נבחרת רעננה בכדורשת. צילום: ערן אקרמן
נבחרת רעננה בכדורשת. צילום: ערן אקרמן

יש כבוד: נבחרת הכדורשת של רעננה סיימה במקום השלישי

השחקניות של המאמן דרור גורן הוכתרו לאלופות מחוז מרכז, אחרי ניצחון בדרבי שרוני על כפר סבא, והגיעו רחוק גם בתחרות הארצית. “רק מי שמגיע למשחקים יכול להבין את העוצמות, המקצועיות והאתלטיות של השחקניות”, אמרה מנכ”לית האיגוד, מרב צימרמן

פורסם בתאריך: 18.7.18 11:45

נבחרת רעננה סיימה במקום השלישי והמכובד בטורניר הנבחרות של כדורשת PRO. 12 השחקניות של המאמן דרור גורן סיימו את שלב הבתים במקום הראשון והקבוצה הוכתרה לאלופת מחוז מרכז. בחצי הגמר פגשה רעננה לדרבי שרוני את כפר סבא, שסיימה ראשונה במחוז השרון. למרות פייט טוב מצד רעננה ומערכה ראשונה צמודה, כפר סבא הייתה זו שניצחה 0:2 במערכות והמשיכה לזכייה באליפות המדינה לאחר ניצחון נוסף בגמר – תשיעי ברציפות בטורניר – על הסינדרלה המפתיעה מאבן יהודה.

במשחק על המקום השלישי פגשה רעננה את נבחרתה של חולון, שהפסידה בחצי הגמר השני. עשרות אוהדים משולהבים ביציע ראו את חולון מנצחת 19:25 במערכה הראשונה ועולה ליתרון מבטיח, אבל רעננה עלתה נחושה יותר למערכה השנייה, שיפרה משמעותית את משחק ההגנה וניצחה באותה תוצאה – 19:25 בדרך לשוויון במערכות. התנופה השרונית נמשכה במערכה השלישית והמכרעת, בה ניצחה רעננה 9:15 והבטיחה את המקום השלישי מבין 30 נבחרות עירוניות שנטלו חלק בטורניר.

במכביה שהתקיימה בשנה שעברה, הוכנס לראשונה ענף הכדורשת לתחרויות, כאשר יוזמי המהלך החליטו לאפשר השתתפות לרשויות המקומיות ושמחו לגלות היענות גדולה. כפועל יוצא של התחרות המוצלחת, הוחלט על טורניר המשך בדמות כדורשת PRO שנועד לגבש את הנבחרות ולאפשר להן מסגרת נוספת לקראת משחקי המכביה שייערכו בבודפשט, הונגריה בשנת 2019.

איגוד הכדורשת הישראלי הוא הגוף שמוביל את המהפכה בענף הכדורשת בשנים האחרונות, כאשר למעשה מדובר במהפכה רחבה יותר באורח החיים של נשים רבות בישראל שמצאו בכדורשת את המסגרת הספורטיבית התומכת והרצויה עבורן. הטורניר האחרון קיבע את מעמדו של הענף כמקצועי ומסודר, כזה הכולל חוקה, תקנון והיררכיה במבנה הליגות בדומה לענפים ותיקים יותר, תוך דגש על היבטים חברתיים וקהילתיים המעודדים נשים נוספות להצטרף בהמשך למעגל המשחקים.

"החלטנו לשים את משחק הכדורשת על מפת הספורט כענף תחרותי לכל דבר עם אנשי מקצוע ואופק הישגי לקבוצות", אומרת מנכ"לית איגוד הכדורשת, מרב צימרמן. "רק מי שמגיע למשחקים יכול להבין את העוצמות, המקצועיות והאתלטיות של השחקניות, כמו גם כמה טקטיקה יש במשחק הזה. אם המדד הוא מספר הספורטאיות, הכדורשת הפך לענף ספורט הנשים הגדול במדינה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר