צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה אייל טואג

הסייע האהוב הגיע לעבודה בגן דתי, נתקל בהתנגדות מצד אחד האבות בשל מינו, והתפטר

בעקבות התפטרותו של הסייע, שהיה אהוד מאוד בקרב גנים אחרים, הורים רבים וביניהם יו"ר הנהגת הורי הגנים הביעו מחאה חריפה על נסיבות ההתפטרות. העירייה: "אנו מגנים כל פגיעה בשוויון זכויות בין המינים"

פורסם בתאריך: 15.1.20 17:26

מקרה חריג התרחש השבוע באחד הגנים ברעננה, כאשר סייע, שבמסגרת תפקידו משמש כסייע מחליף לגנים רבים בעיר, שובץ לגן ממלכתי דתי ברעננה. באותו הגן, נתקל בעבר הסייע בהתנגדות מצד חלק מהורי הגן בעניין העסקתו, זאת בשל מינו. במקרה שהיה השבוע, אב לילדה בגן הביע התנגדות עזה כאשר הגיע לגן עם בתו והבחין בסייע, ואף יצר קשר עם המפקחת העירונית על הגנים של משרד החינוך, שניסתה להרגיע את הרוחות. כתוצאה מהאירוע, הסייע אמר כי נפגע ונעלב מהתקרית, והודיע אמש בעירייה על התפטרותו.

כתוצאה מהמקרה, הורים רבים בעיר ואנשי צוות בגנים אחרים, הביעו תמיכה בסייע, שהיה אהוד במיוחד בקרבם, והביעו מחאה חריפה על נסיבות התפטרותו. היום בבוקר שלח יו"ר הנהגת הורי הגנים יואב קופמן הודעה לחברי ההנהגה בנושא.

"אתמול הובא לידיעתי מקרה חמור בו סייע בשם ש' (השם המלא שמור במערכת), התפטר מעבודתו בגנים", כתב קופמן, "אלו מכם המכירים את ש' יודעים כי מדובר בסייע מוכשר, מסור, איכותי, איש רב פעלים שההורים והילדים רק הרוויחו מעבודתו. כל "פשעו" של ש' היה בהיותו "גבר", דבר שלא היה מקובל על חלק מהורי הגן. חשוב דווקא בעת זאת בה נשמעות אמירות חשוכות מפי שר החינוך וגופים שונים, לשמור על כבודו של כל אדם. במידה ויש השגות כאלו ואחרות בהחלט ניתן לפנות בצינורות מקובלים. הנהגת הורי הגנים עומדת מאחורי ש', ומקווה כי ישנה את החלטתו ובטוחה שיש לו המון מה לתרום בחיי הגנים שלנו".

גם תגובות מהורים נוספים לא איחרו להגיע. "חצופים", אמר אחד ההורים, "הוא מהמם והיינו שמחים אם הוא היה קבוע אצלנו, הוא איש מקסים", אמר הורה אחר, "הוא היה בגן שלנו, ונלחמנו שהוא יישאר, אבל לצערנו העבירו אותו".

מעיריית רעננה נמסר: "עיריית רעננה מגנה כל פגיעה בשיוויון זכויות בין המינים. מדובר בסייע מקצועי אשר הועסק מטעם העירייה ובעידודה".

ממחוז מרכז במשרד החינוך נמסר: "העסקת סייעים בסמכות הרשות המקומית ויש לפנות אליה לקבלת תגובה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר