הדברה. צילום אורן זיו
הדברה. צילום אורן זיו

נושמים לרווחה: העירייה תפסיק לרסס במוסדות חינוך

עיריית רעננה תפסיק את שימושה בקוטלי עשבים במוסדות החינוך החל מתחילת שנת הלימודים הקרובה. בהמשך תישקל הפסקת הריסוס גם בגינות ציבוריות ובמדרכות

פורסם בתאריך: 23.6.19 19:10

עיריית רעננה תפסיק את השימוש בקוטלי עשבים במוסדות החינוך החל מה-1 בספטמבר, תחילת שנת הלימודים הקרובה. בכך עיריית רעננה מצטרפת לרשימה של ערים בישראל, ביניהן כפר סבא וכרמיאל, שמגבילות או מפסיקות לחלוטין את השימוש בקוטל העשבים "טייפון", קוטל עשבים שלמרות שמאושר על ידי משרד החינוך, מחקרים מצאו כי החומרים שנמצאים בתרכובת הכימית שלו עלולים להעלות את הסיכויים לחלות בסוגים מסוימים של סרטן.

"היום אנחנו מרססים גם את המדרכות, את איי התנועה, את הגינות הציבוריות ואת מוסדות החינוך", אומר סגן ראש העיר ניר קריסטל, מחזיק תיק חזות העיר, "קיימנו דיון אצלי לפני חודש וחצי יחד עם נציגי המחלקות הרלוונטיות. בדקנו מה וכמה אנחנו מרססים. מחלקת הקיימות ואיכות הסביבה הציגו את ההשפעות של זה, שסך הכול אנחנו מכירים. חשבנו איך אנחנו יכולים להתחיל לצמצם, כשהיה ברור לכולנו שהמקום הראשון להתחיל לצמצם בו זה מקומות בהם יש ילדים. היינו שמחים להפסיק לרסס בעוד מקומות מאשר רק במוסדות החינוך, אבל המשמעות של זה היא עלות אלטרנטיבית של כמה מאות אלפי שקלים שיעלה לנו הטיפול של עובדי האגף בעשבים במקום שימוש בקוטל, וכרגע אנחנו במצוקה כלכלית. זוהי פעם ראשונה שמחליטים למדר את מוסדות החינוך משימוש בקוטלי עשבים. החלטנו שבקיץ ניתן 'מכה אחרונה' בריסוס במוסדות החינוך, ומתחילת שנת הלימודים הקרובה אנחנו מפסיקים לגמרי".

ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

ניר קריסטל. קרדיט איציק קנטי

מה עם שאר העיר?

"כרגע החלטנו שבמוסדות החינוך אנחנו מפסיקים לחלוטין, ובשנה הבאה, נקיים דיון על המשך שימוש בקוטלי עשבים במדרכות ובגינות הציבוריות. מה שבכל מקרה נמשיך זה לרסס את איי התנועה, שם אין בעיה כי אנשים לא מסתובבים שם. אנשים לא דורכים על איי התנועה. אנחנו כרגע לא יכולים תפעולית להפסיק לרסס גם בגינות הציבוריות ובמדרכות כי זה דורש תוספת של המון צוותי גינון, ואין לנו תקציב לזה. אמנם החומר מאושר על ידי משרד הבריאות, אבל אנחנו מבינים שכמה שפחות – יותר בריא".

נציין כי מה-1 בספטמבר העירייה תפסיק לרסס במוסדות החינוך רק בקוטלי עשבים. ריסוסים נגד מזיקים עדיין יתבצעו באופן נקודתי לפי הצורך.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר