צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל

למרות ההודעה על הפסקת הלמידה מרחוק: בחלק מבתי הספר ברעננה עדיין מלמדים בהתנדבות

למרות ההודעה על ביטול הלימוד המקוון בחטיבות הביניים ובבתי הספר היסודיים, ברעננה עדיין פועלים חלק מהמורים בהתנדבות. בתיכונים הלימוד המקוון נמשך כרגיל. במקביל, תושב העיר מחפש מחשבים לתרומה לטובת תלמידים שלא יכולים ללמוד

פורסם בתאריך: 19.3.20 18:09

החל מהבוקר מופסקת הלמידה המקוונת מרחוק של תלמידי בתי הספר היסודיים והחטיבות ברחבי הארץ. בתיכונים בשלב הזה הלמידה מרחוק ממשיכה. בסיכום בין משרד האוצר לבין הסתדרות המורים הוחלט שהחל מהיום המורים והגננות בישראל ייצאו לחופשה בשכר ועובדי ההוראה  בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים אינם מחויבים בהוראה מרחוק. עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא בגין התקופה בה בתי הספר סגורים עד לסוף חופשת הפסח ובגין הימים בהם ביצעו למידה מרחוק. כנגד הימים בהם לא תתבצע למידה מרחוק (עד חופשות הפסח והאביב) ואם משבר הקורונה יסתיים עד ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה על חשבון חופשת הקיץ, ויום נוסף על חשבון חופשת ל"ג בעומר. אם משבר הקורונה יימשך לאחר ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ ויומיים נוספים בשנת הלימודים הבאה.

למרות זאת, בחלק גדול מבתי הספר היסודיים ברעננה עדיין שומרים על קשר עם תלמידים מרחוק, באמצעות קבוצות ווטסאפ, שיחות עם המורות וחילופי סרטונים, בהתנדבות מלאה של הצוותים החינוכיים. "אצלנו כל המורים בלי יוצא מן הכלל, קצת ויתרו על החלק הלימודי כי זאת ההוראה שקיבלנו, אבל כולם ממשיכים לתקשר עם הילדים אם זה דרך הווטסאפ או המערכות המקוונות, כדי לדאוג לפן הרגשי שלהם", אומרת מיקי אדלר, מנהלת בית הספר היסודי "ביל"ו", "ילדים מסריטים את עצמם ומספרים איך הם מרגישים, ומודים למורים ששומרים על קשר, התקשורת ממשיכה להתקיים, והמורים עושים מעל ומעבר. גם יועצת בית הספר, בקשר רציף עם המחנכות כדי לשמוע אם יש ילדים שזקוקים לעזרה, או שצריכים שיצרו איתם קשר".

"היום בבוקר, לכל המנהלים של בתי הספר היסודיים ברעננה היה מפגש מקוון עם דורית פרנקל, אחראית בתי הספר היסודיים בעירייה", מוסיפה, "כל מנהל שיתף בדילמה שהוא עומד בה, בכך שאין יותר למידה מקוונת. אבל אנחנו ממשיכים לפעול למרות זאת לטובת התלמידים, ואנחנו ממשיכים לשמור על קשר עם הצוות ועם התלמידים".

גם בחטיבות הביניים, ממשיכים חלק מאנשי הצוות לפעול בהתנדבות ולדאוג לקשר ופעילויות, כמו בחטיבת הביניים רימון, שם המורה למוזיקה משה בן יוחננה קיים סשן מוזיקה באופן מקוון עם חלק מתלמידיו.

תלמידי מגמת המוזיקה בחטיבת רימון מנגנים מרחוק עם המורה למוסיקה משה בן יוחננה. צילום: משה בן יוחננה

"הנהגת ההורים ברעננה קיבלה בצער רב את החלטת משרד האוצר והסתדרות המורים להפסיק את הלמידה מרחוק", נמסר מהנהגת ההורים העירונית, "הלמידה מרחוק הייותה מסגרת וסדר יום עבור התלמידים וההורים , ומעט רצף ללימודי, כמו כן, איפשרה קשר באופן יום יומי בין צוות בית הספר לתלמידים.  הקשר עזר בהפחתת החרדה והמשך הקשר האנושי ללא המפגש. השתדלותם של רוב המורים היתה ראויה לכל שבח , משרד החינוך שוב כשל בהכנת המערכת לשעת חרום, עומסים ותקלות , והכשרת הצוותים אשר נעשתה תוך כדי תנועה. גם אם המשימות לא היו הכי טובות ומועילות היתה מסגרת . עדיף קצת על כלום.  ילדים צמאים בתקופה כזו למעט שעות של שגרה. צר לנו שכאשר כל המשק נמצא בכאוס , משרד האוצר והמורים לא ראו את גודל השעה וחשבו רק על הכסף ולא טובת ילדי ישראל!. אנו קוראים לצדדים לחזור בהם מההסכם שהוא לרעת התלמידים בעת הזאת ולשוב ללמד מרחוק- זה צו השעה ! מאחלים בריאות לכולם".

בתוך כך, בשל העובדה שרבים מתלמידי רעננה כן ממשיכים בלימוד המקוון, עו"ד אבי יוסף, תושב רעננה ומייסד פרויקט "אמ"ל" (איסוף מחשבים לילדים), מנסה בימים האחרונים לגייס ביתר שאת מחשבים לטובת ילדים שאין להם מחשב בבית, כדי לאפשר להם ללמוד באופן מקוון.

"ילדים יושבים היום בבית ולומדים באמצעות למידה מרחוק", אומר עו"ד אבי יוסף, "בשביל זה צריך מחשבים. אם גם בבתים נורמטיביים יש מחשב אחד, אז בבית עם שלושה ילדים, צריך שלושה מחשבים. אבל יש בתים שאין בהם אפילו מחשב אחד, אנחנו מקבלים עשרות פניות מהורים שהילדים שלהם לא יכולים ללמוד כי אין להם מחשב בבית. זה הפך להיות מצרך חיוני מאוד בשל המצב, וצריך להתגייס למענם".

"צריך להתגייס למענם". עו"ד אבי יוסף. קרדיט: תמר מלין

איזה מחשבים אתה מחפש?

"לאנשים שיש מחשבים בבית, וללא מעט יש איזה מחשב זרוק במחסן או לפטופ שתקוע באיזה מגירה ולא משתמשים בו, שיעבירו לנו אותם. יש לי כמה מתנדבים שאני מעביר להם את המחשבים האלה, הם מפרמטים אותם, מתקינים להם תוכנות ומעבירים את המחשבים הראויים והמתוקנים לאלה הזקוקים לכך. אנחנו כן יכולים לקבל מחשבים שעובדים, אבל עם תקלות קלות. למשל לפטופ שהסוללה שלו לא פועלת ואפשר להפעיל אותו רק באמצעות המטען. אני קורא לתושבים, הילדים האלה צריכים את העזרה שלכם".

יש לכם מחשב שאתם מעוניינים לתרום? ניתן לפנות לעו"ד אבי יוסף בטלפון 054-431-9034. כמו כן, ניתן להביא את המחשב הישן למשרדו של יוסף ברחוב הסדנא 8, בימים ראשון-חמישי בין השעות 18:00-09:30. 


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר