מתנדבי רעננה נערכים להפצת הארוחות לקשישי העיר. צילום עיריית רעננה

בגלל הקורונה: העירייה מחלקת ארוחות מבושלות לאזרחים ותיקים

מתנדבי העירייה החלו באריזה ושינוע של ארוחות חמות לאזרחים הותיקים בעיר, שלוש פעמים בשבוע. ראש העירייה, חיים ברוידא: "אזרחי העיר הוותיקים יקרים ללבנו"

פורסם בתאריך: 23.3.20 13:29

עיריית רעננה החלה אתמול (ראשון) במבצע חלוקת ארוחות מבושלות לעשרות אזרחים ותיקים בעיר. במסגרת היוזמה, הארוחות המבושלות מחולקות לקשישים שלוש פעמים בשבוע, בימים ראשון, שלישי וחמישי, על ידי מתנדבי העירייה, כאשר כל משלוח מכיל ארוחות גם לימים בהם לא מתקיים משלוח. זאת אומרת בימים ראשון ושלישי מביאים שתי ארוחות, ובימי חמישי מביאים שלוש ארוחות, לסוף השבוע. הפרויקט בו העירייה לוקחת חלק, הוא למעשה יוזמה ארצית של כמה משרדים ממשלתיים, ביניהם משרד העבודה והרווחה, שם הוחלט להסיט את כספי מימון הארוחות בבתי הספר שכרגע לא פועלים, לצורך מימון ארוחות חמות לקשישים ברחבי הרשויות המקומיות. כך המשרד הממשלתי למעשה מממן את הארוחות, והרשויות המקומיות מממנות את כל השאר. באגף לשירותים חברתיים מספרים כי ברעננה יש כאלף עשרים ושמונה בתי אב של קשישים, וכי באגף שוחחו עם כל התושבים הותיקים, וכרגע ביקשו להצטרף לפרויקט תשעים וחמישה קשישים.

מתנדבי רעננה נערכים להפצת הארוחות לקשישי העיר. צילום עיריית רעננה

לצורך הפרויקט, הוקם מרכז הפצה מסודר ברחוב היצירה 14, במחסן של אגף הלוגיסטיקה בעירייה, ממנו יוצאים רכבים ומתנדבים לחלוקת המזון לבתי התושבים, בהתאם לרשימת הקשישים שנבנתה על ידי עובדי האגף לשירותים חברתיים. יש לציין כי זהו הפרויקט השני בעיר לחלוקת ארוחות מבושלות לתושבים קשישים, כאשר הפרויקט הראשון הוא של מרכז היום לקשיש, במסגרתו מחלקים מהמרכז ארוחות מבושלות לתשעים קשישים שהיו בעבר באי המרכז והגיעו למרכז כדי לאכול, אך כעת משנסגר המרכז, זוכים לארוחות מבושלות עד פתח ביתם באופן יומיומי על ידי מתנדבי המרכז ואנשי הצוות.

"אזרחי העיר הוותיקים יקרים ללבנו ומהווים עוגן חשוב באוכלוסיית העיר", אמר ראש העירייה, חיים ברוידא, "בימים אלה, ימי משבר וחירום, עלינו לדאוג יותר מתמיד לתושבים אלו ואנו פועלים בכל המישורים על מנת לאפשר להם המשך חיי שגרה ככל הניתן, מתוך דאגה לרווחתם ולזכויותיהם. הנחתי את צוותי העירייה להתחיל את הפרויקט באופן מיידי ברעננה במטרה לסייע לוותיקי העיר לעבור בשלום את התקופה הלא קלה הזאת. מעבר לחלוקת המזון יש לעירייה גם צוותים שמסייעים לאוכלוסייה המבוגרת בכל צורך אחר, כולל קניית תרופות, ביצוע סידורים שונים ואף בהוצאת הכלבים לטיול בחוץ. אני מאמין ומקווה שיחד, בערבות הדדית וקהילתית, נצלח את תקופה מורכבת זו ונצא מחוזקים".

אזרחים ותיקים תושבי העיר המעוניינים להצטרף למיזם ולקבל לבתיהם ארוחות, מוזמנים לפנות בימים א'-ה' בין השעות 8:00-18:00 בטלפון 09-7430682.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר