בתמונות: שי חביב, מרכזת בוגרת של מחנה מרכז המחנות העולים, מעניקה ערכות שי למנהלת בית האבות "עמל בשרון" חניכי שבט צופי הדר, מסייעים לחקלאי שפנה לעזרה חניכי תנועת הנוער "חמש אצבעות" מתנדבים בבית האבות צימרמן. צילום עיריית רעננה

בצל משבר הקורונה: בני נוער רבים ברעננה מתנדבים למען הקהילה

במסגרת פרויקט "לעטוף באהבה" ופרויקט "בנק המתנדבים" מסייעים בני נוער לקשישים, לתלמידי העיר, לנזקקים ולתושבים רבים

פורסם בתאריך: 30.9.20 08:20

בני הנוער ברעננה מתנדבים ומסייעים לתושבי העיר בהתמודדות עם משבר הקורונה, בומיוחד בתקופת הסגר. ההתנדבות מתקיימת בהובלת מדור התנדבות במחלקה לנוער וצעירים בעירייה, וכוללת שורה של מיזמים בהם סיוע בחירום לנזקקים, סיוע אישי לתלמידים בלימודים, פעילות למען דיירי בתי האבות ועוד.
במרכז הפעילות עומד פרויקט "לעטוף באהבה", בו בני נוער מתנדבים למען קשישי העיר עם אלפי שיחות טלפוניות שקיימו להפגת בדידותם ולמענה לכל צורך בימי הסגר. מדובר בפרויקט שנתי, במסגרתו מאמצים בני הנוער קשישים לאורך השנה, משוחחים איתם ומקנים להם תחושת שייכות. על רקע משבר הקורונה, הפרויקט התעצם ובני הנוער מקיימים אלפי שיחות טלפוניות לקשישי העיר, בחיבור שנוצר בשיתוף האגף לשירותים חברתיים.

חניכי תנועת הנוער "חמש אצבעות" מתנדבים בבית האבות צימרמן. צילום עיריית רעננה

חניכי שבט צופי הדר, מסייעים לחקלאי שפנה לעזרה. צילום עיריית רעננה

שי חביב, מרכזת בוגרת של מחנה מרכז המחנות העולים, מעניקה ערכות שי למנהלת בית האבות "עמל בשרון"

עוד בפרויקטים, "בנק מתנדבים", קבוצה ובה עשרות בני נוער אשר מעניקה סיוע בחירום לנזקקים ומבקשי סיוע בקהילה בתחומים שונים, בשיתוף האגף לשירותים חברתיים.

בין הפעילויות של בנק המתנדבים:
"סיוע לילדים בלמידה וחונכות אישית" – קבוצה ובה עשרות בני נוער מתנדבים, שנועדה לסייע לתלמידי העיר, בפעילות בשיתוף אגף החינוך בעירייה.
מנגנים ושרים למען הקהילה הרעננית – קבוצות נוער של נגנים וזמרים שמקיימת הופעות פתוחות לקשישים ואנשים עם מוגבלות, בכפוף לכללי התו הסגול ולהנחיות הבריאות.
תמיכה בבתי האבות בעיר – בחיבור תנועות הנוער למוסדות השונים לצורך העברת מזון, ציוד ועוד.
התנדבות לחלוקת מזון לנזקקים בשיתוף פעולה עם העמותות השונות הפעילות בעיר ועוד.

מיכאל רייזמן, סגן ראש העירייה, הממונה על אגף תרבות נוער ופנאי: "אני מסתכל בגאווה על הנוער, שבמצבי חירום הוא זה המסגל דפוס התנהגות מעורר הערכה הוא זה המסתגל למציאות החדשה ומניע קדימה הכי מהר שאפשר והכי טוב שהוא יודע. זו אכן שעתו היפה של הנוער".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. נחמיה תנא

    במיוחד בהתנדבות בענף החקלאות, אך גם בתחומים אחרים, יש לוודא כי בני נוער הם לפחות בני 15-16, בריאים ובהשגחת מבוגר אחראי. כמו כן חייב להיות כיסוי ביטוחי למקרה של תאונה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר