הפועל דרור רעננה
הפועל דרור רעננה

הטקס המרגש של הפועל רעננה: "המורשת תישאר עוד שנים רבות"

אחרי שהבטיחו עונה נוספת בליגת העל, המועדון ערך ערב לכבוד 80 שנה להקמת הקבוצה. כ-300 מוזמנים הגיעו, כולל ראש העיר חיים ברוידא שהבטיח אצטדיון חדש. קורצקי האריך חוזה, בן והבה עבר להפועל חיפה

פורסם בתאריך: 15.5.19 14:39

עד כמה חשובה המסורת בספורט בכלל ובענף הכדורגל בפרט הוכיחה הפועל רעננה, שקיימה בשלישי השבוע אירוע חגיגי ומרשים לציון 80 שנה להיווסדה. כ-300 מוזמנים הגיעו לבית יד לבנים בעיר, בהם ראש העיר חיים ברוידא, שחקני עבר, הווה וילדי העתיד של מחלקת הנוער, מנכ"ל מנהלת הליגות ואוהד הקבוצה ניקולס לב והמאמנים חיים סילבס, שנשאר בליגה עם הפועל חיפה וערן קוליק הוותיק, שחתום על הישג מרשים בדמות הישרדות עם בני לוד בלאומית.

את הכניסה עיטרו תמונות של קבוצתיות מכל התקופות – החל מאמצע שנות ה-40 של האלף הקודם, עבור ב-60 וב-70 וכלה בעלייה ההיסטורית לליגת העל בעונת 2012/13, ההעפלה לחצי גמר הגביע בעונה שעברה וכמובן הקבוצה הנוכחית מודל 2019. באירוע עצמו הודגש בגאווה כבר בפתיחה כיצד הפכה רעננה מהמועדון הצנוע בשרון למועדון המוביל בשרון, בעל אחת ממחלקות הנוער המובילות בארץ והוקראו שמותיהם של מספר אנשים משמעותיים בהיסטוריה של המועדון שלא זכו לחגוג את המעמד בחייהם – בראשם מייסד המועדון מרטין דרוקר, אורן קרני שעל שמו נקרא המגרש ברחוב קרן היסוד ורועי דומב שעל שמו קרויה קבוצת הנוער.

קולו של הבעלים אשר אלון רעד מהתרגשות כשהודה לעושים במלאכה לאורך השנים והעלה סיפורים משעשעים וזיכרונות מימיו כאוהד צעיר. "יש הרבה רגעים קטנים וגדולים שבשבילם המסע הזה לא היה לשווא", אמר אלון. "המורשת של רעננה חיה ונושמת ותישאר איתנו עוד שנים רבות". רגע אחרי הזמין לבמה את ראש העיר ברוידא ודרש ממנו במעמד החגיגי התחייבות לבניית מגרש ביתי ראוי ברעננה. ברוידא לא אכזב ואמר: "רעננה היא הבית שלנו. הגיע הזמן שיהיה פה אצטדיון ואעשה הכל כדי שזה יקרה".

אשר אלון נואם בטקס

מירון דרוקר, בנו של המייסד מרטין ז"ל, הוסיף: "זו תעודת כבוד לעיר ולאגודה. כשיש מסורת ימשיכו לצמוח פה ספורטאים. את אבא שלי לא עניינה ההישגיות, אלא הספורט לכשעצמו. אני הכי נהנה ממחלקת הנוער וזה אושר גדול". בנימה אישית נזכר כיצד הייתה הפועל רעננה סוג של רשת חברתית בעיר הרבה לפני שמישהו חלם על הרשתות החברתיות.

עוד כלל האירוע סרט בו הועלו זיכרונות קרובים ורחוקים, מהבאר במגרש קרני ועד הבריחה של שניר שוקר מהצבא להופעת בכורה בליגת העל, בה כבש שער ניצחון מול רמת השרון כשבין הקורות ניצב מאמנו הנוכחי, מנחם קורצקי. בהמשך עלה למופע קצר סטנדאפיסט אוהד הקבוצה שהסתלבט בעיקר על מיעוט הקהל והזכיר שיש לה גרעין קשה – כלומר חרצן קשה של אוהדים, וכן הוקרן קליפ עם מיטב ביצועי העונה החולפת. את האירוע חתמו שני פאנלים בהשתתפות דמויות עבר והווה בהנחיית שדר הספורט ותושב העיר אבי מלר.

בין השאר נטלו בהם חלק המאמן יוסי כרשיש, שחתום על ארבע עליות מליגה ג' עד ללאומית, חלוץ העבר אנדי פלקון וקורצקי. "אני מקווה שאם יהיה אירוע כזה בעוד 80 שנה גם התמונה שלי תהיה פה כשותף להיסטוריה של רעננה", חתם המאמן בחיוך. יום לפני האירוע הודיעה רעננה כצפוי כי קורצקי ימשיך לאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה. מנגד, מי שלא ימשיך בקבוצה הוא הבלם בן והבה, שעזב לאחר חמש עונות רצופות וחתם לשנתיים בהפועל חיפה.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר