מירי פסוב ז"ל, צילום מתוך הפייסבוק של ראש העירייה חיים ברוידא

"קשה היה להתעלם מהנוכחות שלה". האמנית מירי פסוב נהרגה מפגיעת רכב

טרגדיה: האמנית המוערכת היא האישה שנהרגה ברחוב אופסטרלנד, לא רחוק מכיכר התפוז שעיצבה. ראש העירייה, חיים ברוידא: "מירי הייתה אישה מיוחדת מלאת חיים ואנרגטית. אמנית בכל רמ"ח איבריה"

פורסם בתאריך: 10.12.21 12:32

עדכון אחרון: 11.12.21 10:09

טרגדיה גדולה: מירי פסוב, אמנית מוערכת, תושבת רעננה, בת 70, נהרגה אתמול מפגיעת רכב ברחוב אופסטרלנד ברעננה. המשטרה חוקרת את נסיבות התאונה שהתרחשה סמוך לשעה 12:00.

ראש העירייה, חיים ברוידא, ספד לה בדף הפייסבוק שלו:

"פרידה כואבת ממירי פסוב.
קשה היה להתעלם מהנוכחות שלה והצחוק המתגלגל. אישה מיוחדת הייתה מירי פסוב. מלאת חיים ואנרגטית. אמנית בכל רמ"ח איבריה. תמיד במרכז העיניינים. ביום שישי, בתאונת דרכים ברעננה, נקטעו חייה, כמה עשרות מטרים מכיכר עץ התפוז פרי עמלה, שעוצב בהשארת הגעגועים לפרדסים של רעננה ושל ארץ ישראל. יצירה במיקום מרכזי, שהפכה למעין סמל עירוני, ועבור מירי לגאווה גדולה. מירי חיה ונשמה את עולם היצירה האומנותית. בימים אלה התחלנו בעירייה בעיצוב מחדש של סביבת כיכר התפוז. מירי ביקשה ממני להיות מעורבת בהליך העיצוב. כמובן שהסכמתי. ביום חמישי שלחה לי צילום של אגרטל זכוכית ועליו המילים "יום יום חג". מי היה מעלה בדעתו.
יהי זכרה של מירי פסוב ברוך".
תושבים רבים הגיבו בהלם ובכאב. תושבת אחת כתבה: "אחת הנשים היותר ססגוניות שהכרתי.מאמש אני בהלם מוחלט.קבענו לארוחת בוקר השבוע…היקום בכלל ורעננה בפרט הפסידה אמנית מדהימה". תושבת נוספת כתבה: "אאו אני בהלם כמה עצוב אשה מדהימה , אמנית גדולה , משתתפת בצער המשפחה , כואב הלב".
חברת המועצה, רונית וינטראוב, כתבה: 
"בכאב גדול כותבת על מירי פאסוב אמנית ואישה מלאת שמחה, שברגע טראגי אחד עצרה אתמול שירת חייה.
הכרתי אותה לפני שנים בבית פתוח של אמני רעננה. במרתף ביתה נחשפתי למיצג ייחודי ומהמם שעסק בשורשים, בחיבור של יצירה עם סיפור חיים, הסיפור שלה. הלחלוחית שהייתה בעינייה שיקפה את ההתרגשות שעורר בי המיצג האמנותי. היצירות של מירי מלאות תשוקה, חיים ונשמה. במשך השנים זכיתי לחנוך אינספור מיזמים אמנותיים ותערוכות בהשתתפותה, פגשתי באמנות ובאישיות שהתלכדו לשמחת חיים והתלהבות. כל אלה זהרו בפניה היפות ובחיוכה שהיו בו תמהיל של אהבה ליקום וחדוות עשייה. האישה הנהדרת הזו קרנה באלף גוונים אל הקהילה הרעננית בתוכה פעלה, קהילה שהחזירה לה הערכה ואהבה. מאז אתמול אני מסרבת להאמין שהאור הזה כבה ומעיין החיות והיצירה נגדעו באיבם. כל כך כואב ובלתי נתפס.
זכרה יישמר בחיי הרוח של רעננה והאמנות שיצרה תשמר את זכר פועלה ותרומתה. מירי פאסוב, אישה שנתנה לשמחה ולאמנות לנצח כל קושי,נקטפה כשהיא מחבקת את היופי של העולם ממקום של לב מתרונן וכישרון. אובדן עצום למשפחתה ולכל מי שהכיר אותה. אנצור את זכר האישה החיננית שפתחה בפני לפני שנים את ביתה, את סיפור חייה ואת ליבת יצירתה.
יהי זיכרה ברוך".
# # #
התאונה אירעה כאמור אתמול (שישי) בצהרים. איציק והבה, חובש בכיר של איחוד הצלה, מסר: "למרבה הצער נקבע מותה בזירה עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלה. מדובר בהולכת רגל שנפגעה מרכב".
יהודה אדלשטיין ואריה מנדלבאום, מתנדבי זק״א רעננה שטיפלו בזירה: ״מדובר בהולכת רגל כבת 70 שנפגעה מרכב, כשהגענו למקום ראינו את האישה שוכבת על מקטע מעבר החצייה בכביש כשהיא מחוסרת הכרה עם פגיעה רב מערכתית, עוצמת הפגיעה הייתה קשה וקטלנית. לצערינו פראמדיק מד״א נאלץ לאשר את מותה במקום. מתנדבי זק״א צוות מרחב שרון טיפלו בכבוד המת ובאיסוף הממצאים בזירה הקשה".

חובש בכיר במד"א, יוסי ויצ'נר, סיפר: "הפצועה שכבה על הכביש בסמוך לרכב כשהיא מחוסרת הכרה וסובלת מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. ביצענו בדיקות רפואיות אבל היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".

יהי זכרה של מירי פסוב ברוך.

מערכת צומת השרון משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ריקי

    אני בהלם בשוק, לא מאמינה, למה ?! מוות מיותר שכדי את יצירת חייה, עוד שנותיה לפניה…
    אישה חמה ומקסימה, היא חלק מזיכרונות ילדותי,
    ביתה היה פתוח, שופע יצירות ויצירתיות…

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר