המרכז המסחרי בנווה זמר. צילום: טוטם הדמיות. ההדמיה אינה סופית
המרכז המסחרי בנווה זמר. צילום: טוטם הדמיות. ההדמיה אינה סופית

"לא ניתן יד להקמת מיני רננים": התנגדות למרכז המסחרי בנווה זמר

תושבים בנווה זמר מגייסים עשרות אלפי שקלים למאבק משפטי, כנגד ההקלות ותוספת זכויות הבניה בתכנית החדשה של המרכז המסחרי שעתיד להיבנות בשכונה

פורסם בתאריך: 3.7.19 18:27

עשרות דיירים בשכונת נווה זמר מתכננים להגיש את התנגדותם לוועדה המקומית לתכנון ובניה ברעננה כנגד תכנית שאושרה להפקדה, הכוללת הקלות בבניה והגדלה בזכויות בניה במרכז המסחרי שעתיד להיבנות בשכונה. כזכור, המרכז המסחרי צפוי להיבנות תוך שנתיים וחצי על ידי חברת הנדל"ן 'רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות', ברחוב סשה ארגוב בשכונת נווה זמר.

בין ההקלות בתכנית שאושרה להפקדה: תוספת של שטחים לבניה והגבהה של קומות המרכז המסחרי. בעקבות פרסום התכנית החדשה, שתי קבוצות צפויות להגיש התנגדות: הראשונה, כוללת עשרות מתושבי השכונה, וגייסה עד כה למעלה מ-12 אלף שקלים לצורך הגשת ההתנגדות והמאבק המשפטי, הקבוצה השנייה, כוללת את מיכה לוטרינגר ואת אחיו, שני יזמים שבבעלותם מספר דירות בבניין השכן לקרקע עליה צפוי להיבנות המרכז המסחרי.

"תושבי שכונת נווה זמר מאוחדים ומאוגדים במטרה להבטיח את קיום תכנית התכנון להקמת מרכז מסחרי קטן לצרכי השכונה בלבד, כפי שפורסם בתב"ע משנת 2015 ואליה היו חשופים עת רכשו את נכסיהם בשכונה", אומר ליאור בשן, ממובילי ההתנגדות של תושבי השכונה, "אנו נחושים למנוע בכל מחיר את הגדלת המרכז המסחרי ולמעשה הכפלתו לצורך קיום משרדים, אשר יפגעו באופיה של השכונה שהוגדרה על ידי העירייה כשכונה הירוקה המתקדמת בישראל. תוספת משרדים תפגע אנושות במרקם והאופי של השכונה כפי ששווק, ותביא להגדלת נפח התנועה, חנייה, ובניה לגובה אשר חורגת מקווי הבניינים. לא ניתן יד להקמת מרכז גמלא 2 או מיני רננים בשכונה"

"מה שקורה שם זה ברור לגמרי לכל מי שיש ל עיניים ואוזניים", אומר מיכה לוטרינגר, שצפוי להגיש התנגדות גם הוא לתכנית, "היה מתוכנן מרכז מסחרי קטן יותר, אבל עכשיו לפרוש את המבנה על כל המגרש, לצמצם את קווי הבניין, לבנות על כל המגרש, הוא מנצל את כל המגרש מעבר למה שמקובל, ומגביה את המרכז המסחרי והופך אותו לגבוה יותר מהבניינים בשכונה. ממרכז מסחרי קטן שאמור לשרת את האזור הקרוב, זה הפך לבניין עם שתי קומות של משרדים. שכונה שמוגדרת כירוקה, ומבטיחה איכות חיים, תכניס מאות מכוניות של עובדים ולקוחות. באופן תמוה הועדה אישרה את זה להפקדה, ואנחנו כעת עם הגב לקיר".

מחברת 'רמי שבירו הנדסה בניה והשקעות' נמסר: "החברה לא קיבלה שום פנייה בנושא. אם וכאשר יתקבלו נתייחס בהתאם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר