שנקין, קפה נטו רעננה. צילום יובל הוניג, מאיה לוזון

בעקבות משבר הקורונה: עסקים ברעננה פונים למימון המונים

"קפה נטו" ופאב ה-"שנקין" פתחו בפרויקטים לגיוס המונים בשיטת "שלם עכשיו, קבל אחר כך" כדי להמשיך את קיום העסקים במשבר. "צריך להבין, זו לא תרומה", אומר הבעלים של פאב ה-"השנקין"

פורסם בתאריך: 1.4.20 19:07

המשבר הכלכלי שנגרם בעקבות התפשטות נגיף הקורונה וההנחיות הנוקשות של משרד הבריאות, לא פוסח גם על בתי עסק ברעננה, שנאלצים למצוא פתרונות יצירתיים כדי להתמודד עם המשבר. בדומה למסעדת "אולדיז", שני בתי עסק נוספים, "קפה נטו" ופאב "השנקין" פתחו בפרויקטים של מימון המונים, בשיטת "שלם עכשיו, קבל אחר כך", כדי לאפשר את המשך קיום העסק שלהם ולהתמודד עם ההפסדים הכלכליים הקשים. שני בתי העסק פתחו בפרויקטים של מימון המונים דרך פלטפורמת "headstart", כאשר שניהם כבר הצליחו לגייס כמה אלפי שקלים. בשני בתי העסק תוכלו לרכוש חבילות מזון, שתייה ואפילו לשריין את בתי העסק לאירועים עתידיים, במחירים זולים יותר מאשר המחירים אותם מציעים בבתי העסק בימים כתיקונם.

"כשקיבלנו את ההודעה של משרד הבריאות שאפשר לעבור למשלוחים וטייק אוואי, ניסינו את זה, אבל ראינו שזה לא ממריא", אומרת גלית קורן, הבעלים של "נטו קפה" ברעננה, אותו פתחה לפני שבע שנים, "ראינו שזה לא הצדיק להשאיר כוח אדם. היו 28 עובדים בבית הקפה, שנאלצנו להוציא אותם לחל"ת וסגרנו את בית הקפה".

מאיפה הגיע הרעיון לפנות לפרויקט מימון המונים?
"מהרגע שסגרנו את בית הקפה לא נחנו, וחיפשנו פתרונות יצירתיים. אנחנו מבינים שאנחנו בתקופה קשה אחרי חורף, שגם ככה לא טוב לעסקים, ועוד עכשיו עם משבר הקורונה בתקופה לפני פסח, שזו אמורה להיות תקופה רווחית ומוצלחת מאוד. אמרנו לעצמנו שאנחנו חייבים לבנות חוסן כלכלי כדי לעבור את התקופה הזאת, והבנו שיש לנו קהל לקוחות קבוע שאולי אפשר למכור להם בזול יותר מנות ומשקאות מהתפריט, שיוכלו לממש אותם אחרי המשבר. הדסטארט עזרו לנו מאוד להקים את הפרויקט. התחלנו מהמעגל הקרוב שלנו, אם זה לקוחות שיש לי איתם קשר אישי, המשפחות שלנו. אנחנו מקווים כשכל זה ייגמר, נוכל להחזיר את הכל לקהילה".

קפה נטו. באדיבות קפה נטו

קפה נטו. באדיבות קפה נטו

"היעד שלנו זה 65 אלף שקלים, שעל פי התכנית העסקית זה אמור לעזור לנו לעבור את התקופה", אומר עידו דותן, אחד השותפים בפאב ה-"שנקין", "צריך להבין, זו לא תרומה. זה קמפיין שבו עשינו מבצעים, שמי שמשלם מקבל קופונים, ארוחות טעימות, יש אטרקציות. המון אנשים רואים את השנקין כסמל שהחייה את העיר. זה נתן להם חיבור, יש זוגות שיצאו מהמקום הזה, אמנים שהופיעו כאן. זה הרבה מעבר לעוד פאב, בגלל זה חשוב לנו מאוד לדאוג לו".

שנקין בר

שנקין בר

"אחד מהאתגרים הגדולים ביותר של העסקים הקטנים בישראל בעת הזו היא לשמור על נזילות, לנסות להחזיק את הראש מעל המים במציאות בה המדינה הורידה את השאלטר על 90% מהפעילות העסקית", מסביר אסף גרינפלד, יו"ר דירקטוריון קבוצת headstart, "אותם עסקים פונים למימון ההמונים ומציעים מרכולתם עכשיו לציבור במחיר מופחת, למימוש בסוף המשבר. עד כה גייסנו מאות אלפי שקלים עבור ברים, גלידריות, בתי קפה ועוד. יש כאן סולידריות חברתית וערבות הדדית יוצאת דופן שבאה לידי ביטוי במלוא הדרה אצלנו בהד סטארט".

לחצו כאן כדי להשתתף בקמפיין מימון ההמונים של פאב ה-"שנקין"

לחצו כאן כדי להשתתף בקמפיין מימון ההמונים של בית הקפה "קפה נטו"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר