צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה. לגן המצולם אין קשר לכתבה אייל טואג

לראשונה: גינות שעשועים ברעננה יוכרזו כבטוחות לילדים אלרגיים

ראש העירייה, חיים ברוידא, הודיע על הפיכתן של שלוש גינות שעשועים ברחבי העיר לגינות בטוחות לילדים עם אלרגיות מזון. התהליך יכלול הצבת שילוט הקורא להימנע מהכנסת דברי מזון והעלאת המודעות בקרב הציבור

פורסם בתאריך: 10.6.19 09:08

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, הודיע אמש (ראשון) על כוונתו להפוך לראשונה ברעננה, שלוש גינות שעשועים ברחבי העיר לגינות בטוחות לילדים אלרגיים. לדבריו, המטרה היא לספק לעשרות ילדים ברחבי העיר הסובלים מאלרגיות מזון, מקום בטוח לשחק בו, זאת בשל העובדה שכיום אין גינות שעשועים ברעננה המוכרזות כבטוחות לילדים אלו. הפיכת הגינות לבטוחות תתבצע באמצעות הצבת שלטים הקוראים להימנע מהכנסת מזון וחטיפים לגן, והעלאת המודעות בקרב הציבור לאלרגיות מזון והשפעותיהן.

"הנהגת הורי הגנים מברכת על היוזמה", אמר בתגובה יואב קופמן, יו"ר הנהגת הורי הגנים העירונית, "אנחנו נחשפים המון לילדים אלרגיים כבר בשלב הגן, ואני יכול להעיד על זה בתור אבא לילדה אלרגית לחלב, יש הרבה קשיים בהתמודדות. נחמד שיש פה עליית מדרגה משמעותית, ויהיו כאן גינות שהולכות להיות גינות נקיות ממוצרים אלרגניים. לילדים יהיה מרחב בטוח".

למרות שזו הפעם הראשונה שגינות שעשועים ציבוריות יוכרזו כבטוחות לילדים אלרגים, בחלק ממוסדות החינוך בעיר, כמו בבית הספר היסודי דקל למשל, כבר מזמן החלו לאסור הכנסת מזון שעלול לגרור תגובות אלרגיות.

"כבר בקיץ שעבר, ידענו שמגיע אלינו ילד אלרגי לכיתה א' עם אלרגיה חמורה לבוטנים ושומשום", אמר יאיר זגדון, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר דקל, "המנהלת פנתה אליי, והתחלנו להתארגן לנושא הזה כדי להפוך את בית הספר לבטיחותי. בהתחלה היה חשש איך ההורים יגיבו, כי אחוז גבוה מאוד של התפריט של הילדים הצטמצם. שמענו על גנים ובתי ספר במקומות אחרים שהחרימו ילדים כאלה. אנחנו החלטנו שאנחנו מחבקים את הילד הזה. הוצאנו את זה תחילה כפיילוט להנהגת ההורים, והתגובות היו מרגשות וחיוביות וחווינו 100% התגייסות למען המטרה. לאחר מכן הוצאנו את זה לשאר ההורים והם קיבלו את זה בחיבוק, וגם הילדים. יחד עם המנהלת ענבל פליישמן, הוצאנו הנחיות מתחילת שנת הלימודים להורים מה אפשר להביא לבית הספר. הילדים כבר יודעים אם ההורים מכינים להם סנדוויצ'ים, מה מותר ומה אסור. גם באירועי אוכל משותפים, אנחנו מפרידים מוצרי חלב ופרווה בשל ילדים רגישים ללקטוז. ממש עושים את הכול מא' עד ת' להבטיח את בטיחות הילד האלרגי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר