צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל

פוסט זועם וחברת מועצה שמבקשת תשובות: מה קורה בבית הספר לחינוך מיוחד?

בפוסט שהפך לויראלי שהעלתה תושבת העיר, טענה שהמבנה הזמני בו פועל בית הספר ליאור אינו מותאם, וכי הורים שפנו להתלונן על כך "נענו באיום שאם ימשיכו להתלונן ייסגר בית הספר בסוף השנה". חברת המועצה פוזמנטיר פנתה לראש העיר בנושא. עיריית רעננה: "פועלת בכל האמצעים שברשותה למול משרד החינוך בכדי לקדם את הבינוי של מבנה הקבע"

פורסם בתאריך: 28.1.20 14:38

צרות בבית הספר לחינוך מיוחד? המוסד החינוכי "ליאור", בית הספר לחינוך מיוחד המיועד לילדים המצויים על הספקטרום האוטיסטי, שהחל לפעול השנה זכה לאחרונה לתשומת לב שלילית למדי ברשתות החברתיות. בפוסט זועם שהעלתה תושבת העיר, שזכה לעשרות שיתופים ותגובות, טענה כי הורים בבית הספר מתלוננים על כך שהמבנה הזמני שהוקצה לבית הספר לא תואם את צרכי הילדים, וכי המעבר למבנה חדש בנווה זמר מתעכב.

"17 ילדים בתפקוד נמוך-בינוני בגילאי 6-9 לומדים בבית הספר 'ליאור' שנפתח השנה בעיר", כתבה, "בית הספר נפתח עם הרבה יח"צ וסיקור חיובי (ובצדק). הוא נפתח במבנה משרדים "זמני" (איפה שהיה השפ"ח מאחורי הדואר באחוזה), מבנה ללא חצר ולא מותאם כלל לאוכלוסיית התלמידים. הזמני היה צריך להסתיים בדצמבר, אז היה אמור לעבור בית הספר, שוב באופן זמני, לבית הספר החדש בנוה זמר. אנחנו לקראת סוף ינואר – הילדים עדיין במבנה הלא מותאם ולבית הספר החדש הם לא יעברו. הורי התלמידים שהעזו לפנות לראש העיר בעניין נענו באיום שאם ימשיכו להתלונן ייסגר בית הספר בסוף השנה. נשמע לכם הגיוני??? מקווה שהפוסט יגיע לראשי מחלקת החינוך בעירייה ולראש העיר שיכבדו את ההורים והתלמידים ויעשו משהו בנדון ומהר. בשנה הבאה אמור בית הספר לקלוט ילדים נוספים ללא מבנה ותשתית מותאמת".

בהמשך לפרסום הפוסט, שלחה חברת המועצה אנה פוזמנטיר מסיעתו של ראש העירייה חיים ברוידא, מכתב לראש סיעתה, והתייחסה לנושא. "לאור תלונתם של הורי ילדים כפי שנחשפו ברשתות החברתיות, בנוגע לאי התאמתו של מבנה בית הספר 'ליאור' לצרכי הילדים וכן לגבי סירובו של ראש העירייה למציאת פתרון", כתבה פוזמנטיר במכתבה לברוידא שנשלח גם לשאר חברי המועצה, "ולאור טענתם החמורה והמטרידה של הורי הילדים כי 'ראש העירייה איים עליהם כי אם ימשיכו להתלונן ייסגר בית הספר בסוף השנה' (פורסם בפורום תושבים ברעננה בתאריך 23/1/19), אבקש התייחסותו של ראש העירייה לטענות ההורים, ומה הוא מציע כפתרון לבעיה חמורה זו?".

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "עיריית רעננה פועלת בכל האמצעים שברשותה למול משרד החינוך בכדי לקדם את הבינוי של מבנה הקבע. לאחר שנים רבות בהן לא ניתן מענה לימודי לאוכלוסייה זו בתחומי העיר והילדים נאלצו לצאת למסגרות מחוץ לרעננה, לקחה על עצמה העירייה ביוזמתה להקים בית ספר מתאים בעיר. מתוך החשיבות שאנו מקנים לנושא, וכדי להפעיל את בית הספר כבר בשנת הלימודים הנוכחית ולא לדחות את פתיחתו, הפעלת בית הספר מתבצעת כמעט במלואה על ידי העירייה, במימון ובתפעול באמצעים עירוניים. תחומים אשר מצויים תחת אחריותו של משרד החינוך. העירייה דאגה לפנות את המבנה המתאים היחיד שהיה ברשותה, לערוך בו שיפוץ, ולהתאים אותו במהירות לקליטת התלמידים. כל זאת הוסבר והובהר להורים שהיו שותפים מלאים לתהליך. במפגש עם הורי התלמידים נמסר להם שאנו ממתינים לוועדה של משרד החינוך שתתכנס בפברואר ועפ"י החלטת הועדה נוכל להתקדם במציאת פתרון".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר