עוזר ההוראה הרובוטי שיגיע לחטיבת אלון. צילום פרטי
עוזר ההוראה הרובוטי שיגיע לחטיבת אלון. צילום פרטי

הפתעה בכיתה: עוזרי ההוראה החדשים בחטיבה ברעננה יהיו רובוטים (צפו בסרטון)

חטיבת אלון תהיה הראשונה בארץ שתתנסה בהפעלה של רובוטים חברתיים שינחו קבוצות תלמידים. "שילוב של בינה מלאכותית מאפשר לנו לדייק את עבודת החינוך", אומרת המנהלת מתי בורושק

פורסם בתאריך: 13.2.20 18:01

במסגרת שיתוף פעולה בין אוניברסיטת תל אביב לבין חטיבת הביניים "אלון" ברעננה, בעוד כחודש צפויים להיכנס רובוטים לכיתות השונות ולשמש כעוזרי הוראה. הרובוטים, שיתופעלו על ידי המחלקה להנדסת תעשייה באוניברסיטה, מתמחים באינטראקציות חברתיות, ובמסגרת הפעילות ינחו קבוצות תלמידים במשימות לימודיות שיקבעו על ידי הצוות החינוכי. כל כיתה תחולק לחמש קבוצות, כאשר ארבע קבוצות יעבדו לצד רובוט חברתי, והקבוצה החמישית תעבוד לצד מורה.

שיתוף הפעולה הוא חלק מתכנית ארצית של מעבדת AI בינה מלאכותית, שמטרתה פיתוח חקירת הפוטנציאל והתועלת של יישומי טכנולוגיית בינה מלאכותית בשדה החינוך תוך דגש על שיפור היכולת להציע חינוך מותאם אישית. את פעילות המעבדה והמחקר, יוביל בבית הספר ד"ר גורן גורדון – ראש מעבדת סקרנות במחלקה להנדסת תעשייה באוניברסיטת ת"א, חוקר מולטי דיציפלינארי של סקרנות טבעית ומלאכותית.

"המחקר נעשה בשיתוף פעולה הדוק ומפרה עם חט"ב אלון, שמספקים הבנות עמוקות על מערכת החינוך בכלל ועל בני נוער בפרט", אומר ד"ר גורן גורדון, "שילוב מיוחד זה, של אקדמיה, חט"ב ומעבדת ה AI של משרד החינוך יאפשר הבנה עמוקה של כיצד להטמיע מערכות מתוחכמות, כמו רובוט מנהל הפעילויות שפיתחנו במעבדת הסקרנות באוניברסיטה, בצורה נכונה ומועילה לכל הגורמים. זוהי סנונית ראשונה להחדרת רובוטים חברתיים כעוזרי הוראה במערכת החינוך בארץ".

"מחקר זה הינו פורץ דרך בעולם בתחומו, ואנו בחטיבה גאים לקחת חלק מתהליך חדשני זה", אומרת מנהלת החטיבה מתי בורושק, "הצטרפות למעבדת AI מאפשרת לנו לחנך ולהוביל את בני הנוער תוך שימוש בטכנולוגיות חדשניות, של "המחר". כבר היום אנחנו נמצאים בעיסוק מעמיק בתחום של חקר ופתרון בעיות ובלמידה בינתחומית ורב תחומית, שילוב של בינה מלאכותית מאפשר לנו לדייק את עבודת החינוך, ולהתאימה לצרכי התלמידים והצוות החינוכי ולמציאות המשתנה והדינמית".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מלח הארץ

    רעיון רע מאד
    שום דבר לא יכול להחליף את האנושיות הדאגה האכפתיות העניין ועוד מגוון של רגשות שיש באנשים אנושיים.
    רובוטים זה נחמד למשחקים לא יותר !!!
    אותי מעניין לדעת מה יקרה כשירצו להחליף את מנהלת בית הספר ברובוט או את ראש הממשלה השרים לחברי הכנסת

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר