום (14/05) באנגלית לכיתה ה' ובשבוע הבא (21/05) במתמטיקה לכיתה ח'. זאת למרות הפנייה שהוציאה השבוע הנהגת ההורים הארצית לכל הורי התלמידים שמשתתפים במבחני המיצ"ב, שקוראת להם לא לשלוח את ילדיהם לאותם המבחנים. הקול הקורא של הנהגת ההורים הארצית להחרים את המבחן, מגיע בעקבות הדרת נציגים של הנהגת ההורים מוועדה שהקים משרד החינוך, כדי לבחון אלטרנטיבה למבחן המיצ"ב, בעקבות הביקורת הרבה שקיבל המבחן, ובעקבות אי ביטול מבחני המיצ"ב.

"כזכור, לפני כחודשיים, היה חשד שמורים נתנו הקלות שלא במקום במבחני המיצ"ב, ואז משרד החינוך החליט לפרסם רק תוצאות מבחן מיצ"ב אחד מבין השלושה", אומרים יו"ר הנהגת ההורים המשותפת, אודליה כהן שינדורף וגולן בן צבי, "הנהגת ההורים הארצית קמה בזעקה שהמיצ"ב איבד מאיכותו וחוטא למטרתו האמיתית. כולם מסכימים שהמיצ"ב במתכונתו הנוכחית לא יכול להתקיים. המיצ"ב היה אמור להיות כלי מדידה, אך הפך להיות לטבלת ליגה. הוא מדרג את בתי הספר, בין החזקים לחלשים. כל השעות רוחב שיש לבית ספר מוקדשות לשיפור נקודתי, לא לשיפור תהליך הלמידה עצמו".

אם אתם לא מסכימים עם מהות המיצ"ב, מדוע לא הצטרפתם לקריאה לחרם?

"הצטרפנו לקריאה לשינוי שחייב לבוא. משרד החינוך הודיע כי אחר יום העצמאות הוא יבנה תכנית משותפת יחד עם הורים ואנשי חינוך. אך בקול הקורא שלו הוא שכח את הנהגת ההורים הארצית, הוציא אותם מהתמונה. ההנהגה היא הארגון היציג של הורי תלמידי ישראל.  לכן יצא המכתב מההנהגה הארצית שקורא להחרמה. הוא בעצם בא להגיד שאם לא יקחו את ההנהגה בחשבון ואת הצוות החינוכי שגם נכלל כמו מורים ומנהלים, אז ההורים לא יתנו לזה יד. הגישה שלנו, שבלי השגת חלופה לכלי מדידה במקום המיצ"ב, אנחנו לא מחרימים את הבחינה באופן קטגורי".

למרות שהקול הקורא הגיעה מההנהגה הארצית.

"אנחנו מגבים את החלטת ההנהגה הארצית מעצם הרעיון. אנחנו חושבים שהמיצ"ב חייב להשתנות. אבל מאחר שמשרד החינוך אמר שהוא מבצע איזשהו תהליך, רצינו לתת לו סיכוי ולראות מה התוצאה של משרד החינוך מביא. אם התוצאה תהיה מה שהיה, אנחנו נצטרף להחרמה. אבל אם יהיה פה צעד חלופי, שמתאים למאה ה-21, שלא הופך את בתי הספר לטבלת ליגה, נשנה את עמדתינו. חשוב לציין שהעברנו לכל הורי רעננה את הקול הקורא שהוציאה הנהגת ההורים הארצית. כל הורה מבחינתנו, מחליט אם הוא רוצה להשתתף בהחרמה, או לא רוצה להשתתף".

יש דד ליין מבחינתכם? שאם לא תוגש תכנית אלטרנטיבית על ידי משרד החינוך תחרימו את המבחן?

"המיצ"ב הרשמי הבא הוא במרץ בשנה הבאה, עד אז משרד החינוך חייב לבוא עם פתרון חדש. אם לא יהיה פתרון אמיתי ומקצועי, אנחנו נצטרף להנהגת ההורים הארצית בהחרמה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר