רחוב אחוזה למצולמת אין קשר לכתבה
רחוב אחוזה למצולמת אין קשר לכתבה

האכיפה החלה: חמישה דוחות כספיים חולקו לתושבי רעננה בגין הפרת הנחיות

בנוסף, 17 דוחות אזהרה חולקו לתושבים שפעלו בניגוד להנחיות משרד הבריאות. בית כנסת אחד נפתח בניגוד להוראות. ראש יחידת האכיפה: "אנשים יצאו לעשות פיקניק"

פורסם בתאריך: 29.3.20 09:09

החלה ברעננה אכיפת הנחיות משרד הבריאות: בסוף השבוע האחרון, חולקו על ידי יחידת האכיפה העירונית 17 דוחות אזהרה לפני קנס לתושבי העיר שפעלו בניגוד להנחיות משרד הבריאות ו-4 דוחות כספיים, כל אחד בסך של 500 שקלים. בנוסף, המשטרה ביקרה ביום שישי האחרון בעסקים ברחבי העיר, ודרשה לסגור עסקים שלא פעלו בהתאם להנחיות של משרד הבריאות. בתוך כך, המשטרה קנסה ב-5,000 שקלים קוסמטיקאית שהפעילה את בית העסק שלה בניגוד להנחיות משרד הבריאות. בנוסף, לפחות בית כנסת אחת נפתח ופעל בניגוד להנחיות משרד הבריאות. בעירייה מספרים כי "בחלק מבתי הכנסת לא נשמעו להנחיות למרות פנייה מפורשת מראש העיר והמשיכו את פעילותם בניגוד לתקנות. נושא זה יטופל על ידי ראש העיר בסיוע ראשי הקהילות".

ראש העירייה, חיים ברוידא, התייחס לנושא האכיפה בעמוד הפייסבוק שלו ביום שישי האחרון בסרטון בו פנה לתושבים. "עיריית רעננה באמצעות הפקחים העירוניים קיבלה סמכות לבצע אכיפה נגד מפירי צווי ההנחיות שהוציאה הממשלה", אמר ברוידא, "לכן נבצע אכיפה".

"יש את ההנחיות כפי שפרסמו על ידי משרד הבריאות. מתי ולאן מותר לך לצאת ובאיזה מרחק מותר לשהות מהבית", אומר רועי ולפיש, ראש יחידת האכיפה העירונית, "אנשים שיצאו לעשות פיקניק, לעשות פעילות ספורטיבית שלא בטווח המאה מטרים מביתם, להם ניתנו דוחות אזהרה ודוחות כספיים של 500 שקלים".

איך אתה קובע ביחידת האכיפה מי מקבל דוח כספי ומי אזהרה?
"יש הפרה שאתה עושה בגבול ההיגיון, שאתה כאוכף אומר 'זו הפרה על הגבול, הפעם תקבל אזהרה, ובפעם הבאה דוח', ויש הפרה בוטה. למשל משפחה שגרה במזרח העיר, והלכה לעשות פיקניק במערב העיר, אז היא קיבלה דוח, כי זה ברור שזו לא יציאה לאוורור בתחום הבית שלו. זו הפרה בוטה".

"אנחנו לא נהנים מרישום דוחות, אנחנו קוראים לתושבים להישמע להנחיות שמפורסמות במשרד הבריאות, כדי שלא נצטרך לאכוף", מוסיף ולפיש, "הפעולות האלה מצילות חיים, ואנחנו לא רוצים לתת לאף אחד דוח. תושבים חושבים שיש שמש נעימה, אז 'יאללה, בואו נצא החוצה למרחב הציבורי', ואנשים צריכים להישמע להוראות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר