עדי נמני. צילום: מעיין קריסי
עדי נמני. צילום: מעיין קריסי

"אני מרגיש בשל להתקדם לקבוצה גדולה ומרגיש שתגיע הצעה טובה בקרוב". עדי נמני בראיון

שבע עונות במדיה של הפועל רעננה ביססו את מעמדו של עדי נמני כאחד מהשחקנים המזוהים ביותר עם המועדון, שקרוב להבטיח עונה נוספת בליגת העל. בראיון מיוחד הוא מספר על סוד הקסם של המועדון הצנוע, התסכול מהמחסור במגרש ביתי והשאיפות לעשות את קפיצת המדרגה

פורסם בתאריך: 18.4.19 12:01

עוד חוזר הניגון בכל הנוגע להפועל רעננה. הקבוצה הצנועה שנוהגים להוריד ליגה עוד לפני שריקת הפתיחה של העונה, הבטיחה מעשית עוד עונה בליגת העל אחרי ניצחון החוץ 0:2 על הפועל חיפה. עם שבע נקודות הפרש מאשדוד שמתחת לקו האדום כשעוד תשע בלבד נותרו בקופה, אין יותר מדי מקום להפתעות וככל הנראה גם תיקו במשחק הליגה הבא מול הפועל תל אביב יאפשר לאשר אלון להתחיל לתכנן את העונה הבאה.

אחד השחקנים היציבים במערך של מנחם קורצקי הוא המגן הימני עדי נמני, שכבר רגיל לשמוע את הפרשנויות הכושלות בתחילת העונה ומנגד להישאר בליגה ללא מאבקי הישרדות מתישים. "כבר השארת אותנו בליגה? זה לא נגמר עד שזה נגמר אבל בעזרת השם נבטיח את ההישארות במשחק הקרוב ונשמח שעשינו את המוטל עלינו", אומר נמני בראיון ל"ספורט צומת השרון". "בתחילת העונה היו לנו שאיפות קצת יותר גבוהות, אבל כמו שהעונה התפתחה גם להישאר בליגה זה טוב. אנחנו רוצים לסגור סיפור ולאחר מכן נייצר לעצמנו מטרה נוספת ונשאף לסיים כמה שיותר גבוה בטבלה".

נהיה כבר מצחיק לקרוא לכם יורדת בטוחה מדי עונה.
"כן (צוחק), אני שמח שאנחנו מצליחים ואולי בשנה הבאה ישנו את החשיבה עלינו מלכתחילה. וברצינות, אני לא רואה את זה קורה כי תמיד נהיה כביכול הקבוצה הקטנה עם התקציב הנמוך, אבל תמיד נדע לענות בהתאם ואפילו לייצר מטרות גדולות ומשמעותיות יותר כמו פלייאוף עליון. הכל תלוי באיך אתה מתחיל והעונה לא היינו מספיק יציבים בפתיחת העונה. לכן אנחנו מאושרים על המטרה הראשונית, להישאר בליגת העל".

עדי נמני מעל שרן ייני. צילום: שרון בוקוב

עדי נמני מעל שרן ייני. צילום: שרון בוקוב

איך מתמודדים כל שנה עם זה שהפרשנים לא סופרים אתכם?
"האמת היא שאנחנו פחות מתייחסים למה שאומרים בתקשורת ויודעים את המקום שלנו. אנחנו באים לעשות את העבודה, מנסים לייצר כדורגל טוב ולצבור כמה שיותר נקודות וכמה שיותר מהר. בשביל זה אנחנו משחקים כדורגל".

כזכור, בינואר הדברים נראו שונים בתכלית ולאחר שרשרת הפסדים שחררה הקבוצה את נמניה ניקוליץ’, עומר ורד ודין מימוני. במקביל, ערך הבעלים אשר אלון שיחה קשה עם השחקנים, נזף בהם ואף התבטא שכמו שהקבוצה נראית, מבחינתו רעננה ירדה ליגה כבר מזמן. בדיעבד נראה כי מדובר היה בהסחת דעת מתוכננת ומתוזמנת עבור יריבותיה של רעננה בתחתית. "אשר שועל ותיק בכדורגל הישראלי ותמיד יודע מתי לעשות את השיחה הנכונה, מתי לנזוף ומתי ללטף", אומר נמני. "אני מכיר אותו מספיק שנים והמטרה שלו היא לנער או להשאיר אותך על הקרקע. הוא עושה את זה מצוין ולראייה בשנים האחרונות הקבוצה שומרת על מקומה בליגת העל, הרבה בזכות הניהול המשותף שלו ושל דמיאן רויטמן".

"שמחים שהדברים הסתדרו עם מנחם"

אירוע נוסף שהשפיע על הקבוצה עוד בפגרה הייתה התפטרותו המפתיעה של מנחם קורצקי, שיישב במהירות מסחררת את העניינים מול אלון ושב לתפקידו לאחר 48 שעות. "כולנו קראנו שמנחם התפטר וממש לא רצינו שזה יקרה. אני יכול לומר לך שהשחקנים הוותיקים ניסו לגשר בין הצדדים כי אנחנו מאוד אוהבים את מנחם ושמחים שהדברים הסתדרו. אין לי מושג מה היה שם, אבל בטוח שזה כבר מזמן מאחוריהם. מנחם הוא הוא מאמן מצוין להפועל רעננה וזו הייתה טעות אם היה מתפטר ולא חוזר בתחילת העונה. באופן אישי יש לנו קשר מצוין, אני מכיר אותו עוד מהקדנציה הקודמת ברעננה, לומד ממנו הרבה ומאושר שהוא מאמן אותנו. אני מאחל לו שיקבל הצעה מקבוצה גדולה וימשיך להתקדם". על סוד הקסם של רעננה בעונות האחרונות הוסיף נמני: "גרעין ותיק שרץ יחד הרבה שנים עם בסיס של שחקני הגנה וקישור כמו עידו לוי, בן בנימין, בן והבה ושניר שוקר. על הבסיס הזה מגיעים בכל עונה שחקנים שעוזרים לנו ואנחנו להם. במועדונים אחרים משחררים, לוקחים, יש תוהו ובוהו ועושים טעויות. אני שמח שאצלנו יש יציבות לצד ניהול שפוי ושקט תעשייתי".

כידוע, מסע ההישרדות ארוך השנים של רעננה מרשים עוד יותר משום שנעשה ללא מגרש ביתי. העונה נפגעה הקבוצה עוד יותר עם המעבר לרמת גן הקר והמנוכר ולמעשה במעט מאוד משחקים היא זוכה לשחק באווירה של כדורגל, וגם זה בזכות הקהל של הקבוצה היריבה. "גם בנתניה נגד חצי מהליגה יגיעו אולי אלף אוהדים כך שאין הבדל כזה גדול", אומר נמני. "ברור שאתה רוצה תמיד קהל שידחוף אותך אבל אנחנו יודעים לעשות את הסוויץ' בראש. מעבר לזה עובדים ברעננה על נושא הקהל ומנסים לבנות מסורת עם הילדים הקטנים שמביאים למגרשים. זה צעד חכם ונכון וימים יגידו אם זה יתפתח. נקודת המפתח היא מגרש ביתי כי קשה לנדוד בכל פעם לערים אחרות, בטח כשאתה רוצה להגיע עם המשפחה. יש פוטנציאל אדיר לקהל ברעננה ואם המגרש היה בלב השכונות אני בטוח שלאנשים היה רצון גדול יותר להגיע. למה אין מגרש ברעננה? את זה צריך לשאול את ראש העיר, כנראה הוא רוצה לבנות עוד איזה בניין".

עדי נמני. צילום: מעיין קריסי

עדי נמני. צילום: מעיין קריסי

עדי נמני, 27, נשוי לרוני ואב טרי לניתאי-דוד בן ה-7 חודשים. המשפחה מתגוררת בצורן ובקרוב תעבור לחדרה. מגיל 6 החל לשחק כדורגל במכבי נתניה, עמה זכה בגביע המדינה בקבוצת נערים ב'. נמני עבר מספר תפקידים כשהחל את דרכו כקשר ובנוער המאמן נתי עזריה עשה לו הסבה למגן שמאלי. בבוגרים שיחק שנתיים תחת ראובן עטר ועבר גלגולים נוספים כשהוסט לעמדת הבלם עד שהתקבע בעמדת המגן הימני, זאת בשל העובדה שהוא בועט היטב בשתי הרגליים. בשנה האחרונה לשירותו הצבאי עבר לרעננה, עלה עם הקבוצה ליגה תחת קורצקי ומאז הוא חלק בלתי נפרד מהנוף של הקבוצה, בה הוא סוגר כעת עונה שביעית. אשתקד חתם על חוזה חדש לשנתיים, כך שהוא מחזיק בחוזה גם לעונה הבאה. מלבד הכדורגל, נמני הוא בעליו של סטודיו לאימונים אישיים ואימונים בקבוצות בנתניה, כששותפו הוא לא אחר משחקן העבר גיל בלומשטיין, שמלבד רעננה שיחק בצעירותו בויאריאל הספרדית וגנט הבלגית.

עם השנים הפכת לאחד השחקנים המזוהים עם הפועל רעננה.
"כן, זה נחמד. רעננה היא בית טוב. היו לי הצעות בעונה שעברה מקריית שמונה ובית”ר ירושלים בתקופה בה אלי טביב התנדנד, אבל כלכלית זה לא התאים וגם רגשית לא הרגשתי נכון. ברעננה הגישו לי הצעה יפה, אני ביחסים טובים עם הבעלים, הרגשתי שמעריכים אותי והכל הבשיל לכך שאמשיך במועדון".

לא מעט שחקני רעננה, בהם נמני, עידו לוי ובן והבה גדלו בנתניה, בה שיחק בעבר גם בן בנימין. הסניף הנתנייתי ברעננה מחייב התייחסות לגמר הגביע הקרוב מול בני יהודה ולעונה הנפלאה שעוברת הקבוצה. "כילד הייתי מגיע בטרמפים לקופסה כדי לראות משחקים וכיף לי לראות את נתניה מצליחה", משתף נמני. "לא ראיתי אותם מגיעים לפלייאוף העליון אבל הם פגעו ברכש וכמובן צוות האימון שעושה שם עבודה מעולה כבר שנים. מגיע להם שאפו גדול, יש לי עדיין חברים אוהדי נתניה ואם יסתדר לי אסע לראות איתם את הגמר. למרות שלא חשבתי שתגיע לפלייאוף, הימרתי בתחילת העונה שנתניה תניף גביע".

מתי נראה אותך מתקדם למועדון גדול בכדורגל הישראלי?
"אני מרגיש בשל להתקדם לקבוצה גדולה ומרגיש שתגיע הצעה טובה בקרוב, אם לא בשנה הזו אז בעונה הבאה. אין לי ספק שכאשר זה יקרה, ברעננה יידעו לפרגן לי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר