התאונה-בצומת-אלישמע
התאונה-בצומת-אלישמע

בעשור האחרון: 107 ילדים נפגעו בתאונות דרכים ברעננה

שלושה מהם נפצעו קשה. בשנת 2015 נפגעו 15 ילדים בתאונות דרכים ברעננה ובשנה החולפת נפגעו שמונה

פורסם בתאריך: 21.11.17 08:37

בעשור האחרון (2006-2017), נפגעו בתאונות דרכים 31,724 ילדים ו- 322 ילדים נהרגו (בממוצע 32 ילדים הרוגים בשנה, כיתת לימוד שלמה) כך עולה מנתונים שפרסמה עמותת אור ירוק לרגל ציון יום הילד.

ברעננה נפגעו בעשור האחרון 107 ילדים כאשר שלושה מהם נפגעו קשה, שניים מתוכם במהלך שנת 2015 שבאותה שנה נפגעו בעיר 15 ילדים. בשנה החולפת (2016) נפגעו בעיר שמונה ילדים וכולם במצב קל. השנה בה היו הכי מעט נפגעים בעיר היא שנת 2012 בה נפגעו ארבעה ילדים בלבד וכולם במצב קל.

מצב הנפגעים ברעננה מראה על אופטימיות לעומת ערים אחרות בארץ אך התחום העירוני מהווה זירה מרכזית להיפגעות ילדים בתאונות דרכים. 19,688 ילדים נפגעו בעשור האחרון בתאונות דרכים בתוך ערים ויישובים ברחבי הארץ. מדי שנה כ- 20 ילדים נהרגים בתאונות דרכים בערים ובישובים ונפגעים קרוב ל- 2,000 ילדים מדי שנה בממוצע.

אוכלוסיית הילדים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים, יחד עם צעירים וקשישים. ילדים הם נמוכים וקשה לראותם מבעד למכוניות, הם פזיזים, לא מודעים לסכנות ולא מכירים את חוקי הכביש ולכן לא ניתן לצפות את התנהגותם. כמו כן, ילדים בגיל צעיר לא מקשרים את רעש הרכב לסכנה, זוית הראיה שלהם צרה וקשה להם לאמוד את המרחק האמיתי. פתרון יעיל הוא הצבת פסי האטה בסביבת בתי ספר, פארקים ומתנס"ים, שיאטו את מהירות כלי הרכב ויצמצמו את הפגיעה בהולכי הרגל הצעירים.

 

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בכל שנה נמחקת כיתה שלמה בתאונות דרכים. אסור לנו כחברה לקבל את הנתונים הקשים הללו באדישות. מדינת ישראל היא אחת המדינות המסוכנות לילדים ולכן משרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייב להגביר את ההסברה והחינוך בקרב אוכלוסיית הילדים ובעיקר לשפר את התשתיות בדרך לבית הספר. יש להציב פסי האטה בקרבת גני ילדים, בתי ספר וגנים ציבוריים כדי לרסן את מהירות נסיעת כלי הרכב ובכך לצמצם את הסיכון לפגיעה בהולכי הרגל".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר