הדמיית תוכנית מערב רעננה על גבי תצא באדיבות פרחי צפריר אדריכלים

אלפי דירות ומתחם תעסוקה: החלטה להפקיד את תוכנית מערב רעננה

תוכנית מערב רעננה כוללת 1,030 דירות קטנות, 500 יחידות דיור מוגן, ומאות דונמים של שטחים פתוחים. דרישה לקיום דיון מקיף במועצת העיר

פורסם בתאריך: 12.10.21 08:59

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה מרכז, החליטה להפקיד את תוכנית "מערב רעננה" הכוללת 5,150 יחידות דיור. על פי התכנון, תוכנית זו גובלת ממזרח ברחובות דרך הפארק וגולדה מאיר, מדרום מערב גובלת בכביש 531 ותתפרש צפונית לשכונת לב הפארק, על שטח כולל של כ-1,070 דונם, שלמעשה נמצא בין שני מרחבי התכנון ותחומי השיפוט של רעננה והמועצה אזורית חוף השרון. חטיבת קרקע זו הינה חלק מתחום הנופש המטרופוליטני "אנ"מ רעננה". שלב ההפקדה בפועל של התוכנית והתנגדויות, יתקיימו בתוך חצי שנה עד שמונה חודשים.

התוכנית שביוזמת רשות מקרקעי ישראל ושנערכה על ידי פרחי צפריר אדריכלים, מציעה הקמת שכונת מגורים חדשה שכוללת כאמור, כ-5,150 יחידות דיור שייבנו במבני מגורים של 10-15 קומות. מתוך כלל יחידות הדיור, 1,030 יוקצו עבור דירות קטנות ו-500 יחידות דיור מוגן. בנוסף, התוכנית מקצה שטח של כ-128 דונם להקמת מתחם תעסוקה חדש, כ-100 דונם לטובת מבנים ומוסדות ציבור וכן כ-340 של שטחים פתוחים. בלב הרובע תוכננה שדרה מרכזית המהווה מוקד פעילות.

הדמיית מערב רעננה, משרד פרחי – צפריר אדריכלים

המתחם משופע בשטחים פתוחים, אשר במרכזו נקבעה גינה שכונתית רחבה שכוללת בין היתר עצים לשימור. ביתר המתחמים נקבעו גינות משחק ופעילות. הרובע נמצא דרומה משטח פתוח רחב הקיף המיועד לפארק נופש מטרופוליטני המתוכן להוות מרחב פנאי ורווחה לתושבי האזור. על פי התכנון, בהיבט התחבורתי, התוכנית יוצרת חיבורים לכביש 20 ולמרכז תחבורתי משולב מטרופוליני (מתח"ם) בשפיים.

 

אלא שיש מי שמודאגים מהשפעותיה של התוכנית על העיר, כמו למשל העומס על צירי התנועה. לפני החגים הגיש חבר המועצה ארז ברט פנייה לראש העירייה. ברט ציין במכתבו: "מדובר בתוכנית כל כך מהותית לעיר רעננה, שכוללת אלפי יחידות דיור, עשרות אלפי מטרים של שטחי מסחר ותעסוקה, שטחי ציבור בנויים ופתוחים, שינוי מהותי באופיו של הגבול המערבי של העיר, הוספת מאסה תחבורתית לעיר ועוד השפעות אורבניות משמעותיות. אני סבור שתוכנית משמעותית שכזו צריכה להיות נדונה בפני ובשיתוף מועצת העיר תוך קיום דיון מקצועי ומקיף. אמשיך לפעול באמצעים העומדים לרשותי על מנת לגרום לרמת שקיפות ומקצועיות כפי שאני סבור שיש לנקוט בסוגיות ציבוריות שכאלה".
ראש העירייה ברוידא: "תכנית הבנייה המקודמת על ידי מנהל מקרקעי ישראל במערב העיר, על אדמות מדינה, עולה בקנה אחד עם החזון העירוני בתחום הפיתוח והבנייה, של קידום פתרונות דיור לדור הצעיר ומענה למשבר הדיור. התכנית מקודמת מתוך חשיבה מערכתית, תוך שמירה על איכות חיי תושבי העיר, בין היתר ביצירת פתרונות תחבורה בכבישים טבעתיים מחוץ לעיר להתאמת עורקי התחבורה ומניעת עומס על כבישי העיר. עיריית רעננה שותפה לקביעת מרקם התוכנית, ועוקבת אחר קידומה בוועדה המחוזית ומביאה עמדתה בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר