צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל

לתשומת לב ההורים: רעננה תשתתף בשביתה חלקית ביום שישי הקרוב

ביום שישי הקרוב יושבתו הלימודים חלקית בכל הארץ במחאה על היעדר תקציב ומחדלים בחינוך המיוחד. הנהגת ההורים של רעננה החליטה פה אחד לקחת חלק בהשבתה

פורסם בתאריך: 8.9.19 14:29

הנהגת ההורים היישובית ברעננה הודיעה בסוף השבוע האחרון כי היא החליטה להשתתף במחאה של הנהגת ההורים הארצית, ולהשבית חלקית את הלימודים ביום שישי הקרוב, 13 בספטמבר. זאת כמחאה על גירעון תקציבי בחינוך המיוחד, שעומד על מאות מיליוני שקלים וגורם על פי ההנהגה הארצית, לפגיעה קשה בתלמידים. נציגי ההנהגה הצביעו על השתתפות במחאה הארצית, וההצבעה עברה פה אחד. מדובר על השבתה של השעה הראשונה בבתי הספר, 09:00-08:00. יש לציין כי מדובר על בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכונים, ולא על הגנים.

"ביום שישי נהיה גאים, ולא בכדי", אומרת אודליה כהן שינדורף, יו"ר משותף בהנהגת ההורים הישובית, "הנהגת ההורים רעננה הצביעה וקיבלה החלטה באופן דמוקרטי לאחר שיתוף כל הנהגות בתי הספר בעיר לתמוך ביחד עם הורים מרשויות רבות אחרות בהשבתה בת שעה אחת . ביחד עם ציבור ההורים בישראל תעשה פעולה אקטיבית של לכידות . ההורים ימחו על מנת להזדהות, לתמוך ולדאוג כי תלמידי ישראל באשר הם יקבלו את המגיע להם. לא רק שמשרד החינוך התגלה בחוסר תכנון, באטימות ובחוסר מקצועיות אלא גרוע מכך שולח את תלמידי ישראל לריב אחד עם השני וליצור מחלוקת.

"המשרד מעדיף לטמון את הראש בחול , לכבות שרפות בלבד. המורים אשר נשאו על נס את בעית הרפורמה בחינוך המיוחד התקפלו וזנחו את החינוך המיוחד ברגע שניפתרו דרישותיהם הכספיות המוצדקות . המשרד למעשה לוקח מתלמיד אחד ומעביר לתלמיד שני מבלי לפתור באמת את הבעיה . להורים לא נותר אלה למחות ולהשבית ולהביא למודעות ארצית את המצב. ההורים ברעננה הינם סמל ומופת לערבות הדדית, תמיכה ולכידות, ואולי ניתן את האות לשינוי בחברה הישראלית כולה. למען הסר ספק יובהר, כי הנהגת ההורים נטולה אג’נדה פוליטית ואינה מצדדת באף גורם פולטי והמחאה בוודאי אינה נגד צוותי ההוראה או עיריית רעננה. הנהגת ההורים דורשת פיתרון ותקצוב מקצועי לכל התלמידים בחינוך המיוחד בלי הסתת תקציבים של בית ספר של החגים".

כזכור, בעיית המחסור התקציבי החמור במשרד החינוך לחינוך המיוחד פורסם כאן בעבר ב-"צומת השרון", כאשר גורם בכיר במשרד החינוך סיפר לצומת השרון כי המחסור גורם לתלמידים רבים באזור השרון להישאר ללא מסגרת עם פתיחת שנת הלימודים.

מלבד הנהגת ההורים היישובית ברעננה, כבר הכריזו על הצטרפותן לשביתה הארצית הנהגות ההורים בעשרות רשויות מקומיות ביניהן הוד השרון, כפר סבא, הרצליה, תל מונד, מועצה אזורית לב השרון ואלפי מנשה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר