האוניברסיטה הפתוחה צילום דן קינן
האוניברסיטה הפתוחה צילום דן קינן

בשבוע הבא: 47 אלף תלמידים יפתחו את שנת הלימודים באוניברסיטה הפתוחה

מה המקצוע המבוקש ביותר וכמה תיכוניסטים ואסירים יפתחו את שנת הלימודים? האוניברסיטה הפתוחה מתכוננת לשנת תש"ף

פורסם בתאריך: 31.10.19 08:39

ביום ראשון הקרוב, 3 בנובמבר, תפתח האוניברסיטה הפתוחה את שנת הלימודים תש"ף. כ-47 אלף תלמידים ילמדו השנה 850 קורסים לתואר ראשון, שני, לימודי תעודה ותעודת הוראה. מעל 400 קורסים באוניברסיטה ילמדו בעזרת שידורי וידאו חיים ו-9,446 מפגשים וירטואלים שיתקיימו במהלך השנה. הסטודנטים ילמדו ב-65 מרכזי הלימוד של האוניברסיטה הפתוחה שפזורים ברחבי הארץ, כאשר המרכזים הגדולים ביותר נמצאים ברעננה, גבעת חביבה, תל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע.

על פי נתוני האוניברסיטה הפתוחה, 56% מהסטודנטים הם נשים ו-44% גברים. בקרב 45,357 סטודנטים לתואר הראשון, המחלקה הפופולרית ביותר היא חינוך ופסיכולוגיה, אחריה ניהול וכלכלה, מתמטיקה ומדעי המחשב, סוציולוגיה, מדעי המדינה ותקשורת, היסטוריה, פילוסופיה ומדעי היהדות, ספרות, לשון ואמנויות, אנגלית והוראה אקדמית, ולבסוף – מדעי הטבע והחיים. באוניברסיטה הפתוחה מספרים כי בשנים האחרונות חל גידול משמעותי בסטודנטים שלומדים מדעי המחשב, הנדסת תוכנה, מדעי הנתונים ומדעים מדויקים.

מלבד תלמידי התואר הראשון, יפתחו את השנה גם 2,415 סטודנטים הלומדים תואר שני בתשע תכניות שונות: מינהל עסקים, מדעי המחשב, לימודי דמוקרטיה בין תחומיים, חינוך במגמות "טכנולוגיות למידה" ו-"מערכות למידה", מינהל, מדיניות ומנהיגות בחינוך, לימודי תרבות, היסטוריה, פסיכולוגיה חברתית, מחשבה ביולוגית וממשל ומדיניות ציבורית. את השנה יפתחו גם 714 סטודנטים לומדים לימודי תעודה ותעודת הוראה.

את שנת הלימודים יחלו גם 1,429 תלמידי תיכון, הלומדים בפרויקט "אקדמיה בתיכון". מדובר בתכנית ייחודית המיועדת לתלמידי תיכון המעוניינים ללמוד לימודים אקדמיים, ולהרחיב את אופקיהם.

בנוסף, ימשיכו או יחלו את לימודיהם כ-901 חיילים בשירות חובה, ואף 51 אסירים מבתי הכלא מעשיהו, איילון, חרמון, צלמון ורימונים. 834 סטודנטים השוהים בחו"ל גם יפתחו את שנת תש"ף באוניברסיטה הפתוחה, כאשר הם נבחנים ב-80 מרכזי בחינה בשגרירויות וקונסוליות ישראליות ברחבי העולם. מספר הסטודנטים הרב ביותר הוא בניו יורק, לוס אנג'לס, ברלין. ישנם סטודנטים במדינות מרוחקות מישראל כמו קמרון, חוף השנהב, קזחסטאן, מיאנמר, קוסטה ריקה, אוסטרליה, ניו זילנד, סין והודו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר