צילום אילוסטרציה חיילים: חן גלילי
צילום אילוסטרציה חיילים: חן גלילי

לאיזה תיכון ברעננה יש את אחוזי הגיוס הגבוהים ביותר?

על פי נתוני היחידה להכנה לצה"ל באגף הביטחוני חברתי במשרד הביטחון, אחוז הגיוס ברעננה גבוה משמעותית ביחס לממוצע הארצי. וגם - כמה יוצאים לקצונה וכמה מתגייסים לקרבי?

פורסם בתאריך: 29.1.20 13:07

על פי נתוני הגיוס של צה"ל, שהוצגו לאחרונה על ידי נציגי היחידה להכנה לצה"ל במשרד הביטחון בפני עיריית רעננה, שיעורי ברעננה גבוה משמעותית הממוצע: שיעור גיוס לגברים עומד על 79.3 אחוז לעומת הממוצע הארצי (71.9 אחוז), ושיעור הגיוס של הנשים עומד על 68.8 אחוז לעומד הממוצע הארצי (58.1 אחוז). מדובר בנתוני הגיוס של ילידי 1998, שהתגייסו החל משנת 2016.

נתוני משרד הביטחון גם חשפו את שיעורי הגיוס בתיכונים: התיכון בעל שיעור הגיוס הגבוה ביותר הוא "מור מטרווסט", בו נרשם שיעור גיוס של 98 אחוז בקרב גברים ו-94.5 אחוז בקרב נשים. בתיכון "אביב" – 94 אחוז לגברים ו-98 אחוז לנשים. באמי"ת כפר בתיה נרשמו נתוני גיוס של 96.6 אחוז (בית ספר לבנים בלבד), מתוכם 70.8 אחוז מתגייסים לשירות קרבי ו- 18.4 אחוז יוצאים לקצונה.

תיכון מטרו. צילום: עזרא לוי.

בעל נתוני הגיוס הגבוהים בעיר. תיכון מור מטרווסט. צילום: עזרא לוי.

גם בתיכון אוסטרובסקי נרשמו שיעורי גיוס גבוהים לנשים של 95 אחוז ושיעור גיוס לגברים שעומד על 94.2 אחוז מתוכם 13.9 אחוז יוצאים לקצונה. בישיבת בני עקיבא נרשם שיעור גיוס של 91 אחוז, מתוכם 66.7 אחוז מתגייסים לשירות קרבי. בקרב בנות תיכון אמ"ית רננים ניתן לראות כי 15.4 אחוז יוצאות לקצונה ו-10 אחוז מהבנות מתנדבות לשירות קרבי.

נתון נוסף מראה כי 55.7 אחוז מצעירי העיר מתגייסים לשירות קרבי לעומת הממוצע הארצי שעומד על 47.2 אחוז. גם נתוני הקצונה מראים שיעורים גבוהים לרעננה עם 13.9 אחוז שיעור קצונה לגברים לעומת הממוצע הארצי, 8.3 אחוז, ובקרב הנשים 9.5 אחוז לעומת הממוצע הארצי של 7.4 אחוז.

נתונים גבוהים נוספים נרשמו בקרב היוצאים לשנת שירות ומכינות קדם צבאיות שעומדים ברעננה על שיעור של 11.7 אחוז, לעומת הממוצע הארצי שעומד על 6.8 אחוז.

הנתונים הוצגו לפני מספר ימים בפני ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא ובכירי העירייה, על ידי אורטל בן נעים מהיחידה להכנה לצה"ל באגף ביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, בפורום רחב שכלל את מנהלת מנהל חברה ונוער, מחוז מרכז של משרד החינוך, גב' ויקי ניצן, מפקחים, מנהלי בתי ספר ורכזי הכנה לצה"ל במחלקת נוער וצעירים.

במסגרת המפגש הציגה היחידה להכנה לצה"ל בעיריית רעננה את כלל תכנית ההכנה לצה"ל ברשות, אשר מקיפה את החינוך הפורמלי והבלתי פורמלי וכוללת מערך שלם של פעולות הסברה הכוונה וייעוץ בתחום, לרבות כנסים לחשיפת הידע ועידוד ליציאה למכינות קדם צבאיות ושנת שירות, ייעוץ והכוונה לעולים חדשים, פעילויות בשעות הפנאי בנושא מנהיגות, תרומה חברתית וערבי הורים, וכן מגוון רחב של פעילויות בנגיעה ישירה לבני הנוער והוריהם המתקיימות במערכת החינוך בעיר בשיתוף משרד החינוך וצה"ל.

ראש עיריית רעננה, חיים ברוידא, בירך על הנתונים: "השירות בצה"ל מוגדר חובה, אבל זו גם זכות עבור כל צעיר שעשה שירות משמעותי ומיטבי. מבחינתי, היעד העירוני הוא שכל חייל יסיים שירות צבאי מלא. לשירות בצה"ל ישנה חשיבות עליונה ביצירת החיבור של בנינו ובנותינו הצעירים לישראליות, לעם ולמדינה. אני אישית אעמוד בקשר עם נציגי הצבא, בעיקר עם אגף כוח אדם, כדי לייצר ערוץ קשר עם העירייה שיסייע במתן פתרונות לבעיות ומצוקות לחיילי העיר בעת שירותם הצבאי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר