ילדי כיתה ב' בבית הספר מגד מקבלים טלפונים בטוחים. צילום: חגי צורף
ילדי כיתה ב' בבית הספר מגד מקבלים טלפונים בטוחים. צילום: חגי צורף

הקץ לסמרטפון? תלמידים בבית הספר מגד מאמצים את הטלפונים הבטוחים

ביוזמתה של אורנה טאובה, אמא לתלמידה בכיתה ב', רכשו עשרות הורים טלפונים בטוחים לילדיהם במטרה לדחות את תחילת השימוש בסמרטפונים בשנים הקרובות. טאובה: "הילדים התלהבו והתרגשו, הם חיכו לזה בכיליון עיניים"

פורסם בתאריך: 2.7.19 11:08

טקס מיוחד התקיים ביום שישי האחרון בבית הספר היסודי מגד שברעננה, במסגרתו קיבלו תלמידי כיתה ב' 2 בבית הספר טלפונים "בטוחים", שנועדו לדחות את תחילת השימוש בסמרטפונים. היוזמה להטמיע את השימוש בטלפונים הבטוחים בבית הספר, היא של אורנה טאובה, אמא לתלמידה בכיתה ב' 2.

אורנה טאובה. צילום: דפנה מנגן טרינין

אורנה טאובה. צילום: דפנה מנגן טרינין

"זה היה נושא שחשוב לי וראיתי שהנהגת ההורים הרשמית לא נוקטת צעד בנושא", אומרת טאובה, "אז לקחתי על עצמי את ההובלה ואת הארגון של זה. הרעיון היה ליצור רוב של ילדים שקונים טלפונים בטוחים, טלפונים מדור 2 ללא אינטרנט. שני דברים גרמו לי להתחיל להניע את הגלגלים, כבר לפני חצי שנה: האחד זה שראיתי שיש כבר ילדים שקונים להם סמרטפונים, ואז אתה במדרון חלקלק, כי אם כבר יש יותר מדי בעלי סמרטפונים בכיתה אז ההורים לא ישתפו איתך פעולה. הדבר השני היה שקרה לי כמה פעמים שנסעתי בכביש וראיתי ילדים קטנים עם הראש תקוע בסמרטפון שחוצים את הכביש בלי להסתכל בכלל לצדדים. אז זה נתן לי את המוטיבציה להתחיל".

שי שוסטר, תלמידת כיתה ב' במגד, עם הטלפון הבטוח. צילום: אורנה טאובה

איך שכנעת את ההורים?

"התחלנו אני ועוד קבוצה של תומכים נלהבים בכיתה של הבת שלי לגייס רוב מההורים. רצינו לעבוד ביחד עם הכיתה המקבילה לנו, עם ב'1, אבל זה לא צלח. אצלנו שכנענו ממש בשיחות אחד על אחד הורים בכיתה שלנו להצטרף, ובסוף השגנו רוב מההורים. בגלל שהילדים לא היו מאושרים תחילה מהמהלך הזה, רצינו לעשות להם את זה בטקסיות וחגיגיות. בחרנו דגם אחיד לכולם, אספנו כסף מכל ההורים ועשינו רכישה מרוכזת. המכשיר עלה מאה שקלים להורה, זה הכול. ביום שישי האחרון עשינו את אירוע החלוקה החגיגי. מתוך 32 ילדים, 17 קיבלו פלאפונים "בטוחים", כאשר חלק מההורים האחרים קנו באופן עצמאי את המכשיר או החליטו שלא לקנות פלאפון כלל. יש מעט מאוד הורים בכיתה שבחרו שלא להצטרך אלינו ושלא לדחות את קניית הסמרטפונים. כל הורה וילד חתמו על אמנה של כללי זהירות בעת שימוש בפלאפון, ובנוסף עשינו להם גם הסברה בכיתה. הילדים התלהבו והתרגשו, הם חיכו לזה בכיליון עיניים".

אמנת הבטיחות של ילדי בית הספר מגד. צילום: אורנה טאובה

אמנת הבטיחות של ילדי בית הספר מגד. צילום: אורנה טאובה

עד מתי נדחה השימוש בסמרטפונים?

"לא קבענו עד מתי נדחה את קניית הסמרטפונים. החזון האוטופי הוא שזה יחזיק שנתיים, אני מקווה שהוא לא רק אוטופי".

נזכיר כי בחודש אפריל האחרון, נועדו נציגי הנהגות ההורים מרוב בתי הספר היסודיים (מלבד מגד ונועם) בעיר עם מנהלי בתי הספר ונציגים מאגף החינוך בעירייה, בערב שולחנות עגולים שמטרתו הייתה להסכים על קווים מנחים לדחיית השימוש בסמרטפונים לתלמידי בתי הספר היסודיים.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. דינה מהצפון

    מהמם. מאוד שמחה על היוזמה. לראות הורים שבאמת איכפת להם מהילדים. ולא מחפשים רק שקט

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מהלך מבורך ביותר! הילדים הרוויחו בגדול

  3. עדי

    איזו יוזמה מבורכת!!! הלוואי על בית ספר שלנו. כל הכבוד! צעד כל כך חכם ונבון!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר