צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל
צילום אילוסטרציה רינת אברג'יל

משרד החינוך: תשלומי רשות עבור פעילויות שלא יתקיימו, כמו טיולים וסל תרבות, יוחזרו להורים

עם החזרה ללימודים תתבצע הערכה בשיתוף הנהגת ההורים לגבי אילו פעילויות ניתנו לעומת התשלומים שכבר נגבו. היתרות יוחזרו להורים או יקוזזו מהתשלום עבור שנת הלימודים הבאה

פורסם בתאריך: 5.4.20 14:24

משרד החינוך פרסם לפני הצהריים הנחיות חדשות באשר לתשלומי ההורים בבתי הספר ובגנים בעקבות סגירת מוסדות החינוך בעקבות התפשטות נגיף הקורונה. בין השאר הוא קובע כי יש להשיב להורים יתרות כספי ההורים אשר לא ניתן עבורם שירות, זאת בהתאם לחוק לימוד חובה ולתקנותיו ולהוראות חוזרי מנכ"ל הקובעים שגביית תשלום מההורים מתבצעת אך ורק עבור שירותים שסופקו או מסופקים לתלמידים בפועל.

במשרד מודעים לכך שאף שמדובר בהחזר שיכול להגיע למאות שקלים חלק מבתי הספר יוכלו לקיים את ההנחיות וחלק לא, מסיבות שונות. לטענתם חלק מהפעילויות שעבורן נגבים תשלומי רשות כבר התקיימו, בחלק ישנה תוכנית לימודים נוספת שממשיכה להינתן, התשלום לבתי הספר אינו אחיד (חלק שילמו מראש וחלק לא) ושקיום ההנחיות דורש פעולות שאורכות זמן (כגון חישוב מחדש של התשלומים בהתאם לשירותים שניתנו ואלו שניתנים, בדיקת אופן התשלום, אפשרות לקיזוז מהשנה הבאה בהתאם לבחירת ההורים).

על פי ההנחיות החדשות על ההורים חלה החובה לשלם את ביטוח התאונות האישיות. בשלב הראשון תידחה גביית תשלומי הרשות בכל חודש בו מוגבלת הפעילות (טיולים, סל תרבות, השאלת ספרי לימוד, מסיבת סיום, של"ח ופורום ועדי הורים) לאחד מחודשי הקיץ (יולי-אוגוסט). ככל שהגבלת הפעילות תדחה תדחה גביית תשלומי הרשות.

באשר לתשלומי התל"ן, אין לגבות תשלומים אלו במוסד חינוכי בו היא אינה מתקיימת, למעט תשלומים בעד תל"ן שכבר ניתן. לאור קיומם של הלימודים בחלק ממוסדות הלימוד באופן מקוון – במוסדות אלו אין שינוי בהנחיות ואפשר לגבות כבשגרה. אין גם לגבות תשלומים בעבור הזנה במוסדות החינוך (החל מה-15 במרץ) למעט תשלום עבור ארוחות שכבר ניתנו. מוסדות חינוך יסודיים שאינם רשמיים, בכיתות א'-ו' או א'-ח' בהם נגבה תשלום עבור השלמת שכר לימוד מההורים, ימשיכו ויגבו את שכר הלימוד.

בתום הגבלת פעילות מוסדות חינוך או סיום שנת הלימודים (המוקדם מביניהם) מוסדות החינוך, בשיתוף ועד ההורים המוסדי, יבצעו הערכה לפיה אילו פעילויות ניתנו לעומת התשלומים שכבר נגבו, אילו פעילויות עתידות להינתן עד סיום שנת הלימודים ככל שתחודש הפעילות טרם סיומה. יתרות שיוותרו מתשלומי הורים בעד פעילויות שלא התקיימו יש להשיב את להורים בסוף שנת הלימודים או לקזזו מהתשלום עבור שנת הלימודים הבאה, בהתאם לבחירת ההורים.

תשלום שבוצע מראש לכל שנת הלימודים ייערך חישוב בסוף שנת הלימודים או מיד עם חידוש פעילות מוסדות החינוך ובמידת הצורך יושבו להורים או יקוזזו מהתשלום עבור שנת הלימודים הבאה, בהתאם לבחירת ההורים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר