ניר קריסטל, הרב יצחק פרץ. צילומים עזרא לוי, עיריית רעננה

בעקבות המשבר: קריסטל ביקש מרב העיר לאשר העסקת פקחים דתיים בשבת, וסורב

כדי להגביר את אכיפת הנחיות משרד הבריאות, סגן ראש העיר פנה דרך יו"ר המועצה הדתית לרב פרץ בבקשה להתיר העסקת פקחים דתיים ונסיעתם בשבת. הרב סירב לאשר

פורסם בתאריך: 1.4.20 16:50

סגן ראש העיר והאחראי על חזות העיר והפיקוח העירוני ניר קריסטל, פנה השבוע ליו"ר המועצה הדתית אריה פרידמן, במטרה שיבקש מרב העיר יצחק פרץ אישור להעסקת פקחים דתיים בשבתות וחגים, זאת לצורך אכיפה מוגברת של הנחיות משרד הבריאות באמצעות הפיקוח העירוני. זאת למרות שבעירייה טוענים כי ראש העירייה, חיים ברוידא, הנחה שלא לבצע עבודות בשבת אלא אם מדובר בפעולות לצורך הצלת חיים.

"כידוע לך, הפיקוח העירוני לא פועל בימי שבת וחג, כך גם בהסכמי העבודה", כתב קריסטל לפרידמן ביום ראשון האחרון, "היחידות שפועלות הן משטרת ישראל, יחידת האכיפה (שיטור עירוני) ויחידת הביטחון. אתמול, שבת, נוכחנו שנדרשת אכיפה מוגברת כדי לעמוד בהנחיות הממשלה ומשרד הבריאות לאור מגיפת הקורונה. אנחנו זקוקים לתגבור של כוח האדם כדי להבטיח סדר ציבורי ושמירה על ההנחיות למניעת התפשטות המחלה. המקור לתגבור כוח האדם יכול להיות על ידי הפיקוח העירוני כמובן, כאשר את הנושא המשפטי לצורך העסקתם בשבת ובחג בעת המשבר בלבד!!! אנחנו יודעים לפתור.

"יש לנו פקחים דתיים, שמוכנים להירתם למשימה אך ורק אם יהיה לכך אישור הלכתי כמובן מכבוד הרב. אודה לכם על בחינת הסוגיה כדי שנוכל לתגבר את השמירה על הסדר ונמנע התפשטות של המחלה על ידי מי שלא נשמעים להנחיות".

יו"ר המועצה הדתית פנה לרב פרץ, שתחילה אישר את העסקתם של הפקחים הדתיים בשבת כי חשב שמדובר בפקחים שנעים רגלית וללא רכב. לאחר שהוסבר לו כי מדובר בפקחים שנדרשים לנסוע במסגרת עבודתם, אמר כי אין לזה תוקף הלכתי וסירב לתת את אישורו.

הרב אף פרסם תגובה, דרך חבר המועצה אלי אלוש. "בשם המרא דאתרא הרב יצחק פרץ שליטא אשר בקשני להודיע ולפרסם בשמו בשער בת רבים כי לא הותר כל חילול שבת של עובדי עיריית רעננה בשל נגיף הקורונה", פרסם אלוש את תגובתו של הרב, "כל פרסום שנעשה בשם הרב בעניין זה אינו על דעתו של הרב ולא בשמו, אלא דעת המפרסם בלבד שאינו דוברו של הרב ואינו מוסמך לדבר בשם הרב.כמובן שאין גילוי הדעת חל במקרים של פיקוח נפש".

מאריה פרידמן, יו"ר המועצה הדתית, נמסר בתגובה: "קבלנו פניה מסגן ראש העיר הממונה על אגף חזות העיר בשאלה האם בשל מגפת הקורונה ופיקוח הנפש הכרוכה בהתכנסויות של מספר אנשים יחד ניתן לאשר עבודת פקחי עירייה בשבת. הרב חתם על המסמך מתוך הנחה שמדובר בעבודת פקחים שיעבדו רגלית ולא תוך חילול שבת. לשאלה מה קורה כשעבודת הפקחים כרוכה בנסיעה ברכב – הרב הבהיר שלזה אין היתר. אין לי מושג מדוע חבר מועצה שאינו קשור לעבודת רבנות רעננה (הכוונה לאלי אלוש, ד"ס) ולמועצה הדתית מפרסם הודעות שאין להם קשר למציאות. עצוב לראות שבשעה קשה זו יש מי שמנסה לתפוס כותרות על חשבון רב העיר".

לתגובתו של אריה פרידמן, חבר המועצה אלי אלוש מסר בתגובה: "עצוב לראות כי גם בתקופת קשה זו לעם ישראל, אריה פרידמן מוצא לנכון לעסוק כהרגלו בעסקנות פוליטית, תוך שהוא ממשיך לדרדר את השיח הפוליטי למחוזות לא ראויים ואינו חושש לפעול בניגוד להוראות רב העיר ואף לפגוע פעם אחר באינטרסים של הציבור הדתי, לאחר שזנח את ציבור הבוחרים שלו לטובת האינטרסים האישיים שלו. על אנשים כמו אריה פרידמן אמרו חכמים כל הפוסל במומו פוסל".

מסגן ראש העירייה ניר קריסטל נמסר בתגובה: "אנחנו מצויים באירוע מתגלגל, ומחובתנו לעשות כל הנדרש כדי להבטיח את שלום הציבור. אנחנו בפתחו של חג וימי שבת ולאור ההנחיות המחמירות של משרד הבריאות, חייבים למנוע התקהלויות של תושבים במרחב הפתוח. בשל כך, אנחנו בוחנים מראש את אופן ההיערכות שלנו ואת כל החלופות העומדות לרשותנו בעת חירום זאת. בהתאם, ומתוקף תפקידי כממונה על הביטחון בעיר, פניתי אל הרב בכתב ובאמצעות המועצה הדתית לגבי שקילת האפשרות להעסקת הפיקוח העירוני בשבת כתגבורת לשיטור העירוני ולסיירת הביטחון. הדבר אף דווח על ידי בדיון הערכת מצב. את תשובת הרב קיבלתי בצורה מסודרת ישירות מהמועצה הדתית ולא דרך הפייסבוק. בהתאם אליה נפעל מתוך כבוד גם לקדושת החיים וכמובן למסורת ישראל. אני קורא בהזדמנות זו לציבור למלא בקפידה אחר הנחיות משרד הבריאות ולא לצאת לגינות הציבוריות ולמרחבים הפתוחים ולהימנע מכל התקהלות שהיא. יחד נעבור את האירוע בשלום ובבריאות שלמה"

מעיריית רעננה נמסר בתגובה: "ראש העירייה חיים ברוידא הנחה זה מכבר כי לא יתבצעו עבודות בשבת שאינן הצלת חיים. אנחנו מצויים באירוע מתמשך ודרמטי ונעשה הכל כדי להבטיח את שלומם של תושבי העיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר