גן ילדים. צילום אילוסטרציה זאב שטרן
גן ילדים. צילום אילוסטרציה זאב שטרן

בחלק מהגנים לגילאי 3 טוענים: מניידים סייעות, לא שולחים מחליפות

בעקבות ההודעה על שביתת ההסתדרות כתוצאה ממחסור סייעות בגנים לגילאי 4-3, בעירייה טענו כי לא מניידים סייעות מגנים אלו ותמיד שולחים סייעות מחליפות. אולם במספר גנים טוענים כי הדבר אינו נכון. "הילדים נפגעים, וגם הצוות נשחק", אומרת אחת האמהות

פורסם בתאריך: 21.11.19 18:10

בכתבה שהתפרסמה אתמול (רביעי) על כך שהסתדרות המורים טענה כי יש מחסור בגני הטרום טרום חובה כתוצאה מניוד סייעות על ידי העירייה בין הגנים, העירייה בתגובה שנתנה ל-"צומת השרון", טענה כי היא אינה מניידת גננות מגני הטרום טרום חובה, וכי תמיד נשלחת ממלאת מקום במקרה של חוסר בגנים אלו. כזכור, הסתדרות המורים טענה זאת לאחר שהכריזה על סכסוך עבודה עם עיריית רעננה בעקבות אותן הטענות, שהוביל להכרזה על שביתה של גננות ההסתדרות ב-2 בדצמבר.

"בגני הילדים ברעננה לילדי טרום-טרום חובה (גילאי 3) תמיד נוכחות שתי סייעות", הגיבו אתמול בעירייה, "מגנים אלה לא מנוידות סייעות למלא מקום בגנים אחרים ותמיד נשלחות ממלאות מקום לסייעות השניות, במידה והן ונעדרות מיום עבודה".

אולם בבדיקה שנעשתה על ידי "צומת השרון", נמצא כי במספר גנים ההורים טוענים כי הצהרת העירייה היא לא נכונה, וכי קרו לא מעט מקרים שנשארה רק סייעת אחת בגני הטרום טרום חובה, בין אם מניוד הסייעת השנייה לגן אחר או מסיבות אחרות, וכי פעמים רבות לא הגיעה מחליפה.

"הורידו לנו את אחת הסייעות בגן כדי לנייד אותה לגן אחר שיש בו יותר ילדים", מספרת אמא מגן דובדבן, "עכשיו יש לנו מדי פעם עוד סייעת במקומה, אבל היא לא מגיעה בכל יום, והיא גם לא נשארת עד סוף המשמרת כל פעם".

"אחרי החגים חזרנו לסיטואציה שאחת הסייעות הודיעה שהיא עוזבת, ומאז לא נמצאה לא מחליפה קבועה", אומרת אמא מגן פעמון , "קרו המון מקרים שהייתה חסרה לנו סייעת, או שהסייעת הולכת מוקדם ונשארת רק סייעת אחת ואין לה מחליפה, וזה קורה כמעט כל יום. זה בעיה, כי שליש מהילדים בגן לא גמולים, ואין מספיק כוח אדם לטפל בזה. הילדים נפגעים, וגם הצוות נשחק".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "אנו יודעים על מספר מקרים זמניים בהם היו חוסרי כח אדם שיצרו אי יציבות בגני הילדים. הסיבות לכך הינן מגוונות ולא תמיד ניתן לצפותם מראש. אנו עושים כמיטב יכולתינו ומשקיעים מאמצים ומשאבים רבים על מנת לייצב את צוותי החינוך בגנים ולתת מענים מיטביים לילדים ולצוותי הגנים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר