אסף צור. צילום: שרון בוקוב
אסף צור. צילום: שרון בוקוב

"הוכחתי שאני ראוי להיות שוער ראשון בליגת העל". שוער הפועל רעננה, אסף צור, בראיון

בגיל 20, אסף צור רשם עונה נהדרת בהפועל רעננה וכבר מסתכל קדימה לעבר מוקדמות אליפות אירופה לנבחרות צעירות. "מקווה שבעונה הבאה נוכל לעשות את קפיצת המדרגה לפלייאוף העליון", הוא אומר

פורסם בתאריך: 29.5.19 14:44

אחד השחקנים שעשו העונה את הפריצה המשמעותית ביותר בהפועל רעננה הוא ללא ספק השוער אסף צור. כשהוא עוד לא בן 21, ביסס צור את מעמדו כשוער לגיטימי בליגת העל עם 31 הופעות, 2,957 דקות ועשרה משחקים בהם שמר על רשת נקייה העונה. על פי נתוני מנהלת הליגות, במהלך העונה נרשמו 374 איומים לעבר שערו, מתוכם 154 למסגרת. צור, שספג 36 שערים, הוא אחת הסיבות המרכזיות לכך שרעננה הבטיחה עונה נוספת בליגת העל שני מחזורים לסיומו הרותח והמותח של הפלייאוף התחתון. הבונוס המידי היה זימון לנבחרת הצעירה, בה רשם שתי הופעות רשמיות בקמפיין הקודם עם שחקנים בשנתון גדול משלו. כעת, כשהוא בשנתון המתאים (1998) זומן פעם נוספת ונטל חלק במחנה אימון בן יומיים לקראת המראה בשבת לטורניר באוקראינה בהשתתפות הנבחרת המקומית, בולגריה וקפריסין. מדובר בטורניר הכנה לקמפיין מוקדמות יורו 2021 לנבחרות צעירות, במסגרתו תפגוש ישראל את קזחסטן, איי פארו, מונטנגרו, ספרד ומקדוניה.

"הוכחתי שאני ראוי להיות שוער ראשון בליגת העל. זכות גדולה לשחק בליגת העל בגיל כל כך צעיר ואני מודה לכל הצוות – מנחם קורצקי, דני בונדר, תמיר כהן וגיא סולומון שהאמינו בי ונתנו לי את המפתחות ואת הביטחון הדרוש. אני שמח שהייתה לי עונה טובה והחזרתי להם במגרש", אומר צור בראיון ל"ספורט צומת השרון". "כמובן שבכל משחק צריך להיות מרוכז במשך 90 דקות, אבל כאשר במרבית המשחקים תוקפים אותך, צריך להיות דרוך ומרוכז בכל שנייה וידעתי שבכל רגע יכולה להיות התקפה בכיוון השער שלנו".

בצוות המקצועי שציין צור לטובה נמצאים שני שוערי עבר, קורצקי וסולומון, מה שכמובן הקל על תהליך ההסתגלות. "שניהם נתנו לי טיפים בתור שוערי עבר, ביקורת בונה ואלמנטים שאני יכול לשפר במשחק שלי", הוא אומר. "בנוסף, הביטחון והידיעה שהם מאמינים בי, סומכים עלי ונותנים לי גב עשו את שלהם".

העונה החולפת הייתה השלישית של צור ברעננה והשנייה בבוגרים. כמדי שנה, גם הוא שומע את הקולות הקבועים על ירידת ליגה עוד בטרם החלו לשחק ונהנה ללעוג עם קבוצתו לתחזיות. "כל שנה אומרים שאנחנו היורדת הבטוחה וכל פעם אנחנו עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר ונשארים. היו הרבה קבוצות שהסתבכו למטה ואני שמח שיצאנו מזה שני מחזורים לסיום ולא היינו חלק מקרבות התחתית", מתגאה השוער. "השנה גם היינו רחוקים ניצחון אחד מעלייה לפלייאוף העליון. בכל עונה יש לחצים, אבל אני שמח שהיו תקופות יפות בהן לצד התוצאות הצגנו כדורגל טוב ועמדנו ביעדים שלנו".

צור, המתגורר בפתח תקוה, יחגוג יום הולדת 21 בסוף אוגוסט. בנובמבר ישתחרר משירות צבאי כעובד רס"ר בתל השומר והוא חתום בהפועל רעננה לשנתיים נוספות. "ברור שעונה כזו נותנת ביטחון להמשיך, אבל אי אפשר להסתמך על מה שעשית בעונה קודמת", הוא אומר. "כמו כל ספורטאי אני צריך לעלות בכל משחק ולהוכיח את עצמי, כי אם זה לא יקרה אני עלול לאבד את מקומי מהר מאוד". ולאן הוא יכול להוביל בהמשך את המועדון הצנוע מרעננה? "בשתי העונות האחרונות אנחנו רחוקים משחק או שניים מפלייאוף עליון ואני מקווה שבעונה הבאה נוכל לעשות את קפיצת המדרגה הזו", הוא מסכם. "ברמה האישית החלום הגדול הוא לשחק באירופה ולהגיע לנבחרת הבוגרת".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"צומת השרון רעננה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר