אריק ינקו צילום שרון בוקוב
אריק ינקו צילום שרון בוקוב

מהפועל רעננה להפועל תל אביב דרך איי סיישל

את השבוע שעבר בילה אריק ינקו בחופשה באיי סיישל, רגע לפני שהוא עושה את המעבר מהפועל רעננה להפועל תל אביב. ראיון פרידה

פורסם בתאריך: 12.6.17 11:31

"אני נמצא במקום הכי יפה בעולם. אני יושב עם החברה שלי ספיר יולי ומסביבי עצי דקל. הכל פה ירוק ופורח, והים בצבע תכלת. מה יש לומר, פשוט מדהים, משגע", כך מחופשתו באיי סיישל שלחופי האוקיינוס ההודי, פתח בשבוע שעבר אריק ינקו את הראיון ל"ספורט צומת השרון", רגע אחרי שחתם פרק של ארבע שנים בהפועל רעננה והצטרף להפועל תל אביב. "זה לא סוד שסיימתי הקיץ חוזה, כשהפועל תל אביב הגישה לי הצעה כבר חודשיים לפני סיום העונה", ממשיך השוער, "לקחתי את הזמן כי רציתי לראות מה מתפתח ואם אקבל פניות מאירופה. היו כמה הצעות, כולל ממכבי נתניה שמאוד רצתה אותי, אבל בסופו של דבר החלטתי שלעבור להפועל תל אביב זה הצעד הכי נכון בשבילי".

אריק ינקו באיי סיישל צילום פרטי

אריק ינקו באיי סיישל צילום פרטי

# # #

ובכל זאת, לשחק בליגה הלאומית זו לא ירידה מבחינתך?  
"על פניו זה אולי נראה ככה, אבל צריך לקחת בחשבון שעברתי למועדון גדול. הפועל תל אביב זה מותג ואני בטוח שתוך עונה אחת הקבוצה גם תחזור לליגת העל. בתור אחד שגדל בשער 5 בבלומפילד והיה הולך לכל משחק, מבחינתי זו סגירת מעגל. שיחקתי במועדון הזה מקבוצת נערים ג' ועד הקבוצה הבוגרת, עברתי שם חוויות בלתי רגילות כולל זכייה בדאבל וההעפלה לשלב הבתים של ליגת אלופות. כאב לי מאוד לראות את הקבוצה יורדת העונה ללאומית ואני בא לעזור לה לחזור לקדמת הבמה. אני שמח לחזור להפועל תל אביב מהדלת הראשית. מעבר לזה, אני גם יודע מה זה הקהל של הפועל תל אביב ומרגש אותי לשחק בשבילו. תשמע, אחרי החתימה קיבלתי מעל אלף הודעות בווטסאפ. חוג האוהדים אפילו ביקש ממני לעלות לשיחת לייב בפייסבוק והיה אחלה".
מתי היה ברור לך שלא תמשיך בהפועל רעננה?
"לא היה ברור לי עד תום העונה, כי מה שהעסיק אותי זה שקבוצה תישאר בליגה. רק אחרי שהבטחנו את ההישארות התחלתי לחשוב קדימה. עשיתי ארבע שנים של פריצה והתקדמות בהפועל רעננה וזו היתה תקופה מאוד יפה. לא פשוט לעזוב את מועדון חם כזה. אני מאוד מחובר לאנשים שם, שתמיד כיבדו אותי ונתנו לי יחס שהוא מעל ומעבר. אני זוכר שבמסיבת סוף העונה של הקבוצה היה לי מאוד קשה להיפרד. אני גם יכול לומר שאשר אלון נתן לי הצעה מאוד מכובדת עם שדרוג בחוזה, אבל הרגשתי שעכשיו אני בשל לעשות את קפיצת המדרגה ולהגיע למועדון בסדר הגודל של הפועל תל אביב".
אילו תגובות קיבלת מהחברים בהפועל רעננה?
"קיבלתי הרבה פרגון, תמיכה ואיחולי הצלחה. הם אמרו שעשיתי מהלך טוב".
איך אתה מסכם את העונה האחרונה שלך?
"אני חושב שבסך הכל היתה לי עונה טובה. הייתי יציב, הצגתי יכולת טובה ולא פחות חשוב – גם קבלתי זימון לנבחרת".
מה החלק של מאמן השוערים עמי גניש בהתקדמות שלך?
"עמי עבד איתי במשך מספר שנים ויש לו חלק בשיפור שעשיתי ובזה שזימנו אותי לנבחרת. אני חושב שהוא איש מקצוע מהטובים שיש בארץ וממש לא מופתע מהמעבר שלו לבית"ר ירושלים".
למה הכי תתגעגע?
"לחממה שיש בהפועל רעננה. במועדון הזה יודעים לקחת הכל בפרופורציות, לא להיסחף אחרי ניצחונות ולא לעשות מהפכות אחרי הפסדים".
מה אתה אומר על הצוות המקצועי החדש, דודו אברהם ודני בונדר?
"מדובר בצמד צעיר ומוכשר. עם דני עוד שיחקתי בהפועל תל אביב. אני מאמין שהם יעשו עבודה יסודית וייבנו קבוצה טובה".
האם אסף צור יכול לדעתך לרשת אותך כשוער הבכיר של הקבוצה?
"אסף הוא שוער עם פוטנציאל שעדיין צריך עוד קצת להשתפשף. עם הכוונה נכונה הוא יכול להצליח, אבל ברור שלצדו הפועל רעננה תביא שוער מנוסה יותר".

 # # #

ינקו, שיחגוג בחודש דצמבר הקרוב 26, סומן מגיל צעיר כאחד משוערי העתיד של הכדורגל הישראלי. אחרי שהיה חלק מנבחרות הנערים, הנוער והצעירה של ישראל (כולל באליפות אירופה שנערכה בארץ בקיץ 2013), בחודש ינואר האחרון גם הגיע הזימון הנכסף לנבחרת הבוגרת.
אתה מאוכזב שלא זומנת לסגל גם לקראת המשחק מול אלבניה?
"בסך הכל זומנתי פעם אחת ואף אחד לא הבטיח לי כלום. חשוב גם לזכור שבמחזורי הסיום של העונה לא שיחקתי בגלל פציעה. ברור שכל אחד רוצה להיות בנבחרת, אבל אני מקבל כל החלטה של הצוות המקצועי. אני אעשה את המרב כדי לחזור ולהיות חלק מהסגל במשחקים הבאים".
אתה לא חושש שמהליגה הלאומית יהיה לך קשה יותר לקבל זימון?
"אני מאמין ביכולות שלי ובדרך שלי. אם אני אצטרך להיות בנבחרת אני אהיה, ואם לא אז לא. מכאן זו כבר החלטה של המאמן הלאומי".
איך אתה נערך ללליגת המשנה?
"אני מכיר את הלאומית, שיחקתי בה שנתיים כשהייתי בהכח עמידר רמת גן ואני יודע שזו ליגה קשה מאוד. ברור לי שמול הפועל תל אביב הרבה קבוצות יבואו לסגור את המשחק ולצופף, ושלא מצפים לנו חיים קלים".
מתי אתה חוזר לאימונים?
"כשאחזור מהחופשה אני אמור לקבל מהפועל תל אביב תוכנית אימונים מסודרת".
יש לך ריטואל קבוע לפני משחק?
"כן. אני מקפיד לנשק את המזוזה ולמגרש תמיד נכנס ברגל ימין".
מה המטרות שאתה מסמן לעצמך לעונה הקרובה?
"להחזיר את הפועל תל אביב למקומה הטבעי בליגה הבכירה ומשם רק לצמוח".
אתה רואה את עצמך חוזר בעתיד להפועל רעננה?
"אני לא יודע, ימים יגידו. אני בטח לא פוסל שום דבר מראש. נראה לאן עולם הכדורגל יוביל אותי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר