צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל

"איך שיחות ישרתו את המטרה"? הנהגת ההורים הארצית משביתה את הלימודים. ברעננה יקיימו שיחות

המחאה הארצית מתקיימת בעקבות הרפורמה בחינוך המיוחד שמוביל משרד החינוך. ברעננה, ההנהגה החליטה על קיום שיח במקום השבתה. חלק מההורים מתנגדים: "מה שישנה את המציאות זה השבתה"

פורסם בתאריך: 19.2.20 10:09

כחלק מהמחאה הארצית נגד רפורמת החינוך המיוחד, תקיים הנהגת ההורים היישובית ברעננה ביום שישי הקרוב בין השעות 9:00-8:00 שעה של שיחה על הכלה והשתלבות בבתי הספר ובגנים. זאת למרות עמדת ההנהגה הארצית, שדוגלת בהשבתה במוסדות החינוך לשעה כמחאה על הרפורמה.

מדובר ברפורמה שמוביל משרד החינוך בתחום החינוך המיוחד לה מתנגדים הורים, מנהלים ואנשי חינוך, במסגרתה משרד החינוך יסגור כיתות לימוד קטנות שיועדו לתלמידי החינוך המיוחד, יצמצם את מספר הלומדים במוסדות החינוך המיוחד, וישלב את התלמידים בכיתות הרגילות.

בעקבות החלטת הנהגת ההורים היישובית לא להשבית את הלימודים לשעה, אלא לקיים שעה של שיחה בכיתות, נשמעו קולות התנגדות מצד חלק ההורים שתומכים בשביתה. "אין לי ילדים בחינוך המיוחד, אבל אני מבינה שהחינוך המיוחד הוא חלק שהולך מאוד להיפגע ברפורמה הזאת", אומרת מעיין נהרי, שהעלתה פוסט בנושא שגרר עשרות תגובות, "לצערי אני חושבת שגם שעה השבתה לא מספיקה, וצריך לעשות דברים יותר רציניים, וזה צעד נורא קטן. אבל ראיתי שההנהגה היישובית החליטה להפוך את הצעד הזה גם לשיח של הכלה והשתלבות. זה תמוה בעיניי. מה שישנה את המציאות זה השבתה ולנקוט בצעדים קשים יותר. אני מעריכה את ההנהגה, אבל אני חושבת שזה לא מספיק, ושצריך להעלות את הנושא הזה לדיון הזה לסדר היום של ההורים".

"איך בדיוק שיחה עם תלמידים תשרת את מטרת המחאה?", אומרת אמא אחרת, "הרפורמה הזאת תפגע בכל הילדים. ושביתה היא הכלי שאפשר לעורר איתו את הבכירים במשרד החינוך"

מנגד, יש הורים שסוברים כי אפילו שביתה של שעה לא תעזור נגד הרפורמה. "שביתה של שעה זה כמו לתת אקמול לבן אדם מת", אומרת אמא מרעננה לילד בחינוך המיוחד, "חוסר הממשלה החליט להרוס את מערכת החינוך הרגיל ומערכת החינוך המיוחד. שביתה של שעה לא תעזור ולא תשנה כלום. הדבר היחיד שישנה זה שמשרד החינוך יתעשת על עצמו. גורל הילדים שלנו לא מעניין אף אחד".

מהנהגת ההורים היישובית נמסר בתגובה: "הנהגת ההורים רעננה עובדת באופן שקוף ודמוקרטי. נושא ההשבתה ביום שישי עלה להצבעה ודיון פתוח .הנהגת ההורים ערכה התיעצות גלויה , הובא בפנינו שרוב בתי הספר קבעו זה מכבר תוכניות לכבוד יום המשפחה, בוקר חשיפה לעולים לכיתה א, ועוד מגוון פעילויות , וכן רעננה שבתה שעה בפעם הקודמת ולטעם ההההגהשימוש בכלי זה שוב אינו יעיל וצריך להחריף את המאבק. בנוסף לשיקול שאין יציבות שלטונית ואין באמת עם מי לדבר בועדת החינוך בכנסת שלמעשה אינה מתפקדת .לפיכך על אף החשיבות הגדולה במאבק ברפורמה והשלכות והאתגרים שהיא מציבה בפנינו החלטנו לא לפגוע מחד בכל ארועי בתי הספר וכן לא לפגוע במאבק הארצי שאנו חלק מהותי ממנו. לכן החלטנו שאת השעה הראשונה נקדיש למחאה ללא השבתה .רוב הערים הגדולות בינהם ראשון לציון , אשדוד, תל אביב וירושלים ועוד החליטו הפעם לא להשבית את הלימודים. אנו מהערים הבודדות שערכנו מפגש שאלות ותשובות פתוח עם הפיקוח והרשות בנושא יישום החוק. אין באי ההשבתה כדי להפחית את תמיכתנו בכל המאבק החשוב הזה לטובת התיקונים והשינויים הדרושים ברפורמה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר