בית הכנסת הגדול. צילום עזרא לוי
בית הכנסת הגדול. צילום עזרא לוי

בעקבות הקורונה: כרבע מבתי הכנסת לא נפתחו, בית כנסת אחד חרג מההגבלות וייסגר

בעקבות ההגבלות החדשות האוסרות התקהלות של מעל עשרה אנשים, 22 מבתי הכנסת בעיר היו סגורים במהלך השבת. רב העיר ידרוש מבית כנסת אחד שהפר את ההוראות לסגור את שעריו ולא לקיים תפילות

פורסם בתאריך: 22.3.20 15:07

22 בתי כנסת לא פתחו את שעריהם בשבת האחרונה, כך על פי המועצה הדתית ברעננה, שעוקבת אחר פעילות 81 בתי הכנסת בעיר, בעקבות הנחיות משרד הבריאות החדשות שמגבילות משמעותית פעילות בתוך בתי כנסת, ואוסרות תפילות של מעל עשרה אנשים. מחצית מבתי הכנסת היו סגורים בשל נסיבות מיקום, כמו בתי כנסת הנמצאים בתוך בתי ספר שסגורים לציבור, והמחצית השנייה הייתה סגורה בשל החלטת הנהלת בית הכנסת או החלטת הקהילה.

על פי הנתונים, כ-51 בתי כנסת בעיר קיימו מניינים בשבת האחרונה לפי המגבלות וההנחיות החדשות, כאשר המתפללים שמרו מרחק של שני מטרים אחד מהשני, ואף לבשו כפפות אותן חילקה המועצה הדתית. כשמונה בתי כנסת, לא ענו לפניותיה של המועצה הדתית בשאלה האם קיימו תפילה בשבת האחרונה או לא.

במועצה הדתית אף מספרים על בית כנסת אחד בעיר שלא הקפיד על ההנחיות, שבין היתר מונעות הגעה של ילדים ומבוגרים מעל גיל שבעים, ובבית הכנסת התקבצו על פי המועצה, כשלושים איש. בעקבות כך, רב העיר, הרב יצחק פרץ, יוציא מכתב לבית הכנסת בו ידרוש לסגור את שעריו, ולא לקיים תפילות עד להודעה חדשה.

"המועצה הדתית ורבנות רעננה נמצאת בקשר יומיומי עם כל רבני הקהילות וכל ראשי בתי הכנסת ברעננה", אומר אריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית, "אנו שולחים הנחיות ועידכונים הלכתיים בהתאם להוראות משרד הבריאות, המשרד לשירותי דת ןהרבנים הראשיים. רב העיר קבע כי קהילה שלא מסוגלת לעמוד במגבלות עדיף שתסגור את שעריה מפאת פיקוח נפש. קהילות שיכולות לעמוד במגבלות שיקיימו לפחות מניין אחד כי בית כנסת הוא מקדש מעט ויש לקיים בו את המאמר שאש התמיד לא תכבה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר