של כלי פלסטיק נמס בו מוגש האוכל לילדים
של כלי פלסטיק נמס בו מוגש האוכל לילדים

בפעם השנייה מזה שלוש שנים: מאבק על כלי הפלסטיק בצהרונים

אם לילדה בבית ספר בעיר החלה במאבק להחלפת כלי הפלסטיק בהם מקבלים ילדי הצהרונים את הארוחות. העירייה הבטיחה לאם שהנושא בטיפול

פורסם בתאריך: 7.9.17 12:51

אם לילדה שלומדת באחד מבתי הספר בעיר יצאה למאבק על מנת לשנות את כלי ההגשה בהם מקבלים ילדי צהרוני בית הספר את ארוחות הצהריים. כיום מקבלים הילדים את הארוחה בכלי פלסטיק שלדברי האם מוציא רעלים מסוכנים. בשנה שעברה קיבלו ילדי הצהרונים שפועלים עד השעה 17:00 את האוכל בכלי פלסטיק אך במועדוניות, שעובדות עד השעה 14:30, הם קיבלו את האוכל בחמגשיות. השנה גם ילדי המועדוניות מקבלים את האוכל בכלי פלסטיק.

בהתחלה פנתה האם לקייטרינג שמספק את האוכל וביקשה מהם שיגישו את האוכל בחמגשיות. הם ענו לה שזה לא אפשרי זאת למרות שבצהרונים של גני הילדים האוכל כן מתקבל בגסטרונומים.  "אני לא מבינה למה הילדים הקטנים מקבלים אוכל בגסטרונומים וילדי בית הספר בפלסטיק", שואלת האם, "זאת לאחר שהוכח שפלסטיקים משחררים רעלים מסרטנים".

לאחר שדיברה האם עם הקייטרינג והבינה כי ההסכם שלהם הוא מול העירייה החליטה לפנות לאגף חינוך בעיר ואף שלחה הודעה אישית לראש העירייה, זאב ביילסקי, שענה תוך מספר דקות ואמר שהוא שביקש ממנהל חינוך לבדוק את הנושא. האם אומרת שהיא שמחה שהעניין בטיפול אבל שהיא תמשיך לעקוב ולא תוותר עד שיעברו ילדי בית הספר לאכול גם הם בחמגשיות. "אני לא אוותר", היא אומרת, "אני אגיע היום למועדוניות ואבדוק אם עדיין יש פלסטיקים. כרגע אני יודעת שדורית פרנקל, מנהלת מחלקת החינוך היסודי אמרה שהיא מטפלת בזה, אני מחכה לראות תוצאות מידיות".

האוכל החם שמוגש בגסטרונומים בגני הילדים לא הוגש ככה בעבר. עד לפני כשלוש שנים גם לילדי הגנים הוגש אוכל בכלי פלסטיק עד שאשת התקשורת והאסטרטגיה, אוריה ערמני, הובילה מאבק ממושך מול חברת הקייטרינג דאז ועיריית רעננה והצליחה לשנות את המצב. "אני התחלתי את הקמפיין הזה בעקבות שתי גננות שפנו אלי באופן פרטי", נזכרת עמרני, "הם ידעו שאני אמא בעצמי לילדה בת שלוש שתכף עולה לגן עירייה ומומחית למאבקים ציבוריים. ידעתי שאני אצליח במאבק הזה כי זה המקצוע שלי והרגישות שלי לילדים ידועה פה בעיר. אני התחלתי את הקמפיין הזה לבד ונשאתי אותו על הגב שלי. גייסתי הרבה הורים. היו הרבה כיפופי ידיים והעירייה צידדה בחברת הקייטרינג. הפעלתי תקשורת ארצית ומקומית והצלחנו. הצלחנו להעיף את הפלסטיקים המסרטנים האלו, זה מסרטן וזה וודאי. אחר כך פנו אלי וועדי הורים מכל הארץ כדי ללמוד איל הצלחתי בקמפיין הזה ממש להציל ילדים".

אוריה עמרני. צילום עזרא לוי

אוריה עמרני. צילום עזרא לוי

מעיריית רעננה נמסר:  "חברת הקייטרינג "בא בריא", שזכתה במכרז לאספקת ארוחות הצהריים לצהרוניות, מספקת את המזון בכלי פלסטיק כפי שהתבצע לאורך כל השנים בצהרוניות בעיר. כלי הפלסטיק עומדים בתו תקן של מכון התקנים כמאושרים לאחסון והובלה של מזון חם וזכו לאישור על ידי משרד הבריאות, בהתאם להוראות משרד החינוך. יחד עם זאת, בימים אלה בוחנת העירייה אפשרות לשינוע המזון בתבניות מתכת, וההחלטה תתקבל בשיתוף הנהגת ההורים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר