זירת ה-"רצח" בחטיבת יונתן. באדיבות חטיבת יונתן
זירת ה-"רצח" בחטיבת יונתן. באדיבות חטיבת יונתן

CSI רעננה: ברוכים הבאים לזירת הרצח בחטיבת יונתן

באמצעות יוזמה ייחודית של המנהלת סוזי סיבוני, מעריצה מושבעת של סדרת הפשע CSI, תלמידי חטיבת יונתן למדו אנגלית ומדעים דרך פענוח רצח מדומה וחקירת זירת פשע

פורסם בתאריך: 26.1.20 19:20

מחר, מבקרים בחטיבת הביניים "יונתן" ברעננה צפויים להיתקל במראה חריג: תלמידי שכבת ח' בחטיבה, לבושים בחליפות מגן כמו אחרוני שוטרי המז"פ, כחלק מפרויקט מיוחד שנועד ללמד אותם מדעים ואנגלית. בפרויקט שהחל היום בבוקר ונמשך עד מחר בצהריים, התלמידים שהתחלקו לקבוצות, צריכים לפענח זירת רצח שאורגנה בסגנון סדרת הטלוויזיה CSI, תוך שימוש בידע שלהם בכימיה ואנגלית.

"מדובר בשיתוף פעולה בין צוות מדעים לצוות אנגלית", אומרת סוזי סיבוני, מנהלת חטיבת הביניים "יונתן", "הרעיון המקורי היה שלי, כי אני מאוד אוהבת את הסדרה CSI, ורציתי להטמיע את זה איכשהו בלימודים. נכנסים כל כמה דקות קבוצה מסוימת של תלמידים ל-'זירת הרצח' המדומה. יש שם ממש ציור של איפה הגופה הייתה מונחת, ויש סיפור מקרה, והילדים נכנסים לאסוף ראיות, ומנסים לפענח את הרצח".

זירת ה-"רצח" בחטיבת יונתן. באדיבות חטיבת יונתן

זירת ה-"רצח" בחטיבת יונתן. באדיבות חטיבת יונתן

אז מה התלמידים לומדים בעצם?

"דרך הראיות בזירה, התלמידים לומדים אנגלית ומדעים. לדוגמא, תגובת הסתירה בין חומצה לבסיס, היא זו שגרמה לחנק הקורבן והרגה אותו. אז התלמידים חייבים להבין כיצד התהליך המדעי פועל כדי לפענח את הפשע. ועם כל שאר הדברים התלמידים מתנהלים באנגלית. יש סרטונים של אשת הקורבן, שהיא מספרת עליו ועל הזירה. וצריך להבין אנגלית ולתמלל את ההודעות כדי לפתור את הפשע. התגובות של התלמידים הן חיוביות, ועבדנו מאוד קשה על הפרויקט הזה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר