בית החולים לוינשטיין. צילום: אורן יזרעאל

בית החולים לוינשטיין: "בדרך כלל יש לנו 300 מיטות תפוסות. מתחילת המשבר ירדנו ל-220"

מנהל בית החולים השיקומי בית לוינשטיין, ד"ר חגי אמיר, מספר על המצב בבית החולים, על התמודדות המטופלים והשמירה על המורל, ועל אמצעי הזהירות שננקטים

פורסם בתאריך: 14.4.20 09:13

התפשטות נגיף הקורונה והנחיות משרד הבריאות הביאו את מוסדות הרפואה ובתי החולים בארץ לחשב מסלול מחדש מבחינת נהלים וכללי ההתנהגות. בין בתי החולים שהושפעו מהכללים הנוקשים שקבע משרד הבריאות, נמצא גם בית החולים השיקומי "לוינשטיין" ברעננה. "ברע שהוירוס הגיע לארץ והתחילו הנחיות של משרד הבריאות, מיד נכנסנו לכוננות ואף החמרנו בהוראות משרד הבריאות", אומר ד"ר חגי אמיר, מנהל בית החולים, "בדרך כלל, אפילו הקדמנו בקצת את ההוראות שניתנו לבתי החולים. לדוגמא, סגרנו את בית הכנסת בשלב מוקדם יחסית, עוד לפני הנחיות משרד הבריאות. אנחנו לא מכניסים לבית החולים בשבועיים האחרונים מישהו שיש לו סימפטומים של הנגיף, מישהו שהיה במגע עם נשא קורונה ולא מכניסים מישהו שהגיע מחוץ לארץ בשבועיים האחרונים. התחלנו למדוד חום בשערים לכל מי שנכנס, כל מי שיש לו חום מעל 38 לא עובר את השער. כל אחד שנכנס, כולל אנשי צוות, חותם כל יום על כך שלא היה במגע עם חולה או נשא, שאין לו סימפטומים ושאין לו חום.

"לפני כמעט שבועיים החלטנו לא לאפשר יציאות של מטופלים הביתה וביקורים של המשפחות בבית החולים, אלא אם כן זו חובה להכניס מישהו, אם המטופל זקוק לעזרה וצריך שיהיה מישהו לידו, במהלך טיפול מסוים. אבל גם זה מתאפשר רק לפי קביעה ואישור של מנהל מחלקה. את חדר האוכל של הסגל סגרנו בשלבים די מוקדמים, ועברנו למצב בו כל אחד מקבל חמגשית. אנחנו שומרים על מרחקים גם בזמן הטיפולים, באולמות הטיפולים יהיו רק מספר האנשים המצומצם המותר לפי הנחיות משרד הבריאות".

יש שינוי במספר החולים?
"יש לנו 6 מחלקות בבית החולים. עקרונית בדרך כלל יש לנו 300 מיטות תפוסות. מתחילת המשבר ירדנו ל-220 מיטות תפוסות בערך, וזה בגלל שקודם כל כלל האשפוזים במדינת ישראל בכל המחלקות בבתי החולים ירדו בחמישים אחוז, אז גם פחות אנשים מגיעים אלינו אחרי אשפוזים בבתי חולים. וגם כי אנשים מפחדים ולא רוצים לבוא לבתי חולים. חלק מהמטופלים אצלנו השתחררו מוקדם בגלל שהם לא רצו להישאר פה, ובגלל זה המספרים יורדים".

ד"ר חגי אמיר. מנהל בית החולים לוינשטיין. צילום: אורן יזרעאל

הטיפולים נפגעו באופן כלשהו?
"כל הטיפולים שאנשים זקוקים להם כדי להשתקם ולחזור לתפקוד, ממשיכים כרגיל, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. לדוגמא, במקרים בהם מטפל נמצא במרחק של פחות ממטר מהמטופל, גם המטפל וגם המטופל צריכים לעטות מסכה, וצריכים לשמור על היגיינת ידיים, ולעטות כפפות במקרה הצורך".

איך המטופלים מתמודדים עם ההגבלות? איך שומרים על המורל?
"לשמור על המורל של המטופלים מגיע מלשמור על המורל של המטפלים. ברגע שהם מרגישים טוב, מגיעים עם זיק בעיניים ושמחה בלב, ויש להם ידע מספיק טוב על מה קורה בבית החולים, הכל דופק פיקס. אנחנו נותנים למטופלים דברים טובים שתורמים לנו, דברי מתיקה, מחברות כמו שטראוס. המטבח שלנו דואג לפנק את המטופלים בכל יום במשהו מיוחד, כך שהם מרגישים טוב".

לפני כשבועיים, פורסם ב-"צומת השרון" כי אשת צוות בבית החולים השיקומי נדבקה בנגיף הקורונה, ובעקבות כך מספר מטופלים ואנשי צוות נשלחו לבידוד. מנהל בית החולים, ד"ר חגי אמיר, מציין כי מדובר בתקרית חריגה, מכיוון שאשת הצוות נדבקה מחוץ לבית החולים, וכי מאז לא אובחנו עוד מקרי קורונה במקום. "עד כה נדבקה אשת צוות אחת מבית החולים, שכרגע עדיין נמצאת בבידוד בביתה ומחכה לבדיקת קורונה שלילית כדי לחזור לעבודה", אומר ד"ר אמיר, "מלבד המקרה של אשת צוות שנדבקה מחוץ לבית החולים, לא היה לנו עד היום אף אימות של הידבקות בקורונה אצלנו. כל הבדיקות שעשינו, גם שהיו בקרבת אשת הצוות שנדבקה וגם לאנשים שהראו סימפטומים וחשדנו, ואני יכול להגיד לך ששלחנו עשרות בדיקות קורונה לבית החולים מאיר, אף אחת מהבדיקות לא חזרה חיובית, כולן שליליות. יש לנו פה מעין בועה, אי של ניקיון מקורונה".

יש חדרים בבית החולים לבידוד במקרה הצורך?
"כן. אם אנחנו חושדים במישהו לקורונה, ברגע שהוא מראה סימפטומים, אנחנו לוקחים אותו ואת כל מי שהיה איתו במגע ושמים אותם בחדרים מבודדים. בכל מחלקה יש לנו חדר בידוד. מתייחסים לאנשים שנכנסים לחדרים האלה כמו לאנשים בבידוד לכל דבר. אנחנו מיד שולחים בדיקה לבית החולים מאיר ממי שאנחנו חושדים בו לנגיף, ותוך כמה שעות מקבלים תשובה. חייב לציין שיש לנו שיתוף פעולה מדהים עם מעבדות בית החולים".

איך אתם מבחינת אמצעי מיגון?
"יש לנו עדיין בעיות עם אמצעי המיגון, אין לנו שפע. אנחנו לא יכולים להגיד שאנחנו ממוגנים במאה אחוז, יש קצת חוסר. בכל פעם שיש משלוח מחוץ לארץ, אנחנו מקבלים תוספת, אבל אנחנו שומרים על המיגון כמה שאפשר. גם כשלא היו מספיק מסכות לצוות, אלתרנו, מסכות מבד ומנייר, רק כדי לכסות את הפה ואת האף כדי שלא יהיה מגע ישיר. גם אם יש חוסר אפשר להסתדר, והסיבה היא שאין לנו כאן קורונה, בזכות זה שאנחנו לא בית חולים כללי, אז אנחנו צריכים לדאוג רק למיגון המניעתי".

ד"ר חגי אמיר עם ערכת ליל פסח. קרדיט: דוברות המרכז הרפואי שיקומי לוינשטיין

ד"ר חגי אמיר עם ערכת חג הפסח. קרדיט: דוברות המרכז הרפואי שיקומי לוינשטיין

בכל שנה, חוגגים בבית החולים השיקומי את סדר הפסח בארוחה המונית עם כלל המטופלים שנשארים בבית החולים. בשל הגבלות משרד הבריאות, את החג האחרון כל אחד חגג בחדרו. "לצערי לא יכולנו לחגוג את הסדר השנה כמו בדרך כלל, בשל ההנחיות. אבל יצרנו ערכה של פסח לכל מטופל", אומר חגי, "כל אחד קיבל קערת פסח עם מצות ויין, ותפריט כיד המלך לסדר פסח. דאגנו שכל אחד יחגוג עם ארוחה פרטית מאיתנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר