הסניף המונגש של צופי הדר צילום תנועת הצופים

בהשקעה של 1.1 מיליון שקלים: שבט הצופים "הדר" הנגיש את הסניף לבעלי מוגבלויות

הסניף עד כה לא היה מונגש, והקשה על חניכים בעלי מוגבלויות להגיע אליו ולהשתתף בפעילויות. מזכ"ל התנועה: "חשיבות גדולה בהנגשת כלל הפעילות הצופית"

פורסם בתאריך: 28.11.19 08:58

ביום שישי הקרוב (29.11), יחנוך שבט "הדר" רעננה של תנועת הצופים את הסניף המשופץ שלו ברחוב שפינוזה, שעבר עבודות הנגשה נרחבות כדי להתאימו לבעלי מוגבלויות. בסניף מספרים כי עד כה, חוסר הנגישות בסניף הקשה על בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים להגיע לפעילויות ולהשתתף בפעילות הסניף. אך כעת, אחרי העבודות, הסניף מסוגל להכיל כ-40 בעלי מוגבלויות, כאשר הוא מונגש לכלל הלקויות, כולל ראייה ושמיעה.

הסניף המונגש של צופי הדר. צילום תנועת הצופים

הסניף המונגש של צופי הדר. צילום תנועת הצופים

הסניף המונגש של צופי הדר. צילום תנועת הצופים

פרויקט הנגשת סניף השבט נאמד ב-1.1 מיליון שקלים, כאשר המימון לפרויקט הגיע מתרומותיהם של גארי מייקל ושאנון אוורבך מקנדה, ותורמים נוספים מוונקובר, קולומביה הבריטית. התורמים צפויים גם להגיע לטקס חנוכת המבנה.

הנגשת המבנה כוללת סיוע להתמצאות עבור עיוורים, רמפות, אקוסטיקה מתאימה לבעלי לקות שמיעה, שירותים מונגשים וריהוט נגיש. עוד יצרו במבנה תשתית למדורה מונגשת, שתאפשר לכל חניך וחניכה בעלי מוגבלות להנות מהווי צופי לאורה וחומה של מדורה לוחשת. בנוסף, קיבלה תנועת הצופים מהביטוח הלאומי מענק ראשון בסדרת מענקים על סך כולל של כ-750 אלף שקלים לרכישת ציוד לבעלי צרכים מיוחדים: טאבלטים, מערכות שמע וטרקרים (עגלות מיוחדות) לטיולים המאפשרים לכל חניך וחניכה לקחת חלק בטיולי השטח של התנועה.

"אנו רוצים להודות לתורמים על תרומתם הנדיבה והראויה המסייעת להנגיש את פעילות התנועה לאלו הזקוקים לכך", אומר קלי כהן, מזכ"ל תנועת הצופים, "אנו רואים חשיבות גדולה בהנגשת כלל הפעילות הצופית – החל מימי פעילות בשלישי ושישי ועד טיולים, מחנות ומשלחות לחו"ל. חניכים בעלי צרכים מיוחדים משתלבים בתנועה באפיקים שונים, כאשר הדגש המרכזי הוא על העמקת יכולות ומיומנויות, הבניה קבוצתית וערכית – והנאה. בני נוער המדריכים חניכי צמי"ד עוברים הכשרה משמעותית ומלווים לאורך השנה כולה על ידי בעלי תפקידים בוגרים ומקצועיים. במקרים רבים, דווקא בבתי הספר המיוחדים הנערים מתקשים חברתית – ואילו בפעילות אחה"צ לצד החברים בתנועה הם מרגישים בדיוק כמו כולם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר