טיק טוק, סרטון שרץ ברשת
טיק טוק, סרטון שרץ ברשת

אתגרי הטיקטוק: במשטרה ובאגף החינוך מזהירים, יום הלימודים ברעננה נפתח בהסברה

"אתגר" המופץ באפליקציה כבר גרם לפציעה קשה של תלמיד בירושלים. בבתי הספר ברעננה יעסקו הבוקר בהסברה בנושא. יו"ר משותף של הנהגת ההורים העירונית: "נעשה ככל שביכולתנו להרחיק את המשחק הרע הזה מקרב הילדים"

פורסם בתאריך: 13.2.20 09:12

הנהגת ההורים העירונית ברעננה, בראשות אודליה כהן שינדורף וגולן בן צבי, קוראת לציבור המורים והתלמידים בעיר להיזהר ולמנוע ביצוע תרגילי הטיק טוק המסוכנים המופצים לאחרונה בסרטונים בארץ. בנוסף, ראש אגף החינוך בעירייה, רויטל שפירא, פנתה אל מנהלי בתי הספר בהמלצה לפתוח את היום הבוקר (חמישי) בשיחה בבתי הספר על סכנות האתגרים באפליקציה. אתמול נודע כי לפני ימים אחדים נפצע נער בן 15 וחצי בירושלים כשהוא סבל מחבלת ראש קשה במיוחד ומפרכוסים לאחר שחיקה את אחד הסרטונים.

כאמור, בימים האחרונים מפורסמים ברשתות החברתיות סרטונים שמקורם באפליקציה הפופולרית בקרב בני הנוער "טיק טוק" ובה נראים בני נוער מפילים באמצעות רגליהם נער אחר שקופץ באוויר תוך שהוא מאבד את שיווי המשקל ונופל לאחור על ראשו. גרסאות רבות של הסרטונים, שמקורם ככל הנראה בחו"ל, הופצו בישראל וישנו חשש כי בני נוער בארץ ינסו לחקות אותם

אחד הסרטונים שרצים ברשת, אל תנסו את זה, המעשה הזה יכול לגרום לשיתוק ואף למוות! (פרסום לפי סעיף 27א' לחוק זכות יוצרים):

"כולם התבקשו לשים לב", אומרת יו"ר משותף של הנהגת ההורים העירונית, אודליה כהן שינדורף, "אני מאמינה שהצוותים החינוכים יהיו ערים לתופעה, יתאימו את השיח לגיל הילדים ויציפו את הנושא. הנושא הוא בנפשנו ולא ניתן לילדים להיפגע ממשחק זה והתופעות הרעות הנילוות לו. אנחנו כהורים וכהנהגת הורים נעמוד על המשמר להגן על הילדים. הנהגת ההורים ברעננה נחשפה אתמול למשחק מחריד ומסוכן, אנו קוראים לכל העוסקים בחינוך ולציבור ההורים לפקוח עיניים ולהזהיר את הילדים מפני ההשלכות בשימוש במשחק . אנו נעשה ככל שביכולתנו להרחיק את המשחק הרע הזה מקרב הילדים ולמנוע פגיעה בנפש והגוף".

כאמור, ראש אגף החינוך בעירייה, רויטל שפירא, פנתה כבר אמש למנהלי בתי הספר בעיר והמליצה להם לקיים היום שיחה על הנושא והסכנות באפליקציה עם התלמידים. "מערכת החינוך ברעננה רואה בחומרה אתגרים שמסכנים את חיי הילדים, ותעשה ככל שביכולתה גם מול המורים וגם מול הילדים כדי להתריע ולמגר את התופעה", אומרת רויטל שפירא, ראש אגף החינוך ל-"צומת השרון", "ההמלצה שלי להורים היא לדבר עם הילדים, להיות נוכח בחייהם של הילדים, ברגע שאתה נוכח בחיים שלו יש לך סיכוי לדעת איפה הוא מסתובב בחיים הוירטואליים שלו, מה הוא עושה, במה הוא נתקל. כשאתה נוכח יש סיכוי שאתה מתקשר ורואה דברים. אני מאמינה גדולה בתקשורת".

גם המשטרה פרסמה הודעה בנושא: "מטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת 105 מבקש להביא לידיעת ההורים כי בימים האחרונים אנו עדים להתגברות תופעת הפצת סרטונים בהם מחקים בני הנוער משחק מסוכן ומעלים את הסרטון לרשתות החברתיות. אנו קוראים להורים לגלות מעורבות ואחריות בפעילות הילדים ברשת, לשוחח עמם ולוודא כי הם מבינים את הסכנה הטמונה במשחקים מסוג זה. אנו מבקשים מהילדים להימנע מלקחת חלק בפעילות המסוכנת ולהימנע מהפצת סרטונים שכאלו שכן בעצם השיתוף הם עלולים לעודד אחרים לחקות את הפעולה המסוכנת".

אפליקציית טיקטוק היא אפליקציה סינית פופולרית שמשגעת את הילדים ואת בני הנוער. באפליקציה ניתן להכין סרטונים אישיים קצרים, עם מוזיקה ואפקטים ולשתף אותם. בניגוד לאינסטגרם ולרשתות חברתיות אחרות, במקרה של הטיק טוק, החשבון פתוח לכולם, אלא אם כן יוצר הסרטון, מאשר לאנשים ספציפיים לראות אותו. לרוב כל אחד יכול לראות את הסרטונים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר