עיריית רעננה צילום עזרא לוי
בניין עיריית רעננה צילום עזרא לוי

כמה זמן ראש העירייה משקיע בכם? 7 דקות

שבע דקות ארכה אתמול ישיבת מועצת העיר. ראש העירייה לא התייחס לשאילתות והצעות לסדר, אישר מספר דברים שהיו על סדר היום והלך

פורסם בתאריך: 27.9.17 15:19

אמש נערכה ישיבת מועצת העיר שארכה לא יותר מכשבע דקות. הנוכחים בישיבה היו המומים בסיומה וטוענים שזו לא פעם ראשונה שמצב כזה קורה. "כולם עוסקים במה שקרה אתמול כי זוהי דוגמא קלאסית לאיך מתנהלת העיר שלנו", מבהיר פעיל ציבור מוכר בעיר, "מעל 85,000 תושבים גרים בעיר ובסופו של דבר, מתקיימת ישיבה קצרה מאוד הנמשכת 7 דקות ו- שלושים ושבע שניות,  בה היחיד שדיבר זה ראש העיר. זאת לאחר חודשיים שלא התקיימה ישיבת מועצת עיר. נכון שחברת האופוזיציה שהגישה הצעות לסדר ושאילתות איחרה, אבל הוא כן היה אמור להשיב על השאילתות שלה, גם אם היא לא היתה נוכחת"..

חברת מועצת העיר, עליה מדבר הפעיל היא רחלי בן ארי סקעת, חברת אופוזיציה מהליכוד, שהגישה שתי שאילתות והצעות לסדר. "נכון, איחרתי לישיבה אז אין לי את הזכות לבוא בטענות אבל אני חושבת שישיבת מועצה צריכה להיות ארוכה יותר משבע דקות. במיוחד לאור העובדה שחודשיים לא התקיימה ישיבת מועצה. שאילתות והצעות לסדר ממתינות חודש וחודשיים ואני נערכת לישיבת מועצה בשביל לפתוח נושאים וליידע את חברי המועצה בהצעות לסדר שהן מאוד מאוד חשובות. מדובר בהרבה מאוד כסף ויש פה אינטרס ציבורי ולכן חשוב לדון בהן בצורה מאוד יסודית. למשל בנושא הנחת ארנונה לתושבים ונוהל רישום לגני ילדים, שהיו הצעות לסדר ושאילתא שלי".

רחלי-בן-ארי-סקעת

רחלי-בן-ארי-סקעת

אבי גבע, מנהל קבוצת הפייסבוק "פורום תושבים רעננה" דווקא לא מופתע מאורך הישיבה. "זו לא הפעם הראשונה שמתקיימת ישיבת בזק שכזו", הוא אומר, "למרות שכל הקיץ לא היתה ישיבה, כנראה בגלל שהחוק מאפשר לראש העיר לפספס ישיבה אחת בשנה, הפעם נערכה שוב ישיבה שארכה פחות משמונה דקות בה ראש העיר בילסקי הקריא במהירות את כל 13 הסעיפים, דיבר מהר כמו טלגרמה. הוא הקריא את כל הסעיפים, למשל הארכת שירות לשני עובדי עירייה מעל לגיל 70, אישר רשימה של מכירת ציוד וכל מיני דברים שגרתיים, אמר גמר חתימה טובה והלך. היו אמורות להיות שתי שאילתות של חברת מועצה והיא איחרה ומול הפרצוף שלה הוא הלך. היא היתה במבוכה כי היא איחרה. אבל הוא ראה אותה".

 

מעיריית רעננה נמסר: "ישיבות מועצת העיר ברעננה מתנהלות באופן ענייני ובשקיפות מלאה. בהתאם לחוק, זכאים חברי המועצה להעיר, לשאול ולהתדיין על כל נושא שנדון. בישיבת המועצה שהתקיימה אמש עמדו על סדר היום נושאים, אשר היו מקובלים על רובם המוחלט של חברי המועצה, וכמו כן, ניתנה לכל חבר מועצה האפשרות לשאול או להגיב על הדברים. יודגש כי מרבית הנושאים אושרו פה אחד.חברי המועצה מקבלים מבעוד מועד את סדר היום של ישיבת המועצה ולומדים את הדברים לעומקם כהכנה לישיבה. בנוסף, אנשי המקצוע הרלבנטיים מטעם העירייה, המשתתפים בכל ישיבת מועצה, זמינים לתת מענה לכל שאלה העולה בישיבה. בנוסף לכל האמור לעיל, ישיבה של הנהלת העיר, בה חברים מרביתם של חברי המועצה, מתקיימת לפני מועצת העיר ובה דנים חברי ההנהלה בכל הנושאים בצורה מעמיקה ובכובד ראש. חשוב לציין כי רוב חברי המועצה נמצאים בקשר ישיר ושוטף עם ראש העירייה ומנכ"לית העירייה ומקבלים עדכונים שוטפים וכן מענה מיידי לכל שאלה שעולה בכל הקשור לסדר יומה של מועצת העיר.העירייה מברכת על כך שישיבות מועצת העיר מתקיימות ביעילות ובצורה ממוקדת ותמשיך לנהל את הישיבות בצורה עניינית ומקצועית".

 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. א

    ישיבות המועצה הן בזבוז זמן משווע של חברי הנהלת העיר. לראש העיר יש רוב במועצת העיר ולכן כל החלטה תתקבל. כל הנאומים הנמשכים שעות הן השחתת זמנו לריק. בזמן שהוא מקשיב ומשיב לחברי אופוזיציה חסרי סמכויות ורוויי תסכול הוא יכול להיפגש עם תושבים, לבצע עבודה חשובה. אין שום הצדקה לפטפטת הזאת. ההחלטות יעברו בכל מקרה ואת תוכן הנאומים אחרי 5 דקות כבר אף אחד לא זוכר. שאילתות מקומן לעניות דעתי במכתב אישי לראש העיר כשתשובתו תתפרסם באתר העירייה. את פרוטוקול ישיבות הנהלת העיר יש לפרסם באתר העירייה. השגות של חברי אופוזיציה ניתן להגיש בכתב לראש העיר, להעלות בישיבת הנהלת העיר ולפרסם באתר העירייה. אין שום זכות קיום לפארסת המועצה וגם כמה דקות הן יותר מידי, תוסיפו לכך נסיעה וחזרה וכבר 2 תושבים יכלו בזמן זה להתקבל אצל ראש העיר. את הזמן של הציבור תשקיעו בציבור. לא בדיבורי חרטה.

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר