הרב אביחי קצין מקבל את האות מנשיא המדינה יצחק הרצוג צילום דוברות בית הנשיא
הרב אביחי קצין מקבל את האות מנשיא המדינה יצחק הרצוג צילום דוברות בית הנשיא

40 שנה אחרי הפגז שקטע את רגלו ולא התפוצץ: הרב קצין הגיש את ספרו לנשיא הרצוג

"זה היה מאוד מרגש בשבילי, זו סגירת מעגל", אומר הרב קצין. בסוף החודש יתקיים ערב השקה מיוחד לספר ולאתר שהקים ובו 4,000 שיעורי תורה. הערב יוקדש גם למלחמת שלום הגליל

פורסם בתאריך: 22.8.22 08:11

טקס מרגש נערך בבית הנשיא בירושלים, במסגרתו הגיש הרב אביחי קצין, ראש בית המדרש "ראשית" ורב קהילות ברעננה, את ספרו החדש "ימים טובים" בהוצאת "דברי שיר" לנשיא המדינה יצחק הרצוג בבית הנשיא בירושלים. הספר עוסק במעגל השנה ובוחן את המשמעות של המועדים השונים. הטקס נערך בדיוק במלאת ארבעים שנה לפציעתו של הרב קצין במלחמת שלום הגליל כשפגז רב עוצמה פגע בו וקטע את רגלו ובדרך נס לא התפוצץ. לאחריו הוא שהה מספר חודשים בבית חולים, עבר תהליך שיקום ארוך ולמד ללכת מחדש.

הרב קצין פתח את דבריו בברכת שהחיינו ואמר שהעובדה שבדיוק ארבעים שנה לאחר הנס שבו נותר בחיים הוא זוכה להגיש ספר חדש לנשיא המדינה היא עבורו בעלת משמעות מיוחדת. "הגשתי את ספרי החדש לנשיא המדינה, זה היה בדיוק במלאת ארבעים שנה לפציעתי במלחמת שלום הגליל, כשפגז קטע את רגלי ובדרך נס לא התפוצץ. זה היה מאוד מרגש בשבילי, זו סגירת מעגל אחרי ארבעים שנה", אמר הרב קצין.

ב-30.08.22 ייערך ערב השקה מיוחד לספר שכתב קצין ולאתר אינטרנט שהקים, אתר המכיל 4,000 שיעורים תורניים שהרב נתן במשך השנים. "החלטתי לרכז את כל השיעורים הרבים שנעשו במשך השנים ולרכז אותם לטובת הציבור", אמר הרב. ערב ההשקה יתקיים בבית מתן (רחוב הפלמ"ח 4 ברעננה) ויעסוק בתגובה התורנית לעולם האינטרנט, שזה למעשה האתר www.bmreshit.org. בחלקו השני יעסוק הערב המיוחד בציון 40 שנה למלחמת שלום הגליל והשפעותיה על החברה הישראלית. הערב יתקיים בנוכחות הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הרב יובל שרלו, האלוף במילואים גרשון הכהן ועוד.

 

 

 

 

 

 

הרב קצין מספר: "הערב יחולק כאמור לשני חלקים. החלק הראשון יעסוק באינטרנט וההשפעה שלו על לימוד התורה, למשל יש ז'אנר מאוד חדש של שאלות ותשובות הלכתיות, פעם זה לא היה. פעם היית שולח מכתב לאיזה רב ומחכה שהוא יענה. יש היום עשרות אלפי תשובות של רב, האם זה טוב או לא טוב? הרב הראשי יעסוק בשאלה מה המשמעות של רב היום. פעם היה רב של עיר וכולם היו פונים אליו, היום אתה לא חייב לפנות לרב שקרוב אליך, אתה יכול לפנות לזה שבאמריקה אז מה המשמעות של מערכת היחסים. האם האינטרנט גרם להשפעות חיוביות? כיצד אנחנו מחנכים את הדור הצעיר לצפייה מבוקרת או לצרוך את הדבר החיובי ולא את הדבר השלילי. החצי השני של הערב יעסוק במלחמת שלום הגליל, אלוף במילואים גרשון הכהן ידבר על איך השפיעה מלחמת שלום הגליל על החברה הישראלית, זאת הרי הייתה מלחמת יש ברירה שלא הייתה בקונצנזוס".

מה באמת המקום של רב בקהילה בימים אלה של עידן האינטרנט, איך משפיע האינטרנט?
"קודם כל אני חושב שרב צריך לדעת לשלב בין הדברים מחד הקשר האישי, דווקא בעולם כזה אינטרנטי צריך קשר אנושי ולכן הקשר הזה עם הרב מאוד חשוב. מצד שני, אין ספק שהאינטרנט נותן הרבה כלים, למשל להפיץ שיעורי תורה בצורה בלתי רגילה. פגשתי פעם בנאדם בוינה שאמר לי אני מכיר אותך, אני לא מכיר אותו, ואז הוא אמר שהוא רואה שיעורים שלי באינטרנט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם של צומת השרון רעננה


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר