צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

"אני דואגת רצח": בתי אבות ברעננה ביקשו שיבוצעו בדיקות ונענו בשלילה, משפחות הדיירים חוששות

משפחות הקשישים חוששות לחייהם, ובחלק מבתי האבות בעיר לא נעשו בדיקות, למרות פניות למשרד הבריאות, שמגיב: "ההחלטה היא לתעדף את המוסדות שבהם יש חולים מאומתים עם תסמינים המחשידים להידבקות בנגיף הקורונה"

פורסם בתאריך: 12.4.20 18:39

למרות פניות למשרד הבריאות, בחלק מבתי האבות ברעננה לא נבדקו דיירים ואנשי צוות לקורונה: כך עולה מבדיקת "צומת השרון", מול בתי האבות בעיר ואיגוד בתי האבות הארצי. בבית האבות הגריאטרי "נועם", אומרים כי בוצעו רק ארבע בדיקות לדיירים שחזרו מאשפוז בבית החולים 'מאיר' מסיבות שונות, שם לא נבדקו לנגיף, ולא בוצעו בדיקות לשאר הדיירים בבית האבות. באיגוד בתי האבות, אליו משתייכים מספר בתי אבות בעיר, ביניהם "נועם" ו-"צימרמן", אומרים כי למרות פניות רבות של האיגוד, לא החלו בבדיקות בכל בתי האבות ברעננה. "יש כשל לוגי רחב בענף", אומר גורם באיגוד, "למרות הצהרות משרד הבריאות, ישנם מוסדות שלא נבדקו בכלל או נבדקו באופן חלקי. זה בשונה שהצהרות משרד הבריאות שלפיהן נבדקו כל המוסדות שבהם התגלה חולה קורונה. ביום שלישי שעבר, ערב החג, עתרנו לבג"צ וביקשנו שמשרד הבריאות יעשה בדיקות לכל המוסדות בהם התגלו חולי קורונה, ובתוך עשרה ימים, גם למוסדות שאין בהם חולי קורונה. בג"צ הבין את דחיפות העניין, והורה למדינה להשיב לעתירה עד מחר, וקבע דיון שיתקיים ביום חמישי הקרוב".

אתמול התגלו 22 חולי קורונה בבית האבות "עמל בשרון" בעיר, כתוצאה מבדיקות נרחבות שבוצעו בבית האבות לאחר שהתגלה כי אחד הדיירים חולה בקורונה. בעקבות כך, 512 דיירים בבית האבות ו-170 אנשי צוות נבדקו. בתוך כך, גם במרכז הרפואי השיקומי "בית בלב", הממוקם במתחם של "עמל בשרון", נבדקו 54 דיירים ו-34 אנשי צוות לקורונה, וכולם נמצאו שליליים. 70 עובדים במקום, עדיין לא נבדקו. מרשת "בית בלב" נמסר: "הנהלת רשת בית בלב קוראת למשרד הבריאות להשלים את הבדיקות שנותרו לבצע בבית בלב רעננה, כמו גם לערוך בדיקות בכל המרכזים הרפואיים של הרשת ובבתי הדיור המוגן שלה".

התגלו 22 חולי קורונה. בית האבות "עמל בשרון", צילום עמל בשרון

"אני יודעת שמודדים כל יום חום לדיירים במחלקות הסיעודיות, ומדווחים כל יום מה קורה", אומרת תושבת שאמה דיירת בדיור המוגן 'פאלאס רעננה', "הייתי רוצה שיעשו שם בדיקות. המטפלות והמטפלים מגיעים מבחוץ, ממקומות שיש בהם התפרצויות, ממקומות שהם באים במגע בהם עם אנשים אחרים. לנו אמרו שלא התחילו לעשות שם בדיקות עדיין, והם אמרו לנו שהם כבר פנו וביקשו בדיקות. בעיניי זה אידיוטי לעשות בדיקות רק אם יש דייר עם תסמינים. אני דואגת רצח, אם הייתה לי אפשרות להוציא את אמא שלי משם, הייתי עושה את זה".

"אמרו לנו שלא משיגים בדיקות ולא מטושים", אומרת בת משפחה של דיירת נוספת ב-'פאלאס רעננה', "גם בעירייה מנסים להפעיל לחץ כדי לעשות בדיקות בכל בתי האבות בעיר, אני מקווה שזה יעזור. אמא שלי במצב רוחני מאוד ירוד, עם אלצהיימר, והיא לא מבינה מה קורה, אז אולי זה דבר טוב. אני מרגישה רע מאוד, כי אני באמת לא יודעת אם אנחנו מקבלים את האינפורמציה הכי מדויקת". ב-'פאלאס רעננה' סירבו להתייחס לטענות משפחות הדיירים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "כרגע בהחלטה על בחירת המוסדות לקשישים בהם יבוצעו הבדיקות הן לצוות והן למטופלים ההחלטה היא לתעדף את המוסדות שבהם יש חולים מאומתים עם תסמינים המחשידים להידבקות בנגיף הקורונה. בשאר המוסדות יבוצעו הבדיקות בשלב יותר מאוחר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר