ערכות סנסומוטוריות לגני יול"א. קרדיט: חדווה ארז
ערכות סנסומוטוריות לגני יול"א. קרדיט: חדווה ארז

לראשונה בישראל: כל גננות היול"א ברעננה קיבלו הדרכה לטיפול בוויסות חושי

בעזרת תקציב הורי הגנים, שעמד על כ-45 אלף שקלים, נרכשו ערכות שמאפשרות לילדים לשמור טוב יותר על קשב וריכוז, ולפתח יכולות גופניות וויסות חושי

פורסם בתאריך: 25.9.19 14:34

בשורה להורי הילדים בגני היול"א: לראשונה בישראל, נרכשו באופן מרוכז ערכות לכל גני יול"א בעיר, רעננה, שמטרתן לסייע לילדים בטיפול בוויסות חושי, ולשפר את הקשב והריכוז בקרב הילדים. בנוסף, גננות היול"א ביום חמישי האחרון הדרכה מיוחדת ולמדו כיצד להשתמש בערכות. הערכות נרכשו בסכום של כ-45 אלף שקלים, על ידי הנהגת הורי הגנים, כאשר את התקציב לערכות קיבלו ההורים מהחזרים כספיים מפרויקט "ניצנים" (תכנית הצהרונים של משרד החינוך). ההחלטה להטמיע את התכנית באופן גורף ב-77 גני היול"א בעיר, התקבלה לאחר פיילוט מוצלח שהתקיים ברעננה לפני כשנתיים. את ההדרכה שעברו הגננות, שנאמדה באלפי שקלים, מימנה עיריית רעננה.

הדרכת גננות היול"א בסדנה לויסות חושי. קרדיט: חדווה ארז

הדרכת גננות היול"א בסדנה לויסות חושי. קרדיט: חדווה ארז

"הילדים זקוקים להתנסות חושית ומוטורית כדי ללמוד", אומרת הפיזיותרפיסטית חדווה ארז, אשת המקצוע שאחראית על הטמעת הפרויקט בגנים ברעננה, "הערכות נותנות לילד אפשרויות למשחק, חקירה והגברת התחושה העמוקה והתנועה. הערכה מאפשרת לילד דרך התנסות גופנית ותנועה עדינה שנוצרת אצלו לשמור טוב יותר על קשב , ריכוז, יכולת גופנית ויכולת ויסות חושי. כל הרעיון התחיל כשעבדתי בעבר במשרד החינוך כפיזיותרפיסטית במת"י רעננה וכפר סבא והייתי נכנסת לגני ילדים לתת הדרכה לגננת, סייעת או למרפאות בעיסוק ומסבירה כיצד לעזור לילדים עם צרכים מיוחדים להשתלב טוב יותר במהלך הפעילות השוטפת. מכאן חשבתי שזה רעיון חשוב. שצריך שערכה כזו תהיה בכל גן או כיתה בגיל היסודי בישראל, כדי להתאים את הכיתה לצרכי הילדים ולהקל על המורים. עריית רעננה היא דוגמא בישראל לערייה שמשקיעה המון בחינוך הילדים".

"הכנסת הערכה הסנסומוטורית לגנים היא צעד אדיר ומדהים, אין עיר בארץ בה קיימת ערכה שכזו לכלל הגנים.", אומר יואב קופמן, יו"ר הנהגת הגנים, "זוהי שוב הוכחה לעבודה המשותפת של הנהגת הורי הגנים ואגף חינוך בזיהוי ובנתינת מענה לצורך שקיים אצל הילדים של כולנו. חשוב לי להודות לנורית אלקנה, סגנית מנהלת מחלקת גני ילדים על ההובלה שלה מצד העירייה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר