בר אנדן ואסף צייטלין על המטוס בחזרה לארץ. צילום פרטי

חדשות טובות: בר ואסף ירדו מהאונייה, ונמצאים בדרך לארץ

בר אנדן מרעננה ובן זוגה אסף צייטלין היו הישראלים היחידים על ספינת תענוגות שחזרה מאנטארקטיקה, וסורבה לעגינה בחופי ארגנטינה. בעקבות מאמצים של המשפחה ומשרד החוץ, הספינה עגנה לבסוף באורגוואי והזוג בדרכו הביתה

פורסם בתאריך: 24.3.20 12:19

עדכון אחרון: 26.3.20 12:45

חדשות טובות: בר אנדן בת ה-23 מרעננה ובן זוגה בן ה-25 מירושלים, נמצאים בדרכם חזרה לישראל, אחרי שהיו תקועים בלב ים על ספינת תענוגות ימים ארוכים. כפי שפורסם ב-"צומת השרון", השניים היו הישראלים היחידים על ספינת התענוגות Ocean Atlantic, שהפליגה לפני כשלושה שבועות מארגנטינה ליבשת אנטארקטיקה, ולפני מספר ימים מצאה עצמה ללא יכולת לעגון. הספינה, בה יש 190 נוסעים, סורבה שלוש פעמים על ידי ארגנטינה לעגון בחופיה, למרות שהייתה מיועדת לסיים את מסלולה שם. לבסוף, לאחר מאמצים רבים מצד משפחותיהם של השניים ומצד משרד החוץ ושגריר ישראל באורגוואי, הספינה עגנה באורגוואי, והזוג הצליח למצוא טיסה חזרה לישראל, ונמצא בשעות אלה בדרך ארצה.

"תודה לכל מי שעזר וקישר ונתן עוד פיסת מידע", אומרת אחותה של בר, סיון אנדן, "לחברים ולחברים של חברים שקישרו לגופי תקשורת, למשרד החוץ, לשגרירויות, לקהילות היהודיות ולעוד אנשים טובים בכל מקום. השגרירות באורוגוואי, בצ׳ילה ובברזיל עשו מעל ומעבר כדי להוריד אותם מהאונייה, ללוות אותם לשדה ולדאוג שיעלו לטיסה. גם לאחר שבוטלה טיסה אחת, נדחתה טיסה אחרת הצלחנו להוציא אותם באחת הטיסות האחרונות שיצאו מאורוגוואי ואחת האחרונות שיוצאות מברזיל לארץ. הרבה אנשים טובים באמצע הדרך, חברים, חברים של חברים, מכרים וזרים שעזרו לנו להביא אותם בחזרה לארץ. תודה לכולכם".

כשבר ואסף עוד היו תקועים על האוניה, הם צילמו את עצמם בסרטון המתעד את הקשיים הרבים בהסגר ובבידוד על הספינה, ובאי הודאות שצפן להם העתיד. "אנחנו נמצאים על הספינה כבר שלושה וחצי שבועות", אמר אז אסף, "בשבועיים הראשונים היינו בשיט לאנטארקטיקה שהתנהל כמתוכנן, בעוד שבשבוע וחצי האחרונים המשך השיט התבטל, ואנחנו מחפשים מדינה שתסכים לקלוט אותנו, כדי שנוכל לרדת ולחזור לארץ. התחלנו מלנסות לעגון בארגנטינה, ששם השיט היה אמור להיגמר במקור, כאשר סורבנו על ידי שלוש ערים שונות לעגון, כשבפעם האחרונה, כשסורבנו לעגון בבואנוס איירס, הסירוב היה סירוב כללי לעגון בארגנטינה שנכנסה לסגר. כרגע אנחנו מול חופי אורוגוואי, מחכים לאישור לעגון, כשבתקווה נוכל לעגון ולחזור לארץ".

"בזמן שאנחנו מחכים לאישור לעגון, האפשרויות שלנו הולכות ומצטמצמות", אמרה אז בר, "אנחנו שומעים על עוד ועוד טיסות מיעדים שונים מדרום אמריקה שמתבטלות בגלל הנהלים המשתנים במדינות ברחבי העולם. אנחנו מפחדים שאם לא נקבל אישור לעגון בקרוב, פשוט נפספס את ההזדמנות האחרונה שלנו לחזור לארץ. חוץ מזה, להעביר כאן את הזמן בספינה, היה מעט מאתגר. עד לפני כמה ימים, לא הייתה לנו גישה לאינטרנט בכלל, וניסינו להעביר את הזמן במשחקי שחמט וקלפים, מה שאפשר לעשות בלי אינטרנט. עכשיו כשהתקרבנו לחופשי אורוגוואי, יש לנו קצת יותר גישה לקליטה ולאינטרנט, מה שעוזר לנו להעביר את הזמן קצת יותר בנעימים, ולהצליח לתקשר עם החברים והמשפחה שלנו בארץ. אנחנו מקווים שבקרוב מאוד נצליח להיחלץ מהסיטואציה ההזויה הזו, ולהגיע הביתה בשלום".

בר אנדן ואסף צייטלין על אוניית Ocean Atlantic. צילום פרטי


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. ומצד שני?

    כדור הארץ נגוע.. המקום הכי בטוח בתיבת נוח בלב ים!

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר