בן בנימין. צילום: מעיין קריסי
בן בנימין. צילום: מעיין קריסי

איגוד השופטים מחזיר מלחמה להפועל רעננה: "נחצה הגבול"

האדומים התלוננו ופרסמו מכתב ששלחו ליו”ר האיגוד, יריב טפר, בו טענו כי הקבוצה מקבלת יחס מפלה. בתגובה ענה טפר: "אם רעננה תמצא עצמה בסיטואציה בעייתית זה יהיה אך ורק מטעמים מקצועיים"

פורסם בתאריך: 20.2.19 14:18

לעיתים נראה כי לצד המטרה של הפועל רעננה להבטיח עונה נוספת בליגת העל, ישנה מטרה נוספת והיא להתלונן בכל מקום אפשרי על טעויות השיפוט החוזרות ונשנות כנגד הקבוצה. יש לציין כי בשבועות האחרונים חזרו על עצמם מספר רב של טעויות שיפוט במשחקי ליגת העל שהשפיעו על התוצאה, לא רק במשחקיה של רעננה.

במכתב ששלח המנכ"ל גיל קופר למנכ”ל איגוד השופטים, יריב טפר, קבל על היחס לו זוכה רעננה מצד השופטים. "במרוצת השבועות האחרונים אנו עדים לתופעה חמורה בה שופטי האיגוד מגיעים לשפוט במשחקי הפועל רעננה ובשל סיבות שונות שאינן מובנות למועדון, מתעלמים לכאורה מעבירות בולטות לטובת רעננה, שורקים בפזיזות לטובת היריבות ובאופן כללי התחושה היא שהקבוצה ‘אינה נספרת’ והאצבע של אותם שופטים קלה על המשרוקית", כתב קופר והוסיף כי "ההרגשה הכללית היא שהפועל רעננה, עקב היותה קבוצה קטנה ומעוטת קהל, מקבלת יחס מפלה גם בשל העובדה שהיעדר חשיפה תקשורתית לעומת הקבוצות הגדולות עומדת לה לרועץ".

במכתב צוינו שלוש דוגמאות בולטות בהן קופחה רעננה – השער של חנן ממן מהפועל באר שבע שנכבש מעמדת נבדל, הכשלה ברורה על יוג'ין אנסה ברחבה שלא נשרקה ואמורה הייתה להוביל לפנדל והרחקתו בצהוב שני של לואי טהא באותו משחק וכן הפנדל שנשרק לטובת מכבי נתניה בשל נגיעת יד שלא הייתה – החלטה שבדיעבד הכריעה את ההתמודדות.

באיגוד השופטים מאוד לא אהבו את הצעד של רעננה ובמכתב התשובה ששיגר טפר לקופר נכתב בין השאר: "טעויות שיפוט, כל עוד בני אנוש מבצעים את התפקיד, היו ויהיו, בדיוק כפי ששחקנים בשר ודם טועים, אפילו מנכ"לים ובעלים. היה סמוך ובטוח, בדיוק כפי שאני סמוך ובטוח בכל ליבי ובכל ידיעתי, כי אין לשופטים ולעוזרי השופטים דבר וחצי דבר בעד או נגד קבוצה כלשהי, ללא קשר לליגה או לגיל. אין לי אלא להצטער על טעויות שהתרחשו, כפי שאני והאיגוד אומרים זאת לכל מועדון".

בנוסף, מתח טפר ביקורת על פרסום המכתב מטעם רעננה בכלי התקשורת. "צר לי על הבחירה של הפועל רעננה לתת פומבי לכל תכתובת בינינו לבינכם ומעתה ואילך לא תיוותר בידינו ברירה אלא לנהוג באותה דרך, כפי שמכתבי זה יועבר לידי העיתונאים", כתב. "במכתבך נחצה לטעמי הגבול החשוב מאוד בין ביקורת לגיטימית ודרישה לקבלת שירות טוב יותר מהאיגוד לבין ניסיון לגרום לשופטים המנהלים את משחקי הקבוצה לחשוש וחלילה לטעות לטובתה. אם רעננה תמצא עצמה בסיטואציה בעייתית בליגה זה יהיה אך ורק מטעמים מקצועיים ולא בשום פנים ואופן בגלל איגוד השופטים, וגם ברמיזה הזאת טעית".

התיקו המאופס מול הפועל תל אביב הותיר את רעננה במקום העשירי עם 26 נקודות, מרחק חמש מאשדוד שמתחת לקו האדום. "גם כשהיינו בהפרש גדול יותר ידענו שהמאבקים יהיו עד הסוף ונדע להתמודד עם זה", אמר המגן עדי נמני. "כל ניצחון בתחתית (של אשדוד על סכנין, א"ב) מלחיץ את האחרות, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו ונצטרך לצבור כמה שיותר נקודות כדי להגיע לפלייאוף התחתון עם קצת יותר אוויר ומרחק סביר משאר הקבוצות". בשבת (טדי, 20:30) תפגוש הקבוצה בחוץ את בית"ר ירושלים. "אף פעם לא קל מול בית”ר, בטח בטדי עם הקהל שלה, אבל ניתן 200 אחוז כי אנחנו צריכים את הנקודות יותר מהם", סיכם נמני.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר