ההפגנות מול בית מנכל אלפא צילום פרטי

השכנים של בנט לא לבד: מחאה חדשה ברעננה מול בית מנכ"ל בכיר במשק | צפו

הוועד המאוחד של שתיים מתוך שלוש חברות הבת של בזק, בזק בינלאומי ופלאפון, פתח מוקד הפגנות חדש ברעננה, בסמוך לביתו של רן גוראון. המתכונת של המחאה: "אירועי השכמה"

פורסם בתאריך: 20.7.21 09:49

מוקד הפגנות חדש ברעננה: שכניו של ראש הממשלה, נפתלי בנט, כבר לא לבד. בשבוע האחרון, פתח ועד אלפא – כך מכונה הוועד המאוחד של שתיים מתוך שלוש חברות הבת של בזק – בזק בינלאומי ופלאפון (חברת yes מאוגדת בנפרד) מוקד הפגנות חדש בקריית שז"ר ברעננה, בסמוך לביתו של רן גוראון, מנכ"ל שלוש החברות. זאת לאחר שלאחרונה הכריזה הסתדרות העובדים על סכסוך עבודה בחברות פלאפון ובזק בינלאומי, על רקע החשש לפיטורי עובדים.

ביום שישי שעבר ערך ועד אלפא "אירוע השכמה" ראשון, מול ביתו של גוראון, אך אירוע זה לא יהיה האחרון. בהודעה שנשלחה לעובדי החברות בשבוע שעבר, הצהיר הוועד על העתיד לבוא: "אנחנו בתחילת הדרך והחל מיום שישי ובכל שבוע הבא, אנחנו נעשה השכמות בוקר אצל מנכ"ל החברה – רן גוראון בשעה 07:00 בבוקר בביתו שברעננה. אנחנו באים להזכיר להנהלה שיש כאן עובדים שצריך לדאוג להם ולא לבעלי ההון", נכתב.

מאז נערך כבר "אירוע השכמה" נוסף, בבוקר יום שני, וכך יהיה גם בהמשך השבוע וככל הנראה גם בשבוע הבא. "רק התחלנו", מכריז יו״ר ועד עובדי אלפא, יחיאל שמן. לדבריו, ההפגנות הינן המשך ישיר להפגנה שנערכה בשבוע שעבר מול ביתו של דוד פורר, מבעלי השליטה בבזק, על רקע החשש כי הנהלת החברות מעוניינת להוציא לפועל כבר בתקופה הקרובה תוכנית אגרסיבית שתפגע בזכות ההתאגדות של העובדים, וכן התייעלות מסיבית הכוללת שינויים ארגונים דרמטיים המאיימים על הבטחון התעסוקתי והתנאים של אלפי עובדי הקבוצה.

שמן מציין: "נעשה הכל כדי לשמור על מקומות הפרנסה שלנו, גם אם זה אומר שנצטרך להגיע בכל בוקר ולמחות מול ביתו של גוראון או כל אחד מבעלי השליטה בבזק. עובדי אלפא הם לא סחורה בשוק שאפשר להזיז מצד לצד, אלא עובדים מסורים ומקצועיים שנותנים את הלב והנשמה עבור חברות הבת. התחייבו לנו לסינרגיה שתעצים אותנו ותהפוך אותנו לחברת התקשורת המובילה בישראל וכל מה שקיבלנו עד עכשיו זה התייעלות ורצון לפטר עוד עובדים, תוך 'הפרד ומשול' בין חברות הבת. אנחנו לא נסכים לזה".

כאמור, ההפגנות צפויות להמשך מדי בוקר בשבוע הקרוב וככל הנראה גם בשבוע הבא. לשאלה האם הם לא חוששים שההפגנות יפריעו גם ליתר תושבי השכונה, ענה שמן: "קודם כל, יש לנו זכות לגיטימית להפגין ולהביע את המחאה שלנו מול המהלכים האגרסיביים שנעשים. אין לי ספק שהמאבק שלנו מפריע לתושבי השכונה, אבל המטרה שלנו זה לא להפריע לשכנים, אלא שהשכנים יפנו אל המנכ"ל את השאלות הקשות – כמו למה הוא נותן יד לפירוק חברות תקשורת חזקות? אנחנו בעד שבעלי ההון ישיאו רווחים, אבל לא על חשבון העובדים, שחלקם גם תושבי השכונה והעיר".

יש לציין כי השבוע אושר מיזוג בזק בינלאומי אל תוך yes ע"י משרד התקשורת, וכבר עכשיו מתנהל מו"מ מול ועדי בזק בינלאומי ו-yes, שרלוונטיים למהלך. מדוברות הנהלת שלו החברות נמסר בתגובה: "ההנהלה מכבדת את זכות העובדים להפגין. מדובר בהליך עסקי שקיבל את אישור שר התקשורת, ובימים אלה מתנהל מו"מ מול ועדי חברות yes ובזק בינלאומי להבטיח את זכויות העובדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. די לרעש

    כל המפגינים האלה אכלתם תראש עופו לנו מהעיר רוצים שקט

  2. אביתר

    חייבים להוציא חוק שיגביל הפגנות באזורי מגורים בדיוק כמו שיש חוקים שמסבירים שביתות.

  3. מ.ו

    זכות ההפגנה לגיטימית רק נגד ביבי איפה הייתם במשך שנתיים ילהה תכנסו הביתה יפיופים רעננים מדינת רעננה.

  4. רוני

    מה ההבדל בין הדגלים השחורים שעשו חור בראש במשך חודשים ארוכים, לבין זה?
    דמוקרטיה!

  5. שחר

    עוד חוזר הניגון: ההסתדרות מתנגדת לפיטורים, החברה ממשיכה להפסיד כסף בלי יכולת להשתקם ובסוף צריך לפטר את כולם ולסגור את החברה. ההסתדרות אסון לאומי.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר