קפה מנדרין. קרדיט: גדעון שמואל
קפה מנדרין. קרדיט: גדעון שמואל

"אני מתגעגע". גדעון שמואל משוכנע שאין בעיה לפתוח כבר עכשיו את בית הקפה בפארק

"אני מתגעגע לעבודה, ללקוחות, לעובדים. המקום שלנו הוא מקום פתוח ולכן אין בעיה שיפתח לפני. אם הקניונים כבר פתחו, אז אין סיבה לא לפתוח את פארק רעננה לתושבים". בעלי קפה מנדרין בפארק כבר לא יכול לחכות

פורסם בתאריך: 8.5.20 08:03

ביום ראשון ה-31 במאי אמורים להיפתח המסעדות, בתי הקפה, הברים, בתי הקולנוע ועוד, בכפוף כמובן למגבלות ולהנחיות של משרד הבריאות ובתנאי כמובן שלא יהיה שינוי מגמה בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל. איגוד המסעדנים מבקש להקדים את פתיחת המסעדות ליום ראשון ה-17.5, על פי מתווה שגיבש בתמיכת עיריית תל אביב. המתווה כולל  תפריטים חד פעמיים, מרחק בין המלצרים ללקוחות, אלכוג'ל על כל שולחן, חיטוי השולחנות והכיסאות בין הלקוחות ומרחק של שני מטר באזור הישיבה הפנימי ומטר וחצי באזורים הפתוחים, והושבת קבוצות הומוגניות. "אני כבר מחכה מהנשמה לפתוח את המקום", מספר לנו גדעון שמואל, הבעלים של קפה 'מנדרין' בפארק רעננה "אני מתגעגע לעבודה, ללקוחות, לעובדים ומצפה לראות אורחים, גם הם כבר זקוקים לזה. המקום שלנו הוא מקום פתוח ולכן אין בעיה שיפתח לפני. אם הקניונים כבר פתחו, אז אין סיבה לא לפתוח את פארק רעננה לתושבים".

בית קפה פארק רעננה. צילום באדיבות המקום

מבחינת שמואל, מרגע ההודעה הוא יכול תוך חמישה ימים לפתוח את המקום, לאחר שהוא יעבור חיטוי וארגון מחדש. "יש לנו כבר תוכנית פתיחה, החל מאלכוג'ל על כל שולחן, תפריטים חד פעמיים ותפריט עם ברקוד שהלקוח סורק ומגיע ישירות לטלפון שלו. בנוסף, יהיה מרחק של שני מטר בין השולחנות בפנים וכן נפתח את הרחבה החיצונית לפעילות מלאה. המלצרים יהיו עם מסכות שקופות על מנת שאפשר יהיה לראות את הפנים שלהם וכמובן נפעל על פי ההנחיות של משרד הבריאות. אני מאוד מקווה שיקדימו את הפתיחה, החשש שלי שהפתיחה תדחה ל-16.6".
איך עברה התקופה האחרונה עליך?
"זו הייתה תקופה מאוד קשה. אני כשכיר בעל שליטה לא זכאי לכלום ולשום פיצוי. לצערי גם העובדים שלי שיצאו לחל"ת קיבלו זוטות. מלצרים שמרוויחים 6,000-7,000 שקלים קיבלו 1,500 שקלים וטבחים שמרוויחים 8,000-9,000 שקלים קיבלו בקושי 2400, שקלים. גם מבחינת ההוצאות של המקום הן ממשיכות, חשמל, מיסים שצריך לשלם ואנחנו כבר מחכים לפתיחה. אני לא מצליח להבין למה הרחוב והקניונים נפתחו והפארקים לא. אני מחודש מרץ לא מכניס שקל וכל השנה אני כמובן משלם מסים בזמן, אבל כשהמדינה צריכה לעזור לך, לצערי זה לא קורה. בכלל הרגולציה בתחום המסעדנות היא מטורפת, אתה צריך לשלם לכולם ואחרי זה שואלים למה כוס קפה או ארוחת בוקר יקרה".
אבל עדיין אתה נשמע אופטימי.
"אני נמצא הרבה שנים במערכת הזה ואני למוד ניסיון. גם בפארק אני נמצא כבר 18 שנה. אבי ז"ל אמר שצריך לשמור גרוש לבן ליום שחור ואם לא הייתי עושה זאת, לא הייתי פה".
גם את הפוד טראק "סטרוליק" תפתחו?
" כמובן. אך נצמצם במקצת את הרחבה לטובת ישיבה למסעדה. נעשה משהו יפה, רק שיאשרו לנו לפתוח".

בית קפה פארק רעננה. צילום באדיבות המקום

# # # 
בית הקפה פתח את שעריו לציבור הרחב בפברואר 2019 , בית הקפה בפארק הוא הסניף ה-14 במספר של רשת "מנדרין". בשגרה פתוח בית הקפה בין השעות 8:00-20:00 והמקום מקיים גם אירועים ויש בו חדר VIP. המקום פתוח עד כניסת שבת ושעה אחרי צאת השבת. בחודש אוגוסט פתח שמואל במקום את הפוד טראק "סטרוליק", ברחבה הממוקמת בקרבת בית הקפה "מנדרין". הפוד טראק פתוח משעה 09:30 בימים ראשון עד חמישי עד חצות, ובשישי ושבת פתוח משעה 09:30 ועד 02:00 לפנות בבוקר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר