יואל הראל ואמירה דור. צילום פרטי

יואל הראל בן ה-82 הסתגר בביתו מרצון למעלה משבועיים: "אנחנו לא מרגישים בדידות"

לצד בת זוגו, תושב העיר יואל הראל נשאר בביתו כבר 19 יום, מהחשש להידבק במחלה. בראיון הוא מספר איך הוא מסתגל לבידוד ומה הוא מחכה לעשות כשיוכל סוף סוף לצאת מביתו

פורסם בתאריך: 26.3.20 09:05

הנחיות משרד הבריאות החדשות שהתקבלו בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, גרמו לרוב אזרחי ישראל להישאר בבתיהם. הרבה לפני שניתנו ההנחיות, חלק מבני הגיל השלישי הנמצאים בקבוצת סיכון מול המחלה, החליטו בעצמם להישאר בבתים בבידוד מרצון, עד יעבור זעם. אחד מהם, תושב רעננה יואל הראל בן ה-82, מספר כי לא עזב את ביתו מה-7 במרץ. ילדיו של הראל, לא גרים בעיר, אך הוא מתגורר עם בת זוגו.

"קודם כל אני לא לבד, נמצאת איתי בת זוגתי, אמירה", אומר יואל, "אמירה יצאה מהבית בתקופה שאנחנו נמצאים בבידוד מרצון רק פעם אחת, כדי להוציא כסף מזומן, חוץ מזה אנחנו נמצאים בבית בלי לצאת. לאמירה, פסיכולוגית קלינית במקצועה, יש קליניקה גם בקיבוץ איילות בסמוך לאילת,לכן היינו על קו רעננה – אילת עד עכשיו, אבל ביטלנו את הטיסה לאילת בגלל המצב, ונשארנו ברעננה".

איך המצב משפיע עליכם נפשית?

"בילדותי היו לי כבר חרדות מנגיפים שלא היה להם תרופה כגון שיתוק ילדים ושחפת ואפשר לכתוב ספרים בנושא, לכן אני 'מורגל'. רעייתי אופטימית מטבעה לכן בעניין זה אנחנו די רגועים. אנחנו לא מרגישים בדידות. אנחנו קוראים ביחד ספרים, זה הרגל של חודשים. אמירה מקריאה ואני מקשיב. יש לה קול נפלא וכל כמה דקות אנחנו דנים על הסוגיה שעולה מן הקריאה. אנחנו עסוקים גם בלסדר את הבית ונמצאים הרבה במחשב ובטלוויזיה. בסופו של דבר, לשנינו יש חוסן נפשי ניכר וניסיון חיים".

אתם נעזרים בשירותי העירייה ובשירותי אגף הרווחה?

"מזכירת ראש העיר, גברת אורנה ראובני, מאוד אמפטית אליי ואל בת זוגתי. הצעתי לה לדוגמה שהעירייה תפעיל את הסיירת העירונית לטובת הקשישים בכלל וניצולי השואה בפרט והיא הבטיחה שתבדוק את זה. אין לי כרגע צרכים דחופים כל שהם, ואני יודע שבעת הצורך אני אוכל להיעזר ב-שי"ל (שירות ייעוץ לאזרח). מה שכן, לדעתי שירותי הדואר צריכים להגיע עד לבתים לפחות לשכבת הגיל שלנו. הקניות באינטרנט בארץ ובחו"ל צריכים להגיע עד לבתים ולא לנקודות איסוף לפחות לשכבת הגיל שלנו. הייתי עד גיל 55 קצין בהגנה אזרחית, אז אני יודע על מה אני מדבר. באופן כללי אני חושב שבהזדמנות זאת, יש להיעזר בחכמה וניסיון החיים של שכבת הגיל שלי, ושהגיע הזמן להחזיר לסדר היום את מועצות הזקנים של פעם".

מה הכי תרצה לעשות כשתצא מהבידוד?

"בגלל המוגבלות שלי בתנועה הרבה מן החופשות שלנו מתבצעות בהפלגה. הזמנו הפלגה באוקטובר לחופי הים התיכון והשחור אני מקווה שעד אז יעלם האיום של הנגיף".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר