עדנה בלושטיין ז"ל שנרצחה בפיגוע ברעננה, צילום באדיבות עיריית רעננה
עדנה בלושטיין ז"ל שנרצחה בפיגוע ברעננה, צילום באדיבות עיריית רעננה

משפחתה של עדנה בלושטיין ז"ל שנרצחה בפיגוע: "האמינה באהבת האדם, עזרה לרבים בצנעה"

במהלך הפיגוע דקרו המחבלים הפלסטינים שעבדו ללא אישורים במכון שטיפה בעיר אישה, גנבו את רכבה וביצעו שני פיגועי דריסה. חמישה מתלמידי אמית כפר בתיה נפצעו בפיגוע

פורסם בתאריך: 16.1.24 08:25

עדכון אחרון: 16.1.24 14:07

אבל כבד: עדנה בלושטיין ז"ל היא היא האישה שנרצחה אתמול בפיגוע שביצעו מחבלים פלסטינים ברעננה. השניים עבדו ללא אישורים במכון שטיפת מכוניות ברעננה, בעלי מכון השטיפה נחקר. המחבלים דקרו אישה וגנבו את רכבה, בהמשך ביצעו פיגועי דריסה בשתי זירות, ברחוב אחוזה וברחוב החרושת. בלושטיין ז"ל נפגעה בפיגוע הדריסה ברחוב אחוזה. היא פונתה במצב אנוש למרכז רפואי מאיר, שם למרבה הצער, לא צלחו המאמצים להצילה ונקבע מותה. היא הייתה עובדת סוציאלית מוערכת מאוד וחברת הצוות הבכיר בבית ההורים העירוני בהרצליה.

ממשפחתה נמסר היום: "עדנה בלושטיין, שנרצחה אתמול בפיגוע ברעננה נולדה בשנת 1944 בתל אביב וגדלה בה. בבגרותה עברה לרעננה והתגוררה בה יותר מ-40 שנה. עדנה, שהתאלמנה בגיל צעיר, הייתה אמא לשני ילדים וסבתא לשישה נכדים. עדנה הייתה אמא וסבתא אוהבת וחמה, דומיננטית ומעורבת במיוחד בחיי ילדיה ונכדיה. עדנה האמינה באנושיות ובאהבת האדם, עזרה לאנשים רבים בצנעה ובמסירות. בהכשרתה הייתה עובדת סוציאלית בעלת תואר שני שהתמחתה בגרונטולוגיה. מתוך האהבה לעזרה לזולת המשיכה בעבודתה גם לאחר גיל הפרישה, והייתה חלק מצוות הניהול של בית הורים בהרצליה. מאז פרישתה הייתה אהובה ומוקפת תמיד על ידי משפחה וחברים. אהבה לטייל ולצרוך אומנות ותרבות. אוהבים אותה לנצח וכבר נורא מתגעגעים".

בעירייה מסרו כי הלווייתה תתקיים ככל הנראה מחר, וכי מידע מדויק יימסר בהמשך.

18 פצועים פונו לבתי החולים בהם מאיר, איכילוב, בילינסון ושניידר. בין הפצועים נערים שיצאו מבית הספר אמית כפר בתיה. מבית הספר נמסר כי בפיגוע נפצעו חמישה תלמידים שיצאו מבית הספר אחרי הלימודים בדרכם הביתה, ארבעה מהם במצב קל ואחד במצב קשה. הנהלת קרית החינוך אמית כפר בתיה ברעננה וצוות מחנכי הקריה יצאו לבתי החולים שניידר ואיכילוב לבקר את התלמידים ולעמוד ככל שניתן לרשות בני המשפחות. ארבעה תלמידים הם מכיתות ט' ואחד מכיתה י"א.

מזירת הפיגוע ברחוב אחוזה פינת ירושלים, צילום איחוד הצלה

מזירת הפיגוע ברחוב אחוזה פינת ירושלים, צילום איחוד הצלה

הרב יוני ברלין, מנהל הקריה החינוכית, אמר כי כל הקהילה החינוכית מתפללת לרפואת התלמידים הפצועים ולהחלמת כלל הנפגעים. "רק יום לפני כן ליוותה קהילת בית הספר למנוחות את הבוגר דן ווידנבאום הי"ד שנפל השבת בעזה וכעת אנחנו עומדים מול ארוע לא פשוט כאן בבית. המטרה הראשונה היא חיזוק הרוח של התלמידים, ושל כל קהילת בית הספר כדי לייצר חוסן בשעה קשה".

עוד נמסר כי פסיכולוגית בית הספר וצוות ההנהלה ערכו אתמול בערב שיח עם ההורים לעדכון מידע ומתן כלים להתמודדות בשעת החירום הנוכחית ומפגש של צוות הייעוץ והמחנכים עם התלמידים. הבוקר נפתחים הלימודים בשיח בכיתות. ד"ר אמנון אלדר מנכ"ל רשת אמית, קרא לכלל בתי הספר ברשת לפתוח את הלימודים בשיח למען האחדות בעם ובתפילה למען פצועי הפיגוע: "החוסן הישראלי נמצא בשעת מבחן, הן בחזית והן בעורף אך החברה הישראלית תוכל למבקשי נפשה אם רק נעמוד ביחד ונחזק איש את רעהו, האחדות היא צו השעה וכאנשי חינוך עלינו להתייצב ולפעול למענה".

ממרכז שניידר נמסר הבוקר: "בהמשך לפיגוע ברעננה אתמול, 7 ילדים ובני נוער מאושפזים בשניידר. נער בן 16 מטופל ביחידה לטיפול נמרץ בשניידר, מצבו מוגדר קשה והוא מונשם ומורדם, לאחר שאתמול נותח. 6 ילדים ובני נוער מטופלים במחלקה הכירורגית בשניידר ומצבם מוגדר קל עד בינוני".

ד"ר יעקב חן, סגן מנהל מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית ואחראי שעת חירום, מסר אתמול בערב: "במרכז רפואי מאיר מאושפזים כעת 4 פצועים, שניים במצב קשה, ביניהם פצועה מורדמת ומונשמת שיצאה מחדר ניתוח לפני זמן קצר וסובלת מפציעות גפיים ואגן. כמו כן, שני פצועים נוספים במצב בינוני. הילד שנפצע קל, טופל במיון ילדים ושוחרר לביתו".

הבוקר נמסר ממאיר: "מהפיגוע אתמול ברעננה מאושפזים במרכז רפואי מאיר 4 פצועים מתוכם גבר ואשה במצב קשה בטיפול נמרץ כללי, פצוע נוסף במצב בינוני ופצועה נוספת במצב קל".

מבילינסון נמסר הבוקר: "בבילינסון עדיין מאושפזים 3 פצועים מהפיגוע ברעננה. מצבו של הפצוע בשנות ה-60 לחייו, קשה ומעט יותר יציב, אך הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. הפצוע בשנות ה-30 לחייו יצא מהניתוח האורתופדי במהלך הלילה, מצבו קשה, אך יציב. שניהם מורדמים ומונשמים במחלקה לטיפול נמרץ כללי. הפצועה במצב קל צפויה להשתחרר במהלך היום".

ראש העירייה, חיים ברוידא, אמר אתמול בערב: "אנו משתתפים בצער המשפחה על הירצחה היום של תושבת העיר, עדנה בלושטיין, ז"ל, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. התמודדנו היום עם שתי זירות של פיגוע ומהירות התגובה של אנשי הביטחון בעירייה, של המשטרה וכיתות הכוננות העירוניות, מנעו פיגוע גדול יותר, הצילו חיי אדם נוספים ואיפשרו את לכידת שני המחבלים במהירות. אני דורש מכל המעסיקים בעיר לבחון כל עובד וגם את מהימנות תעודת הזהות שלו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר