השימוש בכלים רב פעמיים בבית התלמיד בברטוב. צילום ליאת עתיר
השימוש בכלים רב פעמיים בבית התלמיד בברטוב. צילום ליאת עתיר

חד פעמי בחוץ, מדיח כלים ורב פעמי בפנים: פיילוט חדש במגד וברטוב

אם הפיילוט ינחל הצלחה, היוזמה צפויה לעבור לשאר הצהרוניות בעיר. "המטרה היא להוציא לגמרי משימוש את החד פעמי מחיינו", אומרים במגד

פורסם בתאריך: 16.2.20 14:44

מדיחי כלים וכלים רב פעמיים הוכנסו בשבוע שעבר במסגרת פיילוט חדש של עיריית רעננה, לצהרוניות (בתי התלמיד) בבתי הספר היסודיים 'ברטוב' ו-'מגד', והופסק השימוש בכלים חד פעמיים. הפיילוט יצא לדרך לאחר שמספר הורים פנו לעירייה בבקשה להפסיק את השימוש בכלים חד פעמיים בצהרוניות. במידה והפיילוט יצליח, הוא צפוי להגיע גם לשאר הצהרוניות בעיר. מי שרכש את המדיח, את הכלים ואת חומרי הניקוי לפיילוט הוא הקייטרינג "בא בריא", המספק אוכל לבתי התלמיד בעיר.

המדיח בבית התלמיד מגד. צילום אריה בנימין

"בית התלמיד 'ברטוב' עבר ביום שלישי האחרון לאכול בכלים רב פעמיים, על מנת להפחית את עומס הפלסטיקים על כדור הארץ", אומרת מנהלת בית התלמיד בברטוב ליאת עתיר, "הילדים אוכלים בסכו"ם כמו בבית ובצלחות רב פעמיות אותם הם מכניסים בתום הארוחה למדיח. ערכנו טבלה מסודרת לכל קבוצה, בה כל ילד וילדה זוכים להשתתף במאמץ לשיפור איכות הסביבה – הכנסת הכלים למדיח, שנעשית יחד עם המדריכה. אנו רואים בזה חשיבות עילאית לתרומה הבין אישית של הילדים וכמובן מעל הכל הפחתת העומס על כדור הארץ, ולמען האמת זה הרבה יותר נוח והרבה יותר נקי".

"המטרה היא להוציא לגמרי משימוש את החד פעמי מחיינו", אומר אריה בנימין, מנהל בית התלמיד בבית הספר 'מגד', "תהיה תורנות בין הילדים, ויש להם אפילו אמבטיה כמו בקיבוצים ששם שמים את הכלים המלוכלכים. הילדים כבר עברו הכנה בנושא. הילדים ממש לוקחים אחריות, זה מקסים לראות את זה קורה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר