מלון פרימה מילניום צילום יח"צ
מלון פרימה מילניום צילום יח"צ

"בשבוע האחרון בוטלו אירועים בשווי מיליון שקל": מנכ"ל המלון היחיד ברעננה מספר על הנזקים העצומים

מלון "פרימה מילניום" סגר את שעריו בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות. מאה עובדים יצאו לחל"ת או פוטרו. "אם זה יימשך יותר מחודשיים, אף מלון לא ישרוד" אומר המנכ"ל גיל עמרם

פורסם בתאריך: 22.3.20 08:48

מלון "פרימה מילניום" באזור התעשייה בעיר, המלון היחיד ברעננה שהוקם לפני כשנתיים וחצי, סגר את שעריו בשבוע שעבר בעקבות ההנחיות החדשות של משרד הבריאות, שנועדו למזער את התפשטות נגיף הקורונה. המלון הרענני הוא אחד ממאות מלונות שנסגרו בשבועות האחרונים בעקבות משבר הקורונה, שהביא לנזקים כלכליים קשים בענפי התיירות והמלונאות.

ב-"פרימה מילניום", שהוקם לפני כשנתיים וחצי ומשתרע על 17 קומות ומכיל כ-140 חדרים, עוד ניסו למשוך תושבים ומבקרים לפני כשבועיים באמצעות מבצעים ב-"רוף טופ סקיי בר", בר המלון, שמשקיף על העיר רעננה מנקודת תצפית גבוהה. אך לאחר ההנחיות החדשות של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כשבוע, המלון החליט בלית ברירה להפסיק את פעילותו באופן מוחלט.

מלון פרימה מילניום רעננה

"רוף טופ סקיי בר" בפרימה מילניום.

"כמאה עובדים פוטרו או יצאו לחל"ת", אומר המנכ"ל גיל עמרם, "מי שהגיע לו חל"ת (חופשה ללא תשלום, ד.ס) מהעובדים יצא לחל"ת, מי שלא הגיע לו, פוטר לצערי. זו תחושה מאוד קשה. אנשים בכו, העובדים קיבלו את זה מאוד קשה. חל"ת עדיין לא מכסה את השכר שלך, זה רק שבעים אחוז מהמשכורת. אנשים חיים על שעות נוספות, בונוסים, מה שהם לא מקבלים בחל"ת. וחשוב לזכור שזה רק פתרון זמני".

מנכ"ל פרימה מילניום, גיל עמרם. קרדיט אורי שלו

"מפעל חיים יורד לטמיון". מנכ"ל פרימה מילניום, גיל עמרם. קרדיט אורי שלו

מה אתם מתכננים הלאה? יש בכלל מה לתכנן?
"אין תכנון. אני לא יודע מה יהיה. אני מקווה שענף המלונאות יצליח להתאושש. זו מכה קשה מאוד, מדובר בקריירה להמון משפחות. אני מדבר איתך על לסגור עסק שהשקענו בו מעל מאה מיליון שקלים אחרי שנתיים וחצי בלבד, אתה רואה מפעל חיים יורד לטמיון. לקחנו אזור שהחלטנו שאנחנו רוצים להקים בו מלון, והשקענו, ועשינו מלון יפהפה ברמה הגבוהה ביותר, עם כל השירותים הכי טובים שתייר או ישראלי יכול לקבל, ואחרי שנתיים וחצי, ביום אחד, אומרים לך לסגור".

מלון פרימה מילניום צילום יח"צ

מלון פרימה מילניום צילום יח"צ

"הספקים שלנו נפגעים מאוד מזה שאין להם עבודה. מכבסות, ספקי מזון, מדריכי טיולים. אלה חברות שפרנסנו. אנחנו עדיין משלמים הכל, ארנונה, הלוואות, מיסים, חשמל. את כל ההוצאות השוטפות. אף רשות לא באה והציעה עזרה בגבייה. המדינה מדברת באוויר, מה שהיא נותנת זה הלוואות, לא מענקים, אין פה עזרה אמיתית. הממשלה לצערי מדברת גבוה, אבל בפועל, לא מתבצע שום דבר, כלום. אין שום עזרה".

כמה זמן אתה חושב שתצליחו להחזיק את הראש מעל המים ולספוג הפסדים?
"אם המשבר הזה יימשך מעל חודשיים, לא אנחנו וגם אף מלון אחר לא ישרוד. אני חושב שהמשק ייכנס למיתון שלא הכרנו מאז קום המדינה. מדובר במעגלים של העסקים הכי קטנים שייפגעו ראשונים וכבר נפגעו, ובסוף זה גם ישפיע על הבנקים. משק לא יכול להישאר בהשבתה כל כך הרבה זמן, זה לא מציאותי. לאנשים לא יהיה איך לקנות אוכל".

עמרם בן ה-47 נמצא בענף המלונאות כבר 26 שנה. הוא ניהל בעבר מלונות נוספים ברשתות "פרימה" ו-"אטלס", ואף את מלון "אלנבי 75". בכל שנותיו, טוען, לא ראה משבר כזה בענף המלונאות. "אף פעם לא היה מצב כזה", מוסיף, "בשום אינתיפאדה, בשום מלחמה. המלונות תמיד עבדו. אולי לא הרוויחו, אולי עבדו בקושי, אבל עבדו. אף פעם לא הגענו למצב בו מאתיים מלונות נסגרים".

"למלון יש מרכז כנסים חדש, והוא עומד שומם, כי כל האירועים והכנסים בוטלו", מוסיף עמרם, "בשבוע האחרון בוטלו במרכז אירועים בשווי מיליון שקל. כל מסיבות הפורים שהיו מתוכננות במקום, בוטלו. כל הסמינרים העתידיים, כל החתונות בוטלו. זו מכה".

מלון פרימה צילום יחצ

מלון פרימה צילום יחצ

בממשלה הופכים מלונות למרכזים לחולי קורונה במצב קל. מה אתה חושב על ההחלטה?
"שטויות במיץ עגבניות. מי ייתן להם שירות? מי יחליף להם סדינים? מי ינקה את החדר אחר כך? איזה צוותים? אתה יודע מה קורה אם אתה שם חולה בבידוד במלון? מי ייכנס לחדר הזה אחר כך? איך תצליח להציל את המוניטין שלך? אלה דיבורים בעלמא, דמגוגיה זולה. זה לא פתרון לשום דבר. כל הפתרונות האלה הם סתם, מהפה לחוץ, רק כדי להגיד שעושים משהו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר